• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Anja 19 juli 2008

vanilj och kakao går utmärkt att blanda...

något som är sjysst i vaniljen är oxå att ta lite kanel eller kardemumma (kardemumma sätter ju dessutom fart på ämnesomsättningen, hihi)

• AoM

"Du kan smaksätta vattnet med Slimbridge Lättdryck. Du kan inte smaksätta med t ex citron eftersom det innehåller kolhydrater." Så stod det i svaret. Jag skrev att jag gick på ren kur.

hm. kardemumma... kanske borde testa. Vilket tror du är godast, kardemumma eller vanilj/choklad?

• AoM

Schemat??

bridesilly skrev 2008-04-02 13:57:53 följande:
    följer ni schemat helt för ren kur om ni går på cambridge?
  • Anja 19 juli 2008

Det är nog lika gott Ta det du är sugen på... hihi

• bridesilly

eller ja att man inte får äta eller dricka något annat än cambridge och vatten?

AoM skrev 2008-04-02 14:04:08 följande:
    Schemat??
  • AoM

kanske dum fråga men när blandar jag ner kardemumman och hur mycket???

• Anja 19 juli 2008

Spelar nog ingen roll när du slänger i den... en nypa lixom, men kardemumma är ju lite grusigt så det kommer ju att ligga lite på botten när du druckit upp

• Cissit

WOHO!!!Nu kom mitt paket! Först tappade posten bort mitt paket och sen fick jag vänta på ett nytt :(

Har precis provat första påsen till en sen lunch här hemma. Tog jordgubb för många verkade inte tycka om det och jag tänkte att om jag får i mig den så borde det gå med resten också :P Jag blev faktiskt positivt överraskad, visst det är inte milkshake men det går nästan att låtsas att det är det :P Körde den rätt lång tid tillsammans med lite is i mixern.

Enda jag är lite rädd för är att jag kommer vara grymt hungrig om en liten stund...känns inte som om man kommer stå sig så länge på det här. Men men det är väl bara att bita ihop och dricka vatten tills magen är full ;)

Sitter nu och funderar på om jag ska köra igång med ren kur direkt, eller om jag ska mjukstarta lite, ska ju ändå på kalas i helgen och det kanske blir svårt att hålla sig då, jag vet inte. Har grymt mkt att göra fredag och lördag också så då kanske det är dumt med energibrist, är ju redan konstant trött pga fibromyalgin. Hm, jag vet inte, svåra val...

Iallafall så startar jag på 75 kilo (vägde jag iaf i måndags, har inte orkat väga mig sen dess men måndagar har alltid varit min "vägardag" enligt viktväktarna så jag kanske ska fortsätta med det,inte hålla på och väga sig var o varannan dag) målet är att komma under 67 då kommer jag ha normalt BMI (är 1,64 lång).

Har gått ner 17 kilo med viktväktarna men tycker det har gått så trögt på slutet så jag tänkte testa nått annat ett tag :)

• silvera

Började igår, men var så hungrig (sugen) att jag tog ett par skivor skinka, två ärr och en stor bit ost att mumsa på. Imorse visade vågen på -1,6kilo, så jag är ändå nöjd!
    Är nöjd om jag fixar kombinerad kur!

Försöker att hinka i mig vatten, så jag får springa på toa hela tiden. Har varit ledig två dagar, men ska jobba i morgon, och det kommer inte att bli kul att behöva springa på toa hela tiden... (sitter i kassan, och någon måste ju byta av mig om jag ska gå någonstans...)

Mitt mål... jag har egentligen inget mål. Min man vill att jag ska ner 20kilo, innan vi börjar skaffa barn, och lyckas jag gå ner 20kilo, får jag önska mig en resa vart jag vill. Seychellerna lockar ju, men även USA...

Men framför allt vill jag kunna gå in mellan kassorna på jobbet, utan att magen tar i, och att min jobbtröja inte smiter åt... Alltså inget viktmål, utan snarare "kroppsmål", som att komma i vissa kläder osv.

Jag väger 100+, så att komma ner på tvåsiffrigt skulle ju vara underbart, men jag tar det lite itaget...

• AoM

Bridesilly

Ja jag kör bara med cambride och vatten, inget annat!

Cissit
    Vi har samma längd, jag låg dock på 79,2kg när jag körde igång med ren kur i måndags.

Hungern är inget problem för mig, däremot suget dag 1 och 2. Jag var galen :)

Idag är mitt stora problem att få i mig vaniljen samt hur jag ska göra på söndag då min sambo fyller år och hans föräldrar kommer på lunch och tårta. Tårtan är löst eftersom jag så smart gör den med nötter i (är nötallergisk). Men hur löser jag lunchen???

Jag vill ju inte bryta min kur!

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9