• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • MyStyle

God morgon alla!

Imorse när jag vägde mig hade jag gått ner 3kg, nästan för bra för att vara sant efter två dagar! Fast jag vet att det är vattenkilo men jag kan nästan med säkerhet säga att det inte gått så fort tidigare.
    Inatt när jag vaknade och sprang på toa, kände jag mig nästan febrig och hade frossa. Så imorse när jag vaknade så svettades jag något fruktansvärt. Och kände mig återigen febrig och nästan svimfärdig. Och det kan jag säga har aldrig hänt mig tidigare på denna kuren. Dessutom är detta tredje dagen jag har huvudvärk (behöver inte nödvändigtvis bero på kuren för hade likadant förra veckan). Är det nån som haft det likadant? Eller som vet om jag kan göra något för att må bättre?
    Förhoppningsvis är det bara tillfälligt.

AoM- jag försöker ta promenader, men långt ifrån varje dag som jag skulle vilja.

• MyStyle

Wow, Pentan! Grattis!

Pentan skrev 2008-04-02 07:00:25 följande:
    Två heöa dagar på ren kur, i dag är min trdje och jag väger redan 98,7 kg!!!! Startade på 102,3 kg... Jisses vad det går undan med vattenvikten den här gången!! -3,6 kg!!
  • Anja 19 juli 2008

MyStyle

Usch det låter jätteobehagligt och inte så bra...

Jag mådde sådär... Var svimfärdig och helt yr på ren kur... Höll på att välta m cykeln när jag cyklade m barnen. Allt bara snurrade, så jag kände att till mitt liv och tempo m tre barn så räckte verkligen inte energin/kalorierna till. Jag behövde mer så den HELT rena kuren fungerade inte för mig tyvärr...

Nu kör jag nutrilettbar på morgonen och cb, två mål och så ett litet mellis med typ ägg, kycklinghalva, grönsallad eller lax eller nåt liknande. det funkar och jag går ner av det

Är ju trots allt sååååå mkt vettigare o lägre intag än man har i normala fall, trots att man ej kör ren kur!

• Anja 19 juli 2008

Pentan

GÖTT... skönt att gå från tresiffrigt till tvåsiffrigt! Måste vara en sån där stor milstolpe lixom

Megagrattis bruden... det går verkligen undan för dig!!!

• Anja 19 juli 2008

Dragonesse

grattis

vilken vikt startade du på och när var det nu igen? (mitt minne suger )

• EllaM

Godmorgon tjejer!

Efter en helg med tårta, hamburgare, kebab och chips (tänkte att om jag nu ändå skulle äta onyttigt kunde jag köra hela registret på en gång....) så är det ren kur till och med fredag som gäller. Sedan hämningslöst ätande i helgen igen eftersom jag ska på partaj. Jag kör ju så nu, lite rent och lite kombinerat om vartannat, och det är bara min dåliga disciplin som gör att jag inte kan avhålla mig från det allra onyttigaste på helgerna. Fast jag vet inte rikigt om jag vill det heller, känns som att det är lika bra att njuta då och vara strikt i veckorna istället. Tar lite längre tid bara att nå målvikten. Men det känns lättare mentalt.

Efter helgens ätande har jag inte vågat väga mig. Jag ska dessutom ha mens när som helst och då blir jag lite svullen och väger mer. Så jag väntar ett tag så att jag inte deppar ihop och tappar sugen. Denna veckan går det bättre med den rena kuren! Förra veckan var jag så hungrig så jag höll på att gå ihjäl. Kanske hjälpte att kroppen fick en massa energi i helgen, haha!!

När jag kör kombinerat byter jag oftast ut middagen, ibland lunchen istället beroende på vilket som passar bäst just för dagen, och så äter jag två cambridgemål. Men min konsultent sa att det var viktigt (både för att få i sig alla näringsämnen och för att fortsätta viktnedgången) att i alla fall få i sig tre påsar om dagen, även om man åt ett riktigt mål mat. Vad tror ni - stämmer det eller är det bara ett sätt att få fortsätta sälja mer påsar?

• Anja 19 juli 2008

EllaM

vad skönt att höra att någon annan har liknande "inställning" som jag Jag har sååå svårt att köra ren kur, inte bara för att jag mår dåligt fysiskt utan för att jag blir som du säger DEPPIG av att inte kunna unna mig något, att inte få tugga!

Jag äter inget onyttigt men jag släpper på reglerna när det är nåt speciellt så som denna helgen då sonen fyller år och vi ska ha två kalas.

Sedan äter jag ju NYTTIGA saker i veckan, kombinerad kur alltså, med typ grönsallad, rött kött, kycklingfilé, nötter, ägg etc, enbart sånt utan kolhydrater för att inte helt sabba ketosen.

Nu idag åt jag faktiskt nutrilettbar jordnötssmak till frukost för att jag tycker de är så jä..la goda och kände att jag ville ha något gott t kaffet.

Känns ju ändå som att man borde gå ner m tanke på att jag i normala fall äter mackor och gärna en chokladbit t kaffet t frukost (då menar jag dubbeldajm, dubbelskotte eller en geishakaka, eller en toblerone, inte pyttesmå chokladbitar alltså).

Så nog f..n måtse det ändå gå neråt... men som du säger, liiite saktare

• MyStyle

Ok, kanske borde probva det jag oxå...
    Tycker bara det är så konstigt, har aldrig mått så här innan, men det är en massa saker som är konstigt med mig just nu. Kanske beror lite på stress oxå...
    Jag kör på idag oxå, mår jag likadant imorron kanske jag ska lägga till lite proteiner.
    Tack för tipset!
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-02 08:58:37 följande:

MyStyleUsch det låter jätteobehagligt och inte så bra...Jag mådde sådär... Var svimfärdig och helt yr på ren kur... Höll på att välta m cykeln när jag cyklade m barnen. Allt bara snurrade, så jag kände att till mitt liv och tempo m tre barn så räckte verkligen inte energin/kalorierna till. Jag behövde mer så den HELT rena kuren fungerade inte för mig tyvärr...Nu kör jag nutrilettbar på morgonen och cb, två mål och så ett litet mellis med typ ägg, kycklinghalva, grönsallad eller lax eller nåt liknande. det funkar och jag går ner av det Är ju trots allt sååååå mkt vettigare o lägre intag än man har i normala fall, trots att man ej kör ren kur!
  • Anja 19 juli 2008

MyStyle

Du kan väl inte vara gravid????

Kolla för sjutton upp det genast om den möjligheten finns för då måste du gå av kuren DIREKT!!!

• MyStyle

Gud, säg inte så!!!
    Jag har ett år kvar att plugga
    Jag har redan planerat när det är dags för ett småsyskon till lilltjejen *hahaha*

Nä förresten tror jag inte, hade mens förra veckan...
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-02 09:23:22 följande:

MyStyleDu kan väl inte vara gravid????Kolla för sjutton upp det genast om den möjligheten finns för då måste du gå av kuren DIREKT!!!
Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9