• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • AoM

Jag skulle vilja göra ett undantag denna helg men vågar inte, då åste jag ju börja om... Sambon fyller år och hans föräldrar kommer hit och överraskar (bor 30 mil bort). JAg ska baka tårta.
    Men, nu fick jag en idé. JAg är väldigt nöltallergisk så jag kanske skulle köpa en tårta med nötter i, för då kan jaginte äta :D

• Anja 19 juli 2008

AoM

mycket smart...

kan du inte åtminstone unna dig av maten... fast kör GI, dvs undvik potatis, ris, pasta etc... då sabbar du inte ketosen!

• AoM

svärföräldrarna är bara härca tre timmar. Vi ska bjuda på lunch och sen kaffe med tårta.
    Tårtan är ju löst, men hur lsöer jag det med lunchen?
    har ni ngt förslag på vad jag ska bjuda på???

• MyStyle

I´m back. Blev bara 25 minuters promenad. Hann inte mer på lunchen. Men bättre än inget...

AoM: Bra idé! Då kan du ju inte äta hur mycket du än vill

Thiaa: De få gånger jag lyckats stå emot det enorma suget efter allt ätbart. Efteråt, om folk suttit och ätit och jag stått emot, när de ätit färdigt är man rätt stolt över sig själv. Jag brukar tänka: Tänk sån ångest jag haft om jag hade ätit nu
    Men jag förstår dig, är också på dag två (IGEN!!!) och jag precis hur du känner dig. Kommer ha det tuffast ikväll det vet jag... Tycker det är lättast när man inte är hemma

• MyStyle

Nu har jag druckit 3 liter vatten

• AoM

Jag har druckit 2,8 liter :) Ligger lite efter dig alltså!

Just lagat middag åt sambon, kyckling och currygryta! Fungerade perfekt, jag är nämligen allergisk mot även curry, så nu kunde jag laga utan att vilja smaka! Ska nog laga middagar dessa veckor med mat som jag antingen inte tål eller inte tycker om :)

Snart åka till jobbet, fem timmar kvar tills jag ska dricka min middag, längtar nästan efter kakaon, åt nämligen kycklingen till lunch...

• Pentan

Går så bra för mig nu! Lagade krämig pasta till mamma som kom över på lunch - jag tog min kakao med mint!!
    INGET SUG!!!!

• AoM

nej jag har heller inget sug just nu iaf :)

Fast när jag tittade på var vi ska åka på semester i sommar så upptäckte jag deras våffelstuga... har inte ätit våfflor på LÄNGE!

När kommer den äckliga andedräkten?

• MyStyle

Va duktiga ni är!!! Personligen skulle jag nog inte klara att stå och laga mat nu. Tur att sambon slutar först hela veckan då gör han maten.

Äckliga andedräkten kommer med ketosen, fast jag tycker redan att jag har fått äcklig smak i mun och dålig andedräkt *hahaha*

• AoM

Så alltså... torsdag för mig kanske? Nice...

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9