• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • AoM

Thiaa

Exakt, not so najs :) Hade inte kunnat säga det bättre själv!

Men berätta, jag ska alltså strunta i vad jag missar utan fokusera på vad jag vinner? Gud, det låter så lätt!!

Berättar ni för era bekanta och familjer om påskuren? Jag skäms ärligt lite för att jag inte lyckas gå ner på egen hand, bara genom att ändra kosten. Så jag tänkte hålla det hemligt för alla utom sambon. Men det blir svårt när vi ska ha kalas här nästa helg... Är jag dum som känner så??

• dragonesse

Anja: Det är jätteviktigt att du får i dig allt vatten som du ska, och ja, det påverkar definitivt hur du går ner! Så drick vatten!

• Thiaa

AoM

Jag har heller inte "berättat" för så många, men kommer det fram så kommer det fram. Jag orkar liksom inte göra så stor sak av det. När man erkänner att man bara äter pulver erkänner man ju på något sätt att man inte är nöjd med sig själv som man ser ut...

Det är så svårt att förklara varför jag tycker det är så lätt att äta pulver, förmodligen för att jag tänker så mycker på mat i vanliga fall och nu slipper jag det. Sen så mår man ju inte sämre av att man mår allt bättre, kan ha gamla kläder och att vågen går neråt (alldeles för sakta och för säkert dock!).

• Thiaa

VATTEN... har nästan inte druckigt nåt idag... brukar iallafall få i mig 4-5 flaskor men nu är jag bara inne på min andra. Usch. Nu jädrans ska här drickas!

• MyStyle

Jag FÖRSÖKER tänka att det är ju bara för en kort tid detta (om man jämför). Är jag supersugen på nåt så försöker jag tänka det kan jag äta sen, när jag är snygg, utan att få dåligt samvete...

Sen försöker jag tänka att jag vet att detta funkar och går dubbelt så snabbt som alla andra dieter...

Ibland hjälper det, ibland inte. Men jag vet att jag är trött på att vara kort och tjock
    Tänk vad skönt det skulle vara att slippa tänka hela tiden att nä, nu måste jag ta tag i detta... Tänk att få vara där en dag
    Hjälper inget så går jag och lägger mig.

• Thiaa

Jag försöker använda denna pulvertid till att tänka över vad jag ska ändra när jag väl är klar. Vad måste jag förändra för att jag ska behålla vikten? Hur ska jag göra det? VARFÖR SKA JAG GÖRA DET?? Såna frågor är i mitt huvud hela tiden... En sak är ju säkert - en stor förändring i min vardag måste ju till!

• Anja 19 juli 2008

Oj jag försvann där... min toastmistress hojtade på mig på msn...

Oj jag måste verkligen dricka bättre...

Sitter m en stor kopp örtthé nu iallfall och drack ett megaglas vatten nyss, på 0,5 l.

Innan idag har jag kanske druckit max en liter så jag måste verkligen bättra mig.

Ska fylla flaskor m vatten så jag vet hur mkt jag får i mig. Det har jag tänkt länge och ändå så har jag inte gjort det *asg*

Måste försöka köra kuren RENARE oxå... har blivit ltie för mkt vid sidan om, även om det bara är grönsallad, ägg och rena, fettsnåla proteiner.

Jag måste nog köra lite mer ren kur nu.. ni andra får ju såååå fina resultat och jag blir grön av avund!

• Thiaa

Godmorgon alla pulvervänner!! :)

Vägde mig när jag gick upp imorse och vågen visade på fina 76,7 kg.

Så efter exakt 3 veckor och 1 dag har jag gått ner 8,3 kg.

• Thiaa

Whieeee... om 1,7kg får jag köpa en ny berlock till mitt armband. Jag får osså boka in en helkroppsmassage och jag måste börja styrketräna varje dag hemma. Hur många situps ska man göra på en dag tro? Måste googla på det. Undra om jag hinner ner till mitt första delmål till vecka nr. 4?!?!

• AoM

God morgon! Min andra dag på kuren har just börjat :) Idag känns det bättre än igår kväll!! Kan ju bero att sambon tog med sig köttfärssåsen till jobbet *skrattar*

Försöker komma på vad jag ska ha för delmål, eller vad jag ska unna mig vid mina delmål.

-5 kg benvaxning
    -10 kg då ska jag smälta ner min pappas vigselring och designa ett smcycke av guldet
    -12 kg beaställa vigselringen!!!

Har ni en bestämd vikt som mål?? Alltså precis på kilot? Jag kan tänka mig att gå ner till 63-65 kg, beror lite på hur jag mår i den vikten. Men jag tror inte att jag någonsin kommer under 63, tror jag skulle se konstig ut då med tanke på att jag har rejält breda höfter (enligt mig och byxtillverkarna).

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9