• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Anja 19 juli 2008

jag väger mig tyvärr varje morgon coh varje kväll

Har sett att det skiljer ca 1 kg på min kvällsvikt o min morgonvikt...

• MyStyle

Ok, jag förstår. Men det finns vatten i mat. Det är antagligen därför. Jag märker skillnad när jag ätit något oxå och det behöver inte vara mycket...
    Inte så uppmuntrande kanske men jag vet hur du känner dig. Men kom igen nu, ny vecka, nya tag
    Det här kommer gå bra!!!
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-01 10:56:59 följande:

Fast alltså med cb så är man ju i ketos och då ska ju vätskan vara det som försvinner först...vätskan, den som töms, alltså det här med glykogendepåerna som binder vätska... De depåerna binder ca 2 kg vätska...Alltså har jag ju inte gått ner nånting alls i mig själv... Har inte ens blivit av m 2 kg vätska... bara 1,6 kg.Är väl det som gör mig tjurig
  • Anja 19 juli 2008

ja jag vill ju verkligen bli av med mina överviktsskilon... men jag blir så lätt deppig och hur mkt jag än gläds med andra som går ner i vikt, för det GÖR jag, så känner jag mig så värdelös när jag själv inte alls går ner så mkt...

och inte FIXAR den helt rena kuren... är ju helt yr o svimfärdig när jag går på den... inte alls kul... jag VILL ju kunna gå på den!

• Djinni

idag vägde jag mig på skoj.. startade ju på 107.5 kg!!! till mina 177cm. Idag vägde jag 102 kg. så på 2 veckor (imorrn) så har jag gått ner 5.5kg! Det tycker jag är bra. har inte fuskat något alla. Förra veckan tuggade jag tuggummi men märkte att det tog längre tid att komma in i ketosen då, så fick ju sluta med det. Nu mår jag mycket bra! ska ut o gå i detta härliga vårväder, så himla skönt. ha en bra dag alla.. *kramar till er.

• MyStyle

Är det för att det blir för lite då? Du kanske måste äta fyra påsar om dagen...
    Men sen å andra sidan räcker det kanske att du går kombinerad kur. Som jag förstått det så är det i princip det du gör, eller?
    Och då är det ju bra. Jag tycker inte du ska gå ren kur om du blir svimfärdig, man måste ju må bra.
    Var nu glad över dina -1,6. För det ÄR bra!
    Och se fram emot en ny vecka. Det kan ju bara vara tillfälligt oxå, för två år sen när jag gick så länge på kuren, så var inte första veckan den veckan jag gick ner mest.
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-01 11:20:03 följande:

ja jag vill ju verkligen bli av med mina överviktsskilon... men jag blir så lätt deppig och hur mkt jag än gläds med andra som går ner i vikt, för det GÖR jag, så känner jag mig så värdelös när jag själv inte alls går ner så mkt... och inte FIXAR den helt rena kuren... är ju helt yr o svimfärdig när jag går på den... inte alls kul... jag VILL ju kunna gå på den!
  • MyStyle

GRATTIS till dina 5,5 kg. Vad roligt!

Djinni skrev 2008-04-01 11:40:26 följande:
    idag vägde jag mig på skoj.. startade ju på 107.5 kg!!! till mina 177cm. Idag vägde jag 102 kg. så på 2 veckor (imorrn) så har jag gått ner 5.5kg! Det tycker jag är bra. har inte fuskat något alla. Förra veckan tuggade jag tuggummi men märkte att det tog längre tid att komma in i ketosen då, så fick ju sluta med det. Nu mår jag mycket bra! ska ut o gå i detta härliga vårväder, så himla skönt. ha en bra dag alla.. *kramar till er.
  • Djinni

mina mål:

under 100kg givetvis

97 kg för det vägde jag en vecka efter jag slutade kura förra året när jag hade börjat äta.

94 kg, bara för att inte ha så långt mellan målen =)

92,5 kg, då är det minus 40 kg totalt igen

under 90 kg =)

87 kg, har jag nog inte vägt dom senaste 12 åren =(

84 kg, känns som en skön siffra =)

81 kg, här tror jag mig vara i mål!

kanhända att jag strävar efter att komma under 80, så vi säger 78 då =)

så 9 mål totalt innan riktiga målgången

det ska gå..

men bara för att alla ni underbara här inne måste hjälpa mig snart så är det så att nästa helg, runt den 11 april, kommer jag ta en paus fre-mån när det gäller middagsmaten (ev.frukosten på söndagen) och alkoholen. För jag ska ut på lördagen och käka middag och ut och dansa =) men då behövs en nystart på måndagen igen.

Ska verkligen försöka ta 2 påsar och så äta BARA middag men jag känner mig själv för bra för det. Och söndagen kommer det definitivt bli ägg och bacon till frukost.

Men, på måndagen gäller detta igen, ren kur för HELA slanten. Visst backar ni upp mig??

*kramar

• MyStyle

Jajamänsan, klart vi backar upp dig!!!

Ska själv ut på fredag, så jag kommer inte ha hunnit mer än kommit in ketosen innan jag ska äta igen *hahaha*
    jaja, bara till att ta nya tag igen

Nä, nu ska jag ta lunch. Gå ut och gå en sväng, sen blanda min drink. SES SEN!!!

• AoM

HJÄLP!! Peppa mig! Just nu känns det inte som om det finns ngt som hindrar mig att gå ut i köket och göra en goood macka!!! Eller äta chokaldsås....

• Pentan

Hej!! Vi har haft sovmorgon i dag... vaknade kl 5 och fick bebis att somna om vid 7,30 och hon och jag sov ända tills kl 12! Sååååå skönt!!

Första dagen i går på ren kur, gick lekande lätt!!!
    Startade i går på 102,3 kg och i dag var jag tvungen att gnugga mig i ögonen - 100 kg!!! Vägde mig på samma tid, utan kläder och innan frukost! Jippi säger jag!
    Men det brukar gå fort när jag startar om! De gånger innan jag startat om har varit vidriga, hungrig huvudvärk och bara skit! Men den här gången är det liksom inga problem! Tänker inte ens på mat! Ja ja fråga mig igen om 2 dagar...

Men glad är jag ändå!!!

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9