• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • AoM

Min första dag också, någonsin. Förmiddag och eftermiddag gick jättebra, varken hunger eller sug. Men nu... oj oj oj. På vardagsrumsbordet ligger en chokladboll samt en sur godiskula.
    I köket ligger ett tunnbröd som man skulle kunna fylla med ngt gott. I kylskåpet står en tallrik med spaghetti och köttfärssås. Min goda köttfärssås som jag åt igår, min sista måltid :)

Tror jag löser detta enkelt, går och lägger mig!

• MyStyle

Sitter precis och tänker samma tanke . Det ligger choklad i köket, och står spaghetti o köttfärssås i kylen...
    Jag ska nog också gå och lägga mig...

AoM skrev 2008-03-31 22:01:19 följande:
    Min första dag också, någonsin. Förmiddag och eftermiddag gick jättebra, varken hunger eller sug. Men nu... oj oj oj. På vardagsrumsbordet ligger en chokladboll samt en sur godiskula. I köket ligger ett tunnbröd som man skulle kunna fylla med ngt gott. I kylskåpet står en tallrik med spaghetti och köttfärssås. Min goda köttfärssås som jag åt igår, min sista måltid :) Tror jag löser detta enkelt, går och lägger mig!
  • fiffinurlig
    Pentan skrev 2008-03-31 12:11:28 följande:
    När jag har tråkigt - då äter jag....När jag är ledsen - då äter jag....När jag är glad - då äter jag....När jag inte är hungrig - då äter jag....När jag är hungrig - då äter jag.... För mycket!När jag ska unna mig något - då äter jag....När jag ska mysa - då äter jag....När jag tycker synd om mig själv - då äter jag....När jag känner mig peppad och glad - då äter jag....När jag är trött - då äter jag....När jag ska lyxa till det - då äter jag....När jag vill fly verkligheten - då äter jag....När jag ska trösta mig - då äter jag....
    Ja precis som jag då..Jag är oxå 27 och har kämpat med den jävla vikten i HELA mitt liv nästan..Och det sorgliga är att kampen fortsätter..
    Men men nu jäklarns...
  • AoM

Men seriöst tjejer, hur gör ni som går på ren kur? Hur peppar ni er för att motstå eller sluta tänka på allt det goda som finns i köket???
    Det är det enda jag kan fokusera på just nu. Skulle göra vad som helst för lite räkor. Eller köttfärssåsen. eller chokladsås. Rostat bröd.

Herre gud, kom just på att vi ska ha födelsedagskalas för sambon nästa helg, och jag går då fortfarande på ren kur. Snacka om prövning...

• Anja 19 juli 2008

Gokväll allihop...

Ni kämpar så tappert allihop.. blir helt avundsjuk när jag hör att vissa gått ner så mkt som 7,5 kg på tre veckor!!!

jag vill OXÅ... min våg pendlar upp och ner från dag till dag. Helskumt...

Är en vecka imorgon och jag vägde i morse 81,7 om jag minns rätt... Startade förra tisdagen på 83,3 så det är INTE så mkt som jag hoppats men så kör jag inte helt ren kur utan äter ägg, kycklingfile, räkor etc...

ikväll blev det faktiskt avocado i till middagen åt jag ägg, oliver och fetaost. Är så jä..la förkyld att jag inte kan andas genom näsan. Tycker det känns skitjobbigt att bara dricka då så jag kör bara cambridge t frukost o kvällsmat.

Hoppas ändå på en nedgång i vikten i morgon men det kan jag nog bara drömma om tyvärr...

Att det ska vara så jä..la svårt att hålla sig till ren kur. Jag tycker ärligt talat att det är ett hel..ete och jag BEUNDRAR alla er osm klarar det.

Jag har klarat det MAX i tre dagar! Sedan börjar jag lura mig själv att jag kan ju faktiskt BARA ÄTA ETT ÄGG osv...

Suck... äter dock INGA kolhydrater så jag antar att ketosen kvarblir??? andedräkten gör det iallafall...

måste erkänna att jag dricker USELT... inte alls mycket faktiskt. helt glömt... ska gå o ta ett megaglas m vatten nu + göra en STOR kopp örtthé.

Kan det påverka hur mkt man går ner? ATt man ej dricker tillräckligt?

• Anja 19 juli 2008

Beställde nya påsar igår förresten...

bara choklad, banan och mintchoklad... ser fram emot att de ska komma Hoppas på imorgon.

• AoM

Jag är ett glas borta från tre liter vatten idag. Tror inte jg klarar det sista glaset, det guppar i magen! !

• AoM

Imorgon tänkte jag testa kycking eller grönsakspåsen, hur gör jag för att få den någotsånär varm? Måste jag bara hålla mig till kallvatten??

• Thiaa

Whieee... nu kommer jag i mina gamla baggeyjeans! Dom ska ja ha på mig imorgon. I och för sig så är det inte kul att ha på sig stora kläder för man ser bara större ut, men ändå, jag kommer i dom.

Jag har precis vart ute med mina kompisar och dom käkade McDonalds å sen var vi å fikade, hallonpaj med vaniljsås. Jag festade till det med ett glas vatten och en kopp te.

För att jag ska lyckas med detta tänker jag inte på "vad jag skulle kunna äta" utan fokuserar på vad jag faktiskt får ut av att bara dricka pulver. Har hållt på i tre veckor (idag) och är sugen på INGENTING! Det var ett tag sen jag hade en svacka så ja kommer knappt ihåg hur det är - jag vill inget hellre än att gå ner i vikt så alla elaka tankar trycker jag bort!

Lycka till alla startar idag - ni kommer att bli sååå snygga och lättare! AoM - vi är nästan exakt på samma ställe tror jag, 164 cm och 77,5 kg. NOT SO NAAAAJS! :(

• MyStyle

Ja, enligt min konsulent påverkar det hur mycket man dricker. Jag brukar försöka ligga runt fyra liter, idag har det dock bara blivit tre liter. Men det brukar vara så i början, man kommer in i det lite grann. Får rutiner och så...
    Jag brukar dricka ½ liter i samband med en måltid. Och jag måste dricka en halvliter (minst) emellan måltider annars börjar magen skrika efter mat

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9