• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Thiaa

Pentan

Whieeeee! Kör bara. You can do it!

• Anja 19 juli 2008

Jag mår bättre psykiskt eftersom jag VET ATT JAG ÄR DUKTIG...

Jag mår bättre för att jag inte går omkring och känner mig plufsig som jag alltid gör när jag ätit socker eller mjöl i vissa mängder... Har svårt att begränsa mitt ätande när något är gott...

Men jag mår sämre på så sätt att jag sååååå GÄRNA VILL äta, att jag är såååååå sugen och att jag blir lite deppig av att veta att jag inte kan unna mig.

Men visst, i det stora hela mår jag bättre...

Känner dock inga fysiska skillnader mer än att jag ej känner mig plufsig... är inte så att jag plötsligt har mer energi eller så.

Jag äter ju väldigt nyttigt i vanlgia fall oxå, alltså på så sätt att ajg alltid ser till att få i mig ALLA ämnen kroppen behöver... Sedan är ju det negativa att jag får i mig för mycket av allt som kroppen INTE behöver

kan tänka mig att många mår bättre av pulvret för att de kanske plötsligt får i sig alla mineraler o vitaminer som de ska, vilket de tidigare inte har fått... men det har ju jag

så jag känner ingen fysisk förändring i mitt mående lixom, utan det mesta är psykiskt!

När kilona lämnar kroppen så känns det ju verkligen toppen!

• Thiaa

Okej.. Jag känner ju mig såå mycket bättre fysiskt. Äter ju grymt dåligt i vanliga fall så det kanske inte är så konstigt. Vanligtvis så äter jag inte förrän långt in på eftermiddagarna, typ 18-20 nångång. Å sen kan jag sitta och äta hela nätterna för jag har så tråkigt på jobbet.

Nu känner jag mig lättare, är piggare och har grymt mycket mer energi. Samtidigt som jag tycker det är skönt att slippa tänka på mat hela tiden. Jag fattar ju att jag inte äter speciellt bra i vanliga fall och jag vill verkligen äta normalt men det slutar alltid med att jag äter ute innan jobbet (typ korv på Statoil eller McDonalds).

Kanske därför jag tycker att detta är underbart, jag är ingen stammis på Statoil längre, samtidigt som jag mår så bra!

• Anja 19 juli 2008

Pentan

go girl, jag är med dig (inte på heeelt ren kur men banne mig nästan på )

• Anja 19 juli 2008

Thiaa

aha mitt problem ligger ju inte där... mitt problem är att jag ÄLSKAR CHOKLAD och att jag ÄLSKAR efterätter, bakar gärna kakor, bullar, pajer etc...

Jag likställer MYSA med ÄTA NÅGOT GOTT. När jag handlar nåt gott kan jag heller inte begränsa mig utan kan komma hem m godis för över 200 kr för att jag var sugen på ALLT ohc sedan äter jag oxå upp allt...

det blir någon form utav kaka, bulle, godis, glass, efterätt VARJE dag...

Jag tar på tok för mkt mat, gärna 2-3 portioner bara för att det var gott!

Etc etc + att ajg oxå äter sent på kvällarna för att jag oftast jobbar kväll ohc jag har ett omvänt dygn.

Sedan dricker jag på tok för lite i vanlgia fall...

Däremot äter vi mkt bra mat hemma... vi lagar alltid maten från scratch med bra råvaror och ser till att måltiderna innehåller allt från kostcirkeln så att den är heltäckande för både barnens och våra behov... Sedan kan jag definitivt erkänna att jag är en sån som lagar mat med smör och grädde för att jag ÄLSKAR mat, jag älksar matlagning och det ÄR bara så att det ÄR GODARE SÅ.

Finns inget som kan ersätta riktigt smör och riktig grädde. Inget!

Så därför är jag fet...

haha

Jag har ett riktigt frossarbeteende när det kommer t godis och sötsaker... Som en bulimiker som inte spyr!

• Anja 19 juli 2008

menar verklgien itne att jag har smör och grädde i maten varje dag *asg* eller att jag alltid lagar sån mat!

Nääää just maten, där är vi mkt duktiga... det är allt annat som får mig att gå upp i vikt...

Allt småätande och alla onödiga kalorier...

Sedan älskar jag bröd, pasta, potatis osv...

• Anja 19 juli 2008

Jag menar seriöst, ett helt nybakat fransbröd, eller vilket nybakat bröd som helst med massor av smör som är halvsmält...

eeeehhhh hur gott är det!!! Jag kan för sjutton trycka i mig en hel limpa

• Anja 19 juli 2008

Ni ska få se en länk som kan få en att rysa pga att bilderna är i fel ordning:

anjasbrollops.blogg.se/110107195022_nu_r_det_dags.html

Det är ett gammalt inlägg alltså...

Önskar bilderna varit omvända

haha, på den första har jag bara fött ETT barn på den andra har jag fött tre barn och hunnit gå upp 20 kg sen den första bilden.

trist läge

Det jä..liga är att ajg faktiskt kunde unna mig precis vad jag ville när jag var smal... så fort jag bara märkte att brallorna stramade minsta lilla så såg jag till att de slutade strama lixom... pendlade mellan 60 och 63 men aldrig över det, för då HADE JAG JU NÅT ATT MÅNA OM...

när man redan är halvfet så har man inget att anstränga sig för på nåt vis... inget att UPPRÄTTHÅLLA... man är redan missnöjd!

fattar ni vad jag menar!?

• Thiaa

ABSOLUT! Jag fattar precis. Jag tror att jag är likadan. Så fort jag har tråkigt och inser att jag inte har ätit något på en hel dag kan jag åka och köpa mat och godis för flera personer och bara åka hem och vräka i mig alltihopa.

Jag vet också hur det är för om jag inte kan bestämma mig vilket godis eller vad för mat jag vill ha köper jag allt och sen äter jag tills det är slut.

Nu när jag tänker tillbaka på det tycker jag att det är strongt av mig att jag inte har gått upp mer i vikt. Ett exempel är om jag är hungrig, och ensam (annars gör jag aldrig så), kan jag åka bort till pizzerian och köpa en pizza, en kebabrulle och en hamburgare för att jag inte kan bestämma mig för vad jag egentligen vill ha. Det är väl okej så långt, men jag äter verkligen upp alltihopa och sparar INGENTING. Hur sjukt är inte det? Detsamma är med godis, kakor och glass. Som tur är har jag aldrig någonting hemma, utan vill jag ha måste jag köpa. och det händer inte så ofta.

Men nu är det slut på detta!

• AoM

Jag be3höver hjälp!
    Dricker just nu mitt livs första påse (ren kur). Hur gör jag för att få denna kakaoliknande smak godare? Har läst ngnstans att vissa kör med krossad is i men kan inte hitta det inlägget.

Som jag gjorde nu så mixade jag först med 1 dl vatten och sen i en minut efter att jag hade hällt i resterande vatten. En klunk kakao, en klunk vatten :) Så gör jag för att få i mig detta.

Hm. Borde jagh kanske gå och väga mig och kolla mina mått nu första dagen, så jag kan mäta resultatet. Är supertaggad!!

Vi skulle beställa vigselringarna i lördags men jag stoppade och sa nej, först ska jag gå ner i vikt! Min vigselring har blivit min morot :)

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9