• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Thiaa

Tjejer... KOM IGEN NU!!

Kan jag så kan ta mej tusan ni osså!

• Cissit

*muttrar* Mitt paket har fortfarande inte kommit fram, de hade skickat det i tisdags enligt mailet så det borde väl rimligtvis kommit fram? Hade ju tänkt köra igång med en kur på måndag, men det verkar skita sig...

• EllaM

3 dagar på ren kur (och under de tre dagarna fuskade jag visserligen med 1 ägg och två tunna skivor serrano-skinka, fast tog bort allt synligt fett, men borde ändå legat långt under dagsbehover av kalorier egenetligen) och inte ett gram nedåt. Lyckades gå på toa igår (jag vet, jag har precis samma problem!) och åt kombinerad kur, en lunch som inte var speciellt onyttig och sedan en skål chips på kvällen. Och vips visar vågen 2 hg upp idag! Kan inte låta bli att väga mig varje dag och blir verkligen deppad av att inget händer - inte ens under tre dagar på ren kur då jag rimligtvis borde tappat lite vattenvikt i alla fall! Och svinhungrig var jag under de tre dagarna också, varje vaken minut. Så var det inte förra gången jag körde ren kur, då gick det lekande lätt från dag 1.

Har minskat två strl i kläder sedan jag körde igång. På mig märks det över hela kroppen att jag gått ner i vikt, men mest sitter kvar över magen (och över låren). vill gå ner en strl till.

Var till konsulenten förra veckan. Gått ner i vikt och därmed i BMI, men inte misnkat många fettprocent. Ligger precis under den övre gräns man ska ha (max 31 %). Borde alltså inenbära att jag tappat en massa annat (läs muskler) också, eftersom förhållandet fett, muskler mm verkar vara detsamma. Trist! Och ändå försöker jag träna tre ggr i veckan.

Idag skiter jag i dieten. Ska bort ivkäll och tänker njuta. Nya tag nästa vecka igen.....

• EllaM

Förresten, frågade konsulenten om det gjorde ngt att vissa dagar köra bara pulver och andra dagar äta också (eftersom jag går på kombinerad), och det var inga problem sa hon bara man fick i sig sina tre påsar varje dag så man får i sig alla näringsämnen. Kan vara bra att veta.

• Anja 19 juli 2008

EllaM

vet exakt hur det känns... Grrr...

Minsta lilla fusk här så går jag upp. Kvittar då att jag äter MYCKET mindre än jag normalt gör! Fattar inte heller... men antar att ämnesomsättningen är RIKTIGT låg när man äter så här lite och därför kan man knappt inta något annat än pulvret.

Har dock varit ganska duktig förutom några nävar nötter och något ägg då och då.

Idag visade vågen 81,7 och jag började på 83,5 i tisdags så jag känner mig förhållandevis glad just nu.

Idag är det skitjobbigt för vi ska ju köpa lördagsgodis t resten av familjen och vi har det som riktig mysgrej, så jag kan lixom inte smita undan, utan jag måste vara med och plågas.

suck och åter suck... dieter är MYCKET lättare när man inte har familj

• EllaM

Hehe, precis efter att jag skrivit förra inlägget gick jag på toa och därmed försvann de 2 hg som jag tyckte mig ha gått upp. Så morgonvikten blev detsamma som alla andra dagar innan. Jag liksom lurade vågen, haha! Alltså, mitt fusk igår gav ingen utslag uppåt på vågen.

Jag blir lite fundersam på det här med ämnesomsättningen. Om den nu är sååå låg att man inte ens kan äta lite grann utan att gå upp i vikt - är det verkligen vettigt? Jag menar, att sänka sin ämnesomsättning så mycket kan ju inte vara vettigt när det tar så enormt lång tid att höja den igen. För det är ju det vi behöver, en bra ämnesomsättning (en normal i vart fall). Har dessutom läst någonstans, kanske på cambridgekurens hemsida (jag minns inte) att man inte faktiskt inte kan påverka ämnesomsättningen så mycket. Någon som vet hur det verkligen ligger till??

Jag tänker i alla fall fortsätta på kombinerad kur (med vissa dagar på ren kur när det funkar) - helger och resor unnar jag mig extra (fast ska ändå tänka på vad jag stoppar i mig och äta mindre av det onyttiga som möjligen kan serveras) och är hellre hårdare övriga dagar. Om nu ämnesomsättningen påverkas så mycket så tror jag att det kan vara bättre än att försätta kroppen helt i svält. Jag är ju dessutom på sluttampen med 5 kilo kvar till målet, så jag vill egentligen (om jag tänker med förnuftet alltså och kopplar bort känslorna)hellre att det tar tid och har en vettig ämnesomsättning än går fort, men går upp för mycket igen sedan. Någon gång vill man ju komma till ett normalt mat-liv!

Men jävlar i havet vad jag är trött på att det går långsamt!!!

• EllaM

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-29 10:02:25 följande:

Idag visade vågen 81,7 och jag började på 83,5 i tisdags så jag känner mig förhållandevis glad just nu.
    GRATTIS!!
  • dragonesse

Jisses vad ni skriver tjejer! Och vad duktiga ni är allihop!

Jag drog ju igång en ren kur i måndags, och det har gått bra. Har syndat lite varje dag, men endast småsaker. Detta gör jag dels för att orka härda ut och dels för att de är så jävliga på jobbet med frågor och kommentarer att jag på så vis "maskerar" min kur. Som exempel så dricker jag te med sukett och en skvätt mjölk på fikat, tar en shake till lunch och sen på eftermiddagsfikat tar jag te igen plus kanske en pepparkaka. Inte så bra kanske, men då blir de "lugnare" och ställer inga frågor, när de ser att jag inte går på helt ren kur. Suck. Jag ljuger också och säger att jag kör blandat och äter hemma på kvällen bara för att slippa alla kommentarer. Vissa dagar drar jag dessutom snabbt i mig shaken på toan och går sedan ut, så att det ser ut som om jag går ut på stan och käkar lunch med nån.

Känns inte alls bra att ljuga men jag orkar bara inte köra kur när jag får så mycket påhopp, så det här är den bästa lösningen. Men hursomhelst så går det neråt i alla fall! Började på 70.5 i måndags och imorse visade vågen 68.3. Hoppas på att komma under 68 till på måndag, det är alltså minst 4 hekto på två dagar, får se om det går! Ska inte synda nåt i helgen nu i alla fall, förutom nåt ägg eller två som jag vet att jag kan äta utan att komma ur ketosen. Det kan rekommenderas!

Kör hårt tjejer, det här fixar vi!

• Anja 19 juli 2008

Dragonesse wow vilken minskning... mer än 2 kg...

jag som endast syndat m ägg och räkor och lite nötter, dvs inget alls som tar mig ur ketosen, har inte alls gått ner så mkt!

Blir riktigt avis... hade lätt som sjutton att gå ner i vikt för bara några år sen, men sedan jag åt minipiller och fick helt förändrad ämnesomsättning utav dessa så har ingenting funkat i princip.

• Djinni

Hej tjejer =)

Idag har vi haft kalas hemma för lilltjejen som blir två på tisdag=) Och jag har bakat bullar och gjort iordning marängswiss (?) men jag har druckit vatten o kaffe.. *Stolt*

Det som bekymrar mej den här gången, har ju kört två ggr förut, är att jag är svinhungrig hela tiden och imorrn har jag käkat HELT REN kur i en vecka! Fattar inte.. Hur länge ska man vänta.

Allra första gången jag startade tog det 4 dagar för mig.. sen mådde jag toppen.. massa energi o allt.. usch jag hatar att vara hungrig.. blir på så grinigt humör..

jag hoppas verkligen det ger med sig snart..

Förövrigt så är jag sååå sugen på vin, cigg och krog! Spelar lite partymusik på hög volym för tillfället och det blir ju inte direkt mindre lust av det =)

Nej nu, kämpa på tjejer. Den 10 ska jag ta paus över helgenför den 12 ska jag ut =) sen blir det "omstart" den 14.. det ska gå.. men nu känns det itne så lockande då man är hungrig så här länge..

kanske man ska börja dela upp påsarna på 6 "mål"??

nåja ha en trevlig lördag kväll go vänner, ge inte upp för frestelsens skull...

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9