• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • spanska flugan

SÅ - nu har jag köpt den på nätet !

• Djinni

Vägning igå, hade gått ner 2.4 kg sen jag startade för en vecka sen, MEN, har ju bara kört ren kur sen i söndag. Har frossat i mat och godis under påsken. Så det tycker jag var bra.

• Cissit
    Thiaa skrev 2008-03-27 00:11:53 följande:
    Jordgubbssmaken är förskräcklig btw.. köpte INGA såna påsar den här gången!! :)
    Men åh..jag som tänkte "jordgubb brukar jag ju gilla" och beställde flest av dem *skrattar* bara att hoppas på att vi har olika smak. :)

Sitter otåligt och väntar på att mitt paket ska dyka upp, fick mail om att det skickats i förrgår så det borde ju varit här vid det här laget, dessutom anmälde jag mitt mobilnr för sms-avisering, då brukar det gå ytterligare lite snabbare, när man inte måste vänta på att få hem avin som ibland tar ytterligare en dag....men inget ännu.. *otålig*
  • Cissit

Appropå att känna att fettet försvinner. Jag har ju kört viktväktarna och gått ner ca 16-17 kilo med den metoden, men nu har jag stått stilla och stampat så länge att jag tänkte få en ny kickstart med cambridge.

Iallafall så märker man en enorm skillnad...Jag köpte min förlovningsring för typ 5-6 kilo sen och den ramlar nästan av! Än så länge går det bra men om jag går ner mer så får jag nog nästan lämna in den och få den förminskad.

Sen märker man ju på hur kläderna sitter också, och de veckor man gått ner riktigt mkt så tycker jag man nästan känner hur fettet bränns och "rinner av" en :P Det är härligt.

Är så kul också när man träffar folk och de ser att man gått ner. Härom helgen så var jag på en fest och då kom en kompis pojkvän (som är känd för att vara dålig på att ge komplimanger) och sa "vad smal du ser ut idag". Det var riktigt kul!

• Thiaa

Åhhh.. tack alla! Ni är underbara! D e ja och ni mot valkarna!

Var ute och fikade med en kompis nyss, hon fick barn den 28 februari och vägde då som mest 75 kg... Nu väger hon under 60 kg. Tänk om det kunde vara såååå lätt! Hon är i och för sig väldigt smal i sig och har alltid varit de, hon är ändå 174 cm lång. I vilket fall som helst såg jag på henne att hon har också kvar kilona runt om brösten (å ryggen) så det kändes betryggande iallafall! :)

Jag och jordgubbssmaken kommer som sagt inte riktigt överens, men jag dricker det mesta. Jag halsar typ varje drink på mindre än två minuter. Kallt vatten, pulver, mixer, is å sen är den slut! Så smaken gör mig inte så mycket! :)

• Thiaa

Jo, förrästen... Jag har skrivit ett kontrakt med mig själv, måste bara skriva ner det (och det gör jag här) annars kanske jag glömmer bort det!!

Just nu så går jag en hel del, om jag inte "hinner" powerwalka på dagen så går jag fram och tillbaka till jobbet, det är typ en 40-minuters promenad enkel väg.

MEN.. när jag vägen under 75 kg. då ska jag börja träna hemma. Situps... i massor. MÅSTE.

Nu kan jag inte svika mig själv när jag har skrivit ner det!

Så det så!

• Sommargrönt

Angående att punktförbränna fett: Det brukar ju gå att åstadkomma genom att träna musklerna i de partierna. T ex om man gör situps så minskar midjemåttet mycket snabbare...

Angående hur man ska fördela måltiderna: Jag hade inte väntat till 11 med första påsen. Det är frukosten som sätter igång ämnesomsättningen. Det är därför man ska äta frukost, största målet mat mitt på dagen och helst inget efter 18 (för ämnesomsättningen går ner så mycket på kväll och natt att det man äter inte går åt lika fort då). Så jag hade tagit första påsen tidigare och sista tidigare...

• Anja 19 juli 2008

Hmmm men om man har en helt omvänd dygnsrytm som jag har... jobbar ju oftast 13-22, är alltså inte hemma förrän 23 och hinner aldrig i säng innan 1.30...

Jag är alltså som mest aktiv på e.m och kväll!

Då måste det väl vara annorlunda? Eller...

Jag skulle aldrig klara mig om jag inte åt efter kl.18. Då har jag ju fortfarande ungefär 7 vakna timmar framför mig!

• Anja 19 juli 2008

Sommargrönt...

Visst blir midjan smalare när man tränar den men det är inte fettet som försvinner, utan musklerna som blir tightare. Är helt omöjligt att punktförbränna fett, däremot så ändras ju formen på de kroppsdelar man tränar så att man kan få intrycket av att de blivit smalare, som armar tex...

mina armar är skitfeta (tycker jag) men när jag tränar dem så blir de snyggare, dock är de lika feta, fniss... fattar du hur jag menar

• Anja 19 juli 2008

Jaha då känner jag mig som VÄRLDENS kassaste person...

Klarade inte denna dagen! Precis som förra omgången så höll jag på att tuppa av nästan på när jag cyklade för att hämta barnen, fick rusa in på konsum och köpa en påse hasselnötter och en ramlösa för att få energi.

Känns åtminstone ok att jag inte köpte en frukt eller nåt m socker i. Tog flera nävar nötter o bara tuggade, som en galning.

Sen ikväll så tog jag kycklingsoppan (cb) och den är så vidrig så jag tog lite extra curry i och sedan slängde jag in en liten kycklingfilé i ugnen, utan fett, bara lite salt o peppar och cyrry, skar den i små tärningar o hade i soppan.

Visserligen har jag bara ätit 1,5 påse cb idag, så nötterna och kycklingfilén kanske jämnar ut det. Ska ta en halv påse till innan jag går o lägger mig.

Men jag lär ju ha ätit för många kalorier idag i vilket fall som helst

dock säger jag till mig själv för att inte banka huvudet i väggen...

Jag klarade att INTE ta kanelbullar när barnen åt det idag, jag klarade att INTE smaka på de underbara maripanhönorna som de fick i försenad påskpresent etc... (där var en till mig oxå men jag gav den till sambon) och jag har trots att jag brutit den RENA kuren med kyckling och nötter ätit betydligt bättre och nyttigare än jag gör i vanliga fall...

men fy så besviken man blir när man verkligen inte pallar, klarar det utan bara VILL ÄTA, gör vad som helst för att få ÄTA lixom...

Suck...

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9