• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Anja 19 juli 2008

Vixxen

det är ju just det som är problemet... Ett typiskt "kvinnligt" problem tror jag... Att vi skäms över oss själva för att vi inte är "perfekta".

Äh vi borde verkligen få lov att vara lika nöjda m oss själva och ta lika stor självklar plats som så många män som inte ser ett dugg bättre ut än vi själva gör.

Jag försöker verkligen tänka på detta när jag "uppfostrar" mina barn, att INTE bekräfta pojkarna bara för att de ÄR och bara bekräfta dottern när hon presterar, som är såååå typiskt annars.

F..n alltså... Det skapar ju sån jä..la ojämnlikhet!

Alla barn ska ju bekräftas både för att de ÄR och för vad de GÖR lixom...

Så många tjejer har ju oxå det här "duktighetssyndromet" som jag är övertygad om att vi får just pga de här olikheterna i uppfostran, att flickor mindre ofta får bekräftelse bara genom att vara, utan att de måste vara DUKTIGA för att bli uppmärksammade på ett positivt sätt.

Man har ju gjort udnersökningar på detta... Även på dagis och sånt... Skrämmande att det faktiskt fortf är på det viset.

Vi måste ta oss i kragen tjejer!

Vixxen, vi duger skitbra som vi är... (även om vi såklart ska bli smala o skitsnygga hehe)

• Anja 19 juli 2008

Thiaa

vad är det för typ av bok?? Vad handlar den om???

Jag har fettvalkar under bh-kanten på ryggen, urk... sen graviditeterna och övervikten, men på ena sidan är det helt borta nu och på andra sidan är det bara ett litet litet veck. Hemskt när det är ojämnt för nu känner jag bara en valk på ena sidan, haha, så jag vill lixom gå o luta mig åt andra hållet för att slippa känna den

vet inte var jag känner att fettet försvinner... men jag ser att det försvunnit massor i ansiktet, vilket säkert är troligt för det är det sista stället som mitt fett sätter sig på... sedan tror jag även att armarna har blivit liiiite smalare och sedan magen och lite på lår och rumpa, det känner jag ju i byxorna + att skinnet på nåt vis blir tommare/slappare på magen. Känns lite annorlunda lixom...

• Thiaa

Ansiktet har blivit mycket smalare och armband och klockorna tappar jag nästan. Men resten liksom... Aj aj aj. Ryggen speciellt, när man tittar bakifrån ser man jättetjock ut! FÖRSVINN!

Boken heter "Gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi" och den ger en verkligen ett par tankeställare! Hemskt men nyttigt!

• Anja 19 juli 2008

Thiaa

näää skäms men jag har inte kommit igång ännu... Skulle börja träna m en tjejkompis som är lika stor som jag (fixar inte att gå med någon som är smal och vältränad redan, är som ett hån lixom) men så har hon och hennes pojkvän gjort slut och hon vill flytta t malmö (vi bor i Lund) och börja träna där istället... jag vill ju träna här i stan så att det BLIR AV att jag gör det. Hade valt ut ett centralt ställe som jag passerar när jag ska t jobbet.

Nu måste jag samla mod innan jag går dit. tycker det är såååå jobbigt men jag MÅSTE ju träna, inser lixom att det inte duger att bara äta bra, man mste ju röra på sig också, använda musklerna!

Tränar du nåt?

• Thiaa

Anja.. Jag är ute och går bara. 1-2 timmar om dagen försöker jag hinna med. Försöker bara komma på hur jag ska få bort fettet på ryggen..

Vet ju att det inte är bra att träna för mycket när man bara äter pulver och samtidigt vill jag inte börja med en vana som jag sen har svårt att hålla. Men jag betalar dock för ett träningskort varje månad, ifall lusten skulle falla på.

Jag vill liksom gå vidare nu, vill inte bara sitta hemma och äta pulver. Vill göra meeeeeer för att påverka viktnedgången, men det vill ju såklart alla!

Jordgubbssmaken är förskräcklig btw.. köpte INGA såna påsar den här gången!! :)

• AoM

Idag börjar jag min rena kur, första påsen NÅGONSIN!!
    Är som vanligt vrålhungrig när det vankas frukost...men men, vad gör man inte för att bli av med kilona jag lade på mig när min pappa dog för tre år sen. Kan inte fatta att jag inte har gjort ngt helhjärtat försök tidigare!!

Jag SKA bli fin, jag SKA trivas med mig själv och jag SKA kunna gå förbi speglar och skyltfönster utan att skämmas!!

Men hur ska jag lägga upp mina tre mål idag? Jag är ledig fram till 16.30 då jag åker till jobbet och är sedan hemma igen vid 20.30. Ska jag äta "middag" före eller efter jobbet?

• Anja 19 juli 2008

Jag delar upp mina påsar i fem portioner, för att stå ut.

Delar morgonmålet i två, äter ett helt till middag och sedan kvällsmålet i två...

Äter ungefär så här:

Frukost kl.9 = halv påse
    Lunch kl.13 = halv påse
    Middag kl.17 = hel påse
    Mellanmål kl.19.30 = halv påse
    Kvällsmat kl.23 = halv påse

(jag lägger mig ganska sent så för att ens kunna somna måste jag ha nåt i magen då)

Om du vill dela dina mål i tre portioner idag så skulle jag lägga upp det så här:

Frukost: kl.11
    Middag: kl.16 (om du hinner, annars hade jag tagit pulvret NÄR jag kom t jobbet, ca kl.17)
    Kvällsmat: kl. 21

• spanska flugan

Hello!

Ang bränna fett på ryggen; man kan såvitt jag vet inte punktbränna fett det kommer att försvinna i takt med att du går ner i vikt med ditt pulvet eftersom då bränns fett
    Håll ut!
    Jag har även hört att det oftast försvinner "uppifrån" dvs att det först märks på ansiktet och sedan axelpartiet osv MEN såklart olika peron till person. Har även hört att fett som suttit längre dvs många år men man vet kanske var man har lätt att lägga på sig först och det är väl där som det sen försvinner fortast kan jag tänka mig (OBS jag vet inte )

men jag har märkt att mjag blir "fet" till en viss gräns på ett ställe och sen övergår det till att lagras på nästa...tex så blir mina lår bara till ett visst mått (stoooora ) och nu när jag vägt så mycket som jag alödrig gjort förr så har jag fått värsta jätte magen typ gravidmage...!
    Valkar på ryggen under bhn och runt bysten har jag med - de försvinner om ca 10-15 kg tror jag.

jag är lite depp över min figur men jag jobbar på den - som ni andra

Kom igen nu , nu tar vi alla valkar!

• spanska flugan

tack för boktipset föresten ska köpa den! och att detta sitter i huvudet är jag 100% säker på att det stämmer - missbruk kallas det!

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9