• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • EllaM

I början, när jag körde ren kur gick det hur lätt som helst. Sedan gick jag över till kombinerad, åt bra ett tag och sedan jättemycket (och onyttigt) över påsk och har nu försökt ett par dagar med ren kur. Det funkar inte. Nu är det skitjobbigt!! Har visserligen inte gått upp i vikt (ja, just under påskdagarna gjorde jag väl det) men har i princip stått still i flera veckor nu. Minus 5 kilo och sedan verkar det som om det tog tvärstopp. Nu när jag försöker bli strikt igen är jag sååååå hungrig. Allra värst på förmiddagarna, trots att jag försöker dricka vatten. Jag kör någonting mitt emellan ren och kombinerad kur nu. Ren vissa dagar, kombinerad andra. Borde ju ändp vara enkel matematik - stoppar man i sig mindre än man gör av med går man ner i vikt och tvärtom. Och nu borde jag verkligen få i mig mindre än jag gör av med. Om jag äter något är det tex 1-2 ägg och lite kräftstjärtar, en omelett med räkor eller några skivor skinka. Så det är ju inga brakmiddagar precis... Antar att det bara är att hålla ut och kämpa på, men fy vad det är tufft vissa dagar!!
    När jag började på ren kur var det dessutom tomater och sådant nyttigt jag var sugen på. Nu drömmer jag om rostat bröd med massor av ost. Eller pommes frites med dip. Än så länge har jag jag varit disciplinerad och hållt mig till ägg och skaldjur dock. Men fy fasen...... Idag är nog en av de tuffaste dagar jag haft!

• Anja 19 juli 2008

EllaM

vet precis vad du menar... vi får peppa varandra.. Vi SKA klara det, eller hur...

Tänk på att det är några dagar till du måste hålla ut (så tänker jag) sen känns det inte lika tufft längre...

Det är väl konstigt att man under en dag, trots att man VET så väl att man kommer klara att gå ner i vikt bara man HÅLLER UUUUT, kan känna att jag MÅSTE äta, och lixom sätta alla vettiga tankar åt sidan och hitta på puckade ursäkter för sig själv. Så gör jag iallafall...

Man är en riktigt manipulativ person MOT SIG SJÄLV lixom, bara för att få en ursäkt att få äta.

jag har gjort ungefär som du, kört en mix av ren och kombinerad, precis så som du säger, lite ägg, lite räkor etc men nu SKA jag fixa ren kur. Klarade det inte igår (jag tog en liten kycklingfilé när de andra åt middag) men idag SKA det gå. Utan minsta lilla ägg.

Vi kan väl hålla varandra på rätt köl här inne. Skriv så fort du känner att du håller på att bli tokig.

Jag är så hungrig nu att jag sitter här o hör min mage knorra. Det ekar i hela rummet. Har huvudvärk och känner mig nästan yr och sååå jä..la matt och svag. Men så var det förra gången oxå, de första 3-4 dagarna. Men jag gav upp då och började ursäkta mig med ägg, räkor, kycklingfilé osv.

Resonerar dock som du att om man bara äter såna saker så BÖR man ju definitivt gå ner iallafall... MEN problemet med detta sätt är att man lätt sträcker sig längre, till att, bara eeeen potatisbit, bara en frukt etc så till slut äter man nästan vad som helst.

Jag måste hålla helt ren kur i två veckor nu. Det har jag bestämt, för då hoppas jag ha gått ner under 80. Vägde imorse 82.1 och jag SKA ner till 78 på ren kur iallafall, sen ska jag ner till 75 (ska absolut inte väga mer när jag gifter mig, helst mindre, gärna 70 )

Vi har ungefär samma övervikt tror jag. Jag är 169 cm och väger 82, så jag vet precis hur du känner. Man blir så besviken och less på sig själv.

Men du, vi klarar det EllaM. Och alla andra här inne oxå. Vi är superduktiga och vi kan ju för f..n inte slänga sura pengar på dessa pulver om vi inte gör det ordentligt sen, eller hur

Vi ska vara SKITVACKRA när vi gifter oss ohc vi ska känna oss helt nöjda m oss själva.

det är den tanken, att få känna mig NÖJD och tillfreds m mig själv, som håller mig uppe och som sporrar mig.

Tänk att få gå in i kyrkan m den man älskar och faktiskt inte känna sig obekväm, inte tänka, åååh nej nu tänker alla, vad tjock hon är eller vilka feta armar hon har, eller oj, hon skulle nog valt en annan typ av klänning för att dölja DET DÄR fettet...

Jag vill att alla ska tänka, wow så fin hon är

Löjligt kanske men det håller mig igång

Stor kram

(nu ska jag snart rusa till jobbet, tittar in därifrån)

Anja

• EllaM

Tack Anja för all peppning, vad gullig du är!!

• lilo2

hej tjejer...
    har inte skrivit på ett tag här.
    jag har jobbat en hel del så har inte riktigt haft tid :(
    men jag har gått tillbaka o läst en hel del..tycker de är bra att ni peppar varann och vi alla här hejar på varann.

Aom:vill säga till dig att deppa inte för dina kg för du kan tjejen du kan.

jag vägde från början 77 kg till mina 164 cm
    mådde otroligt dåligt o klädde mig helst i stora kläder så att så lite som möjligt kunde synas av mina "kg"
    en dag fick jag nog!
    då jag var på stan o träffade min mammas vännina som såg helt Jävla chockad ut över se mig och de va de första hon sa till mig (lina GUD så stor du blivit) och de var bara några dagar efter mitt bröllop jag som mådde så bra o var så nöjd me allt.
    jag var ju en lycklig fru ju men näää där tog de roliga slut.
    Jag gick hem la mig under täcket o rent grät som ett barn.
    Min man kom hem o där började jag klaga på hur stor o fet o ful jag va och att även folk la märke till de.
    för 30 dagar började jag med cambridge(renkur) har hitt tills gått ner 11 kg
    mår redan bättre, de har inte alltid varit de lättaste har fått som humör svägningar o allt de gick så klart över min man, de gick till en sån gräns att jag rent slog på han jag som inte slås:S
    men han är ju förståndig o förstår att jag inte riktigt mår bra nu.

men jag har ändå en bit kvar på min vikt kamp
    vill gärna väga 57-60

jag tycker ni alla är duktiga här inne o fortsätt kämpa för att cambridge funkar verkligen.

önskar alla lycka till

/lina

• Anja 19 juli 2008

EllaM

jag blandade ihop det lite i mitt inlägg t dig... fick för mig att det var du som skrivit måtten ovanför men det var ju AoM.

Hur mkt väger du och hur mkt vill du gå ner?

• Anja 19 juli 2008

lilo2

Oj, jag hade blivit precis lika ledsen som du om någon sagt så till mig och jag måste erkänna att jag tyckte det var något taktlöst att vräka ur sig en sån sak. Man vet ju aldrig anledningen till att någon går upp i vikt och det är ofta väldigt känsligt.

Hade aldrig nånsin vräkt ur mig nåt sånt till någon människa. Riktigt trist. Du som var nygift coh lycklig lixom...

Nåja, något gott kom ur det coh det är ju att du tog tag i det. 11 kg på 30 dagar är ju fantastiskt! Önskar jag orkar härda ut så länge...

En sådan viktminskning hade gjort mig överlycklig... Min idealvikt ligger på 65 kg och om jag gått ner 11 kg hade jag legat på 71 kg, dvs INTE långt kvar!

kan säga att just nu är 75 min drömvikt. Jag sätter inte alltför höga mål just nu (eller ska man säga låga ) för då faller jag dit direkt. Måste vara realisktisk mot mig själv.

Du är superduktig som gått ner så mkt!

• Djinni

Gomorron alla glada =)

Såhär ser min blandning av cb ut.

Morgon vi 10 tiden: 1½ dl kaffe och 1 dl vatten med cappuchinopåse
    Em/middag vid 15 tiden: 1½dl kokt vatten 1dl kallt med kyckling
    Kvällen vid 19-20 tiden: samma som ovan med mintchoklad

Det är mina favoriter nu. Det är så gott med värmande drycker iomed att jag fryser som en liten jag vet inte vad när jag går på den här kuren så är det mumsigt med varmt =)

Men till våren så lät ju banan/choklad gott ;o)

Finns det nå mer tips om olika blandningar??

Ha en skön dag idag, det är min 4de dag rent så enligt statistik på mig så är det här och i morgon mina värsta dagar. Måste hålla ut. Nu frukost, lite senare men man fastnar ju här =)

*kram på er

• Thiaa

Kom igen nu tjejer!!!

Nu verkar vi vara många som är runt 164-168 cm långa och vägen runt 80kg... och det kan väl inte vara så svårt att gå ner till "normala" 70-75 kg?!?! (om inte mindre såklart)

Mitt första mål är att gå ner 10 kg till 75 kg och det känns inte som jag har så längt kvar dit. Men jag är fortfarande inte nöjd med min kropp så det är förmodligen en par kilo till som måste bort.

Jag måste erkänna att jag har lite svårt att förstå att ni tycker att det är svårt att avstå från maten. I och för sig så lagar jag inte mat till någon annan så ofta, men jag tycker det bara är skönt att slippa tänka på all mat hela tiden. Vissa dagar, självklart, tänker jag på mat men då väljer jag att bara se framåt tills jag kan få äta lax och andra godsaker. Slår bort tankarna så fort som möjligt. FOKUSERA tjejer. Ni BETSÄMMER över er själva och ÖVER ERA TANKA så nu klarar vi detta tillsammans!

• Djinni

Hej Thiaa!

Ja du har ju en stor fördel med att inte behöva laga maten. Nu har ju jag familj bestående av man och 2 illbattingar på 2 och 5½ år.. dom går på dagis över lunch men alla ska dom ha middag när karln kommer från jobbet och den gör ju jag förtås. Men för mig funkar det bra, om jag behöver smaka av maten jag lagar sp spottar jag ut det sen. Men ibland är det ruskigt svårt. Kylskåpet är fullt med mat och skafferiet också, lättilgängligt. Men det går.. Sitter vid datorn mkt så =)

Har nyss skurat upp köket. det var en pärs kan jag säga. Men nu är det gjort, bara resten kvar =)

so long tjejer!

• Thiaa

Djinni - absolut. För står det "lilla" problemet. Själv städade jag ut allt när jag började med rena kuren för 2 veckor och 2 dagar sedan. När jag måste laga mat gör jag det bara fort och lätt, men det konstiga är att jag bara tycker att det är kul och blir inte ens sugen.

Till saken hör väl att jag hade konstiga matvanor innan jag började med detta. I och med att jag jobbade natt kunde jag sova hela dagarna och när klockan närmade sig 20-21 åkte jag ocj köpte snabbmat på nåt trevligt ställe sen satt jag och åt skitsaker hela nätterna på jobbet. Av detta blev jag bara mer och mer trött och mådde skit. Det jag måste lära mig är att äta tre gånger per dag och inte bara en gång. Jag är en sån hemsk person som skulle kunna leva på kaffe och cigg, bara för att jag är ruskigt lat. Usch. Skäms över mig själv nu.

I vilket fall som helst märker jag stor skillnad på hela mig när jag dricker pulver tre gånger om dagen. Jag är mycket piggare, har mer ork och känner mig fräschare (trots att kaffe och cigg är en vana fortfarande). Detta gör förmodligen att jag inte har några problem med den rena kure - FÖR JAG MÅR SÅ BRA!

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9