EllaM
vet precis vad du menar... vi får peppa varandra.. Vi SKA klara det, eller hur...
Tänk på att det är några dagar till du måste hålla ut (så tänker jag) sen känns det inte lika tufft längre...
Det är väl konstigt att man under en dag, trots att man VET så väl att man kommer klara att gå ner i vikt bara man HÅLLER UUUUT, kan känna att jag MÅSTE äta, och lixom sätta alla vettiga tankar åt sidan och hitta på puckade ursäkter för sig själv. Så gör jag iallafall...
Man är en riktigt manipulativ person MOT SIG SJÄLV lixom, bara för att få en ursäkt att få äta.
jag har gjort ungefär som du, kört en mix av ren och kombinerad, precis så som du säger, lite ägg, lite räkor etc men nu SKA jag fixa ren kur. Klarade det inte igår (jag tog en liten kycklingfilé när de andra åt middag) men idag SKA det gå. Utan minsta lilla ägg.
Vi kan väl hålla varandra på rätt köl här inne. Skriv så fort du känner att du håller på att bli tokig.
Jag är så hungrig nu att jag sitter här o hör min mage knorra. Det ekar i hela rummet. Har huvudvärk och känner mig nästan yr och sååå jä..la matt och svag. Men så var det förra gången oxå, de första 3-4 dagarna. Men jag gav upp då och började ursäkta mig med ägg, räkor, kycklingfilé osv.
Resonerar dock som du att om man bara äter såna saker så BÖR man ju definitivt gå ner iallafall... MEN problemet med detta sätt är att man lätt sträcker sig längre, till att, bara eeeen potatisbit, bara en frukt etc så till slut äter man nästan vad som helst.
Jag måste hålla helt ren kur i två veckor nu. Det har jag bestämt, för då hoppas jag ha gått ner under 80. Vägde imorse 82.1 och jag SKA ner till 78 på ren kur iallafall, sen ska jag ner till 75 (ska absolut inte väga mer när jag gifter mig, helst mindre, gärna 70
)
Vi har ungefär samma övervikt tror jag. Jag är 169 cm och väger 82, så jag vet precis hur du känner. Man blir så besviken och less på sig själv.
Men du, vi klarar det EllaM. Och alla andra här inne oxå. Vi är superduktiga och vi kan ju för f..n inte slänga sura pengar på dessa pulver om vi inte gör det ordentligt sen, eller hur
Vi ska vara SKITVACKRA när vi gifter oss ohc vi ska känna oss helt nöjda m oss själva.
det är den tanken, att få känna mig NÖJD och tillfreds m mig själv, som håller mig uppe och som sporrar mig.
Tänk att få gå in i kyrkan m den man älskar och faktiskt inte känna sig obekväm, inte tänka, åååh nej nu tänker alla, vad tjock hon är eller vilka feta armar hon har, eller oj, hon skulle nog valt en annan typ av klänning för att dölja DET DÄR fettet...
Jag vill att alla ska tänka, wow så fin hon är
Löjligt kanske men det håller mig igång
Stor kram
(nu ska jag snart rusa till jobbet, tittar in därifrån)
Anja