• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Anja 19 juli 2008

Men Vixxen... du vägde in dig den 17/3 på 76,6 kg och idag den 25/3, dvs 8 dagar senare, väger du 73,5!

Det är 3,1 kg.

På ren kur ska du gå ner 1-4 kg. Du har gått ner 3,1 och det är JÄTTEBRA.

Väg dig inte hela tiden, dagsvikten kan pendla upp till 3 kilo eller nåt sånt, beroende på olika saker, hur mkt vätska man har i kroppen, hur mkt avföring du har i tarmarna, hormonella saker etc etc...

Så stirra INTE på vågen. Gläd dig åt att du nu, bara en dryg vecka efter att du började ligger på minus tre kilo. Det är skitbra. önskar att det gick lika bra för mig!!!

Grattis!

• Djinni

Hej Vixxen!

Sådär var det för mig ca varannan vecka när jag körde förra gången.. ena veckan gick jag ner 3 kg för att nästa vecka gå ner 400 gr.. bara att fortsätta.. ge inte upp.. Räkna ut snittet istället.. du har ju hållt på en vecka nu.. och du har gått ner 3.1 kg på en vecka, det är SKITBRA! Strunta i den där mellanvägningen. Jättebra jobbat.

• Anja 19 juli 2008

Se oxå till att det alltid är morgonvikt... annars kan det diffa på mer än ett kilo utan att det betyder ett smack!

• EllaM

Olika vågar visar dessutom olika! så titta bara på resultat från en och samma våg. annrs håller jag med de övriga, det är skitbra!! Jag fick kämpa i en månad för att gå ner 5 kilo.

Vixxen skrev 2008-03-25 14:07:22 följande:
    Hej, känner mig såå omotiverad just nu.. Vägde 76,6 på konsulentens den 17/3 och började då med ren kur. Vägde mig sedan där den 20/3 och vägde då 74,1. Men så idag när jag väger mig hemma så väger jag 73,5... jag la på grejer som jag visste vägde 2,5 kg på vågen för att kolla om den visade rätt, och det gjorde den.. så nu undrar jag om jag inte ens gått ner ett kilo på 4-5 dagar..? Eller? Jag har inte fuskat en enda ggn.. GRR!!
  • Vixxen

Okej tack tjejer=) vilket stöd ni är! Inte meningen att låta negativ, sorry! Men ni vet hur det är, vissa dagar mår man piss.. Men ni har rätt i allt ni skriver, tack för att ni fick mig att inse att jag är lite gnällig=) men en sak till måste jag få gnälla på, och det är att jag kissar heeeeeela tiden! Jag gör inget annat.. i vanliga fall kissar jag typ 15 ggr om dagen och nu är jag uppe i 30 ggr dagen.. gahh! Alltså jag har en jättelitenblåsa, har sökt hjälp men dom kan inget göra.. hur många ggr går ni om dagen och tömmer blåsan? Tycker ni också att det är jobbigt? Nu ska jag iväg och ha en timmes körlektion, undrar om jag klarar mig..vore ju pinsamt att kissa på sig i körskolebilen haha!

• Thiaa

Tack Anja - det kommer inte vara några problem för dig att vara superläcker till ditt bröllop, detta fixar ju vi! :)

Jag har också samma problem som dig Vixxen, vågen pendlar som aldrig förr. Jag har valt att inte fokusera på det utan istället bara må bra och bara tänka på hur bra allting är just nu! Det funkar hur bra som helst. Mår så himla toppenbra när jag går på pulver så det är helt sjuk. Whieeee!!

• Anja 19 juli 2008

Alltså urk vad jordgubbshaken är äcklig... den är nog i stort sett den enda utav de kalla shakerna som jag nästan klöks av. Fy sjutton. Drack en sådan precis... sista påsen idag!

VIDRIGT...

Den kommer jag inte att klara fler av det är ett som är säkert.

Mina favoriter är choklad och banan. Vilka är era? Att mixa de två är superdupergott!

• Anja 19 juli 2008

mintchokladen är god oxå, vaniljen är sådär och cappuccinon går an haha

Vaniljen är oxå god att blanda med chokladen eller bananen! men jordgubben, fy f..n

• Thiaa

Thihi.. Jag bara dricker och är glad. Använder min mixerstav till alla drinkarna sen lägger jag i is. Sen är det bara att halsa! :) Jag har i och för sig börjat dricka varma soppor på kvällarna, oftast efter att jag har varit ute på en promenad, och det är gott. Variation förnöjer! :)

Nu har jag precis fått reda på att jag ska jobba mer, går inte av min vecka förrän på måndag, vilket innebär att jag inte kan väga mig förrän på tisdagsmorgon. Så det kan gå! Det är tur att jag inte är sååå insnöad på vad vågen visar!

Hur är det med andra? Går det bra? Dåligt? Lätt? Svårt?

• AoM

Hej!

Tror jag behöver lite peppning! Idag ska jag hämta mina första påsar någonsin! Tänkte köra ren kur i två veckor, orkar jag längre så är det ju inte fel heller :)

Tänkte satsa på kalla i första hand, vore visserligen gott med varmt på kvällen som någon här ovan skrev.

Vad kommer vara det svåraste? Så jag kan förbereda mig :)

Och så lite mått... (grinar bara jag tänker på dem)
    Längd: 164cm
    Vikt: 77.6kg
    Startdag: 27 mars
    Målvikt: ca 60-65kg
    Mål: Vi gifter oss 9 augusti men överflödskilona får mer än gärna vara borta i juni! I år vill jag bli brun, inte häcka under lager av kläder.

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9