• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Tesan

Bäcklijan: Om du bara ser till att hålla dig till vad du får inta så ska du se att du hamnar i ketosen snart igen och slipper din hunger.

Isabellkaramell: Vad menar du då du säger att kroppen inte kan ta upp sötningsmedel? Det finns sötningsmedel som kroppen inte kan förbränna utan finns kvar och lagras i våra kroppar. Alltså inte allt för hälsosamt.

• Anja 19 juli 2008

Tesan

vilka sötningsmedel är det? Aspartam?

För aspartam fixar jag inte! Alltså det är såjä..la äckligt. SMakar bara beskt i min mun och min kropp brukar säga ifrån när jag äter något som kroppen inte vill ha så jag brukar undvika allt med aspartam...

Eller är det nåt annat sötnignsmedel du tänker på?

• Tesan

Bäckliljan: Oj, såg att mitt inlägg såg lite anklagande ut. Hoppas verkligen inte att du tar det så, var absolut inte så jag menade. Ville bara peppa dig och visa att jag är övertygad om att du kan komma från din hunger bara du vill

• Tesan

Anja:

Jag har hört detta om sucralos, det som finns i bland annat Cola zero.

Sen så är det väl vida kännt att inget sötnigsmedel är bra av olika anlednigar, men jättemycket är jag inte insatt, är bara säker på att jag hört och läst att sucralos inte kan förbrännas av kroppen.

Och Zero som är så gott :-P

• Anja 19 juli 2008

Aha jag gillar inte cocacola, dricker helst pepsi, fniss...

har aldrig testat Zero, och nu lär jag ju inte göra det heller

• bäckliljan

Tesan:
    Ingen fara, jag ser det bara som peppning. Tack! Jag hoppas också att jag snart ska vara i ketos igen. Mycket enklare då!

Det värsta är att snart är det påsk, då ska vi bo hos släktingar igen hela helgen ....

Tror jag får det svårt att bara hålla mig till pulver då. Försöker nog göra som så att jag äter ett mål mat (så nyttigt som det går) + två påsar CK per dag. Det här med mat är ju så socialt så att inte äta tillsammans med familjen känns inte okej när det är storhelg.

Hur ska ni andra göra över påsken?

• Anja 19 juli 2008

under påsken då vi ska t min mamma på påskmiddag så kommer jag äta lammköttet, tsatsikin, salladen och dricka kaffe på maten. Ägg och sånt kommer jag oxå äta... ska VERKLIGEN FÖRSÖKA att skippa potatis och efterrätt men har sagt t mig själv att om jag verkligen inte klarar det så är det ok. Jag kommer inte slå mig själv lixom

Det är påsk en gång om året och när påskäggen delas ut och alla andra sitter och smaskar så kommer jag ju bli SUPERavis...

• Tesan

RÄTTELSE

Zero innehåller aspartam och inte sucralos.

Men har läst mycket negativt om sucralosen och att man bör undvika den. Det finns i t.ex. felix ketchup "utan tillsatt socker" och o´boy den sockerfria varianten.

Googla på sucralos om ni vill veta mer.

Coca cola light innehåller tydligen sucralos

Anja: Zeron är skitgod, smakar nästan som orginalcolan. Mums!

• Anja 19 juli 2008

Mmm ok, fast jag klarar ju ingenting med aspartam i princip...

om det främsta sötningsmedlet i något är aspartam så kräks jag nästan... Det blir inte sött för mig, utan enbart beskt, så det är som att dricka typ GALLA *asg*

så jag tror inte att Zeron hade varit så god för mig, fniss...

• Isabellekaramell

Har läst på lite nu och det verkar som att sötningsmedel faktiskt innehåller carbs i olika mängder beroende på sort. Det var ganska komplicerat så ni kan ju gå in och läsa på om just det sötningsmedel ni använder.

sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6tningsmedel

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9