• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Anja 19 juli 2008

Hahahahha ja det är det verkligen...

men vi har verkligen våra duster... ibland vill jag nästan banka honom m nåt hårt i huvudet

• Tesan

Phafos:

Man kan ta en extra påse om man tränat för att kroppen ska ha något "att ta av" och för att skydda musklerna. Sen så har jag fått som svar också att man kan ta en extra om det är absolut nödvändigt, om man skulle vara jätehungrig t.ex.

Anja:

Står på viktklubben sida att lightläsk ska drickas i måttliga mängder:

"Vad kan jag dricka när jag väljer Ren kur?
    Vanligt vatten är det jag rekommenderar. Du kan dricka kaffe och te utan socker och mjölk (sötningsmedel går bra), kolsyrat bordsvatten i måttlig mängd och även light-drycker i måttlig mängd."

Vill inte vara någon moraltant, alla ska göra det som passar dem bäst Men man vill ju köra på det som är mest effektivt!

• Tesan

Viktigt är förresten att sprida ut vätskeintaget jämt över dagen, annars kissar man ut det mesta om man häller i sig mängder på en gång.

Aja baja dig Anja som bara hade drucket en liter fram tills kvällen igår Om du hällde i dig två liter fram till läggdags kan du inte fått så trevlig sömn hihi!

• bäckliljan

Tesan:

Oj då, stod det så på viktklubben? Då slarvar jag hela tiden.
    Kanske får i mig en liter vatten per dag. Resten är te, kaffe, fun light + lite light läsk. Kanske är det orsaken varför det går så trögt.

Men å andra sidan så går det ju hela tiden åt rätt håll, och det blir så tjatigt med detta eviga vattendrickandet.
    Funkar för mig, men kanske inte för alla.

Försöker i alla fall att fördela intagen jämnt över dagen, får väldigt lätt huvudvärk annars.

Styrkekramar till alla, kämpa på!

• EllaM

Shit, idag har jag världens kebab-craving..... ska ta mig en kycklingsoppa nu och vara STARK!

• Isabellekaramell

-3,9 kg idag efter exakt 1 vecka! Helgen var så himla jobbig men annars har det gått riktigt bra faktiskt...Den här veckan ska jag fortsätta att vara lika stark.

Kämpa på tjejer, vi är så himla duktiga!!

• lilo2

isabellekaramell...
    STARK gjort heja heja bruden...
    de va inte dålgt.
    hoppas du är lika stark den här veckan me..
    jo helgerna är VÄRST.
    hatar dem

• Tesan

Bäckliljan:

Ja det kan mycket väl vara därför. Min konsulent berättade att en tjej som gick på ren kur brukade ta sockerfria pastiller för den dåliga andedräkten som man kan få på ren kur. Och hon gick ner i vikt väldigt trögt, så kom konsulenten på vad som hon åt som hon eg. inte fick äta och det var ju då pastillerna. Efter att hon slutat med det så gick hon ner mer och fortare.

Helt otroligt att det kan vara så! Men sen så är det ju långt ifrån alla som reagerar så. Jag själv tuggade sockerfria tuggummin ibland och tog lite mjölk i kafffet, dom dagar jag drack kaffe, då jag gick på ren kur. Och jag rasade i vikt!

Man får känna sig fram och tycker man det går trögt får man bryta vanor och exprimentera lite.

• beabride

Hej,
    jag har stått stilla på vågen i 3 dagar och jag går på ren kur! Motivationen tryter rejält kan jag säga. Är det någon annan som känner igen sig?

• Tesan

beabride:

Håll ut! Ena veckan kan det kännas trögt och sedan den andra så har det ramlat av många kilon!

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9