• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Cissit

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-12 21:58:15 följande:

Är det förresten någon som kan svara mig på mina frågor som jag ställde innan... om ketos och ifall det händer nåt om man tex tar några räkor eller ett hårdkokt ägg? Är ju typ inga kalorier och det är ju inga kolhydrater alls så det BORDE inte ta en ur ketos, men jag vill gärna veta vad ni tror
    Ägg är väl rätt kaloririkt? Eller är jag ute och cyklar nu? Räkor däremot är ju väldigt bra :)
  • Anja 19 juli 2008

- 2 kilo idag, haha kunde inte hålla mig ifrån

• Phafos

HEJ!
    ny på bröllopstorget
    Ska gifta mig den 19:e juli.....
    Jag har precis börjat med cambrige idag.............
    Får jag haka på tråden?

• Anja 19 juli 2008

Ägg är ju mycket näringsrikt och ger ett komplett protein som innehåller alla de 8 essentiella aminosyrorna som är nödvändiga för muskeltillväxt och underhåll. Det innehåller även högkvalitativt protein och 13 vitaminer och mineraler som t ex vitamin A, B6, B12, ribofalvin, folate, järn, phosphorus och zink.

Man kan lätt tro att ägg innehåller många kalorier när det faktiskt är motsatsen. Ett stort ägg innehåller inte mer än 70 kalorier!

Så ägg är toppen... Det man inte ska äta för att komma ur ketos är ju kolhydrater... Så länge kroppen förbränner fett och inte socker så är man i ketos, dvs man kan ju inte äta hur mkt fett som helst för då förbränner ju inte kroppen det "LAGRADE" fettet men ett eller två ägg om dagen är ju helt lugnt.

jag kör på den modellen nu. Jag har hittills trots det gått ner 2,1 kg Jag äter ju ändå så otroligt mkt mindre än jag nånsin tidigare gjort

Tror att det du hört är att äggula i stora mängder höjer kolesterolet? för det har jag oxå hört...

• Anja 19 juli 2008

Den första biten av mitt inlägg var alltså tagit från en artikel, haha, inte från mig. Jag har inte sån info i huvudet *asg*

• Anja 19 juli 2008

Phafos

samma bröllopsdatum som jag! Kul, jag är nybörjare här... startade i måndags Är hittills mkt nöjd!

Välkommen till tråden

Hur mkt vill du gå ner?

• Anja 19 juli 2008

EllaM

jag har oxå skitsvårt att dricka så här mkt... får verkligen kämpa. Nu när du säger det så inser jag att jag inte druckit mkt idag... ett glas vatten och en mugg kaffe. Vad är det typ 4 dl *asg*

Måste nog fylla en flaska nu och sätta mig och dricka dricka dricka... jag känner typ aldrig törst! Det är svårt... och jag avskyr dessutom att dricka vatten.

• Phafos

JAg har som mål att gå ner 10 kg jag vet att jag kan det gjorde det innan jag fick dottern.....har varit nöjd med camebrige tidigare...
    Var ska du gifta dig?

• Anja 19 juli 2008

Vi gifter oss i Lunds Klosterkyrka Vi bor i Lund...

Ni då?

Mitt mål till bröllopet är oxå tio kilo, men jag är överlycklig om jag lyckas med 8.

Egentligen är jag van att väga betydligt mindre, ca 20-22 kilo mindre men efter de två sista barnen (tätisar med ett år mellan) så har jag inte kunnat gå ner allt som jag gick upp!

• Anja 19 juli 2008

Alltså rätta mig jättegärna om jag har helt fel om det här m ketosen!!!

För detta är bara vad jag lyckats komma fram till på nätet... Skulle vara superbra om någon som visste säkert, kunde berättta om man sabbar ketosen ifall man äter något liiiitet, typ ett ägg och några räkor, alltså helt kolhydratfritt...

För jag är ju inte säker på att det är rätt men jag kollade MÅNGA olika källor på nätet och kom till denna slutsats. Blir dock så osäker för ketos är ju det man vill uppnå

Så hojta till om ni vet

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9