• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Pentan

Hej -3 kg på 1:a veckan som var kombinera kur. 1-2 soppor och sedan en hel del kött, inga kolhydrater alls, men struntade i kalori intaget, då jag anser att det är kolhydrater som får mig ur ketos inte kalorier. Så jag har ätit ½ kyckling tex med cream fraich - den feta varianten. Fetaost, revbenspjäll, lever på typ Pepsi Max och Fun Light.
    Jag är inte alls någon de skulle rekomendera att ta efter när man går på kombinerad kur - men det fungerar fint för mig! Och med hjälp av stickor som man kissar på, finns på Apoteket - Ketostix eller nåt (113 , så har jag koll på att jag är i ketos!

Funderar dock att ta rent den här veckan, får se hur mycket jag orkar!

Kämpa på tjejer!!

• Pentan

113 kr kostar den, inte en smily...

• Cissit

Åh vilken inspirerande tråd! Jag är jättesugen på att köra en kur för att få lite fart på viktnedgången, har kört med viktväktarna nu ett tag och gått ner 15 kilo, ca 0,5 kilo i veckan, men nu har jag stått still ett bra tag.

Har tack vare att jag har fibromyalgi väldigt svårt att motionera och träna, klarar av typ 20 minuters promenad i maklig takt per dag så det enda jag egentligen kan göra är att gå ner med hjälp av maten....

Har ungefär 10 kg kvar till mitt mål, sen får vi se om jag är nöjd där, det är precis på gränsen så jag får normalt BMI, men jag har trivts ganska okej runt den vikten tidigare. Jag gick upp till 94 kilo när jag insjuknade i fibromyalgi, innan dess var jag väldigt aktiv o tränade ofta o så :/

Jag ska nog köpa någon veckas påsar och prova på lite, sambon sa att han kunde tänka sig äta shake när han är hemma och bara äta lunch på jobbet. Det är bra att slippa sitta och titta på när han äter! Själv kommer jag nog köra ren kur, iaf några veckor.
    Men först måste jag gå till doktorn och kolla så jag inte har diabetes, de har varit lite oroliga för mig eftersom jag senaste månaden varit så grymt törstig hela tiden, inget hjälper, hinkar i mig hur mycket vatten som helst. Vad jag förstår så är det inte så bra att köra kur när man har diabetes (iaf en av typerna) så det är nog bäst jag får det uppkollat först, eller vad tror ni? :)

• Cissit

Jag kikade förresten på apotekets hemsida efter såna där ketostix, hittar inget, men det finns på apoteket alltså?

• Isabellekaramell

Hej tjejer!

Förlåt att jag inte hört av mig på hela helgen men jag har varit i tallin med jobbet och där blev det såklart ett himla ätandes, så jag längtade hem som bara den för att kunna börja med CK! Sista dagen på båten var det en himla sjögång så jag blev såklart sjösjuk och det varade ända in i måndagen. Så jag börjar idag istället! Har nu druckit min första soppa - Kakao - och det var en positiv överraskning! Jättegod! Vet dock inte riktigt när jag ska ta nästa. Hur långt emmellan brukar ni ta dom?

Anja:
    Jag har oxå funderat på det där med påsken och det blir kanske lite fusk för min del också, men jag är lite rädd för att det det ska gå överstyr. Jag är en som som tar en liten bit, sen tar jag en liiiiten bit till osv. Tillslut har jag ätit jättemycket. Svårt. Det kanske är bäst om jag inte utsätter mig för den risken och inte fuskar alls. Vi får se. Jag kanske är så himla sugen på att tugga vid det laget att jag helt enkelt måste fira påsk!!

Pentan:
    Vad häftigt att man kan kolla om man är i ketos. Dom ska jag banne mig införskaffa.

Grattis Nikajo! Det är så himla kul och peppande att få läsa om er som lyckats!!

:)

• Pentan

Rätt namn på stickorna är Keto diabur test 5000
    Kostar 113 kr för ca 50 st stickor!

• Gela14

idag ska jag träffa min konsulent. Sist hade jag gått ner 5 kilo totalt på två veckor. Den senaste veckna har jag fuskat lite...räkor med ägg o majonäs både fre o lör kväll plus viktväktarpopcorn. jag trodde att man skulle hoppa över en påse om man skulle äta(räkorna allstå) men igår hörde jag att det ar viktigt att ta alla 3 påsarna.
    Så nu får jag se om jag gått ner ngt eller om jag stått still...borde väl inte gått upp iallafall?? Pepping tack

Pepsi..är det sant..lightläsk???..då kan jag ju fixa en vecka till...önskemålet är att gå ner 5 kilo till..då har jag några kilo som jag kan gå upp....

• Isabellekaramell

Gela14

Det är nog lugnt ändå tror jag...man borde ju ha gått ner något ändå eftersom man äter så lite kalorier...

lycka till på vägningen!

• LovelyDi

Fasiken vad duktiga vi är! En stor eloge till oss tycker jag!

Igår hade jag något utav en helveteskväll. Det enda som existerade i mitt huvud var mat, pizza, hamburgare, potatismos, kött, chips, jordnötsringar, choklad.... ja allt som min knäppa hjärna kunde komma på. Särskilt hägrade godisburken med nonstop jag hade fått av en vän som nyss varit Barcelona. Den stod där oöppnad, förseglad och lockade och drog. Så började jag resonera med mig själv "Meeen, det gör väl inget om jag tar en liiiten bit, bara en sån där liten nonstop... kan inte vara så farligt...". Därefter kravlade jag mig upp ur soffan och slet av locket, *ve och fasa*, drog in luft för att få känna den underbara doften av choklad. Det var sååå frestande att bara hetsäta upp hela innehållet där och då, men höll mig på mattan och slickade lite försiktigt på en innan jag kastade bort den. Överlevde den pärsen, men antar att det kommer fler.

En liten bekännelse har jag dock, eftersom jag avstod från godiset bestämde jag mig istället för att käka upp resten av Cambridge mintpastiller... Fräsch andedräkt på kvällskvisten och ingen att andas på... what a waste!

Har ni varit i samma sits? Börjar väl snart hallicunera om mat!

• LovelyDi

Jag såg att de säljer sådana där ketostix (och allt vad de nu kan heta) på den här sidan!

allt-fraktfritt.com/ketostix-25/ketostix-50-st-reagensstickor-79.html

Kan ju vara smidigt om man inte orkar gå till apoteket och beställa. Vad jag har förstått så är det inte alltid de har sådana stickor på lager.

Ska man testa tro? Jag har inte kollat om jag är i ketos och jag har ändå hållt på i elva dar nu!

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9