Åh vilken inspirerande tråd! Jag är jättesugen på att köra en kur för att få lite fart på viktnedgången, har kört med viktväktarna nu ett tag och gått ner 15 kilo, ca 0,5 kilo i veckan, men nu har jag stått still ett bra tag.
Har tack vare att jag har fibromyalgi väldigt svårt att motionera och träna, klarar av typ 20 minuters promenad i maklig takt per dag så det enda jag egentligen kan göra är att gå ner med hjälp av maten....
Har ungefär 10 kg kvar till mitt mål, sen får vi se om jag är nöjd där, det är precis på gränsen så jag får normalt BMI, men jag har trivts ganska okej runt den vikten tidigare. Jag gick upp till 94 kilo när jag insjuknade i fibromyalgi, innan dess var jag väldigt aktiv o tränade ofta o så :/
Jag ska nog köpa någon veckas påsar och prova på lite, sambon sa att han kunde tänka sig äta shake när han är hemma och bara äta lunch på jobbet. Det är bra att slippa sitta och titta på när han äter! Själv kommer jag nog köra ren kur, iaf några veckor.
Men först måste jag gå till doktorn och kolla så jag inte har diabetes, de har varit lite oroliga för mig eftersom jag senaste månaden varit så grymt törstig hela tiden, inget hjälper, hinkar i mig hur mycket vatten som helst. Vad jag förstår så är det inte så bra att köra kur när man har diabetes (iaf en av typerna) så det är nog bäst jag får det uppkollat först, eller vad tror ni? :)