• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • bäckliljan

För mig var också 4:e dagen värst, sedan började det kännas lite lättare. Inte hungrig men jag är fortfarande sugen på något, särskilt när familjen äter.

Dagens tips:
    Jag har nämligen köpt några CK-bars att kunna ta till när suget blir som värst.
    Jag delar en bar i små bitar, ca 10-12 stycken. Lägger dessa i en tätslutande påse och in i frysen. Perfekt att ta fram en liten "godisbit" till kaffet när de andra sitter och smaskar.
    Just att den är frusen gör att en bit varar länge och bjuder på mycket tuggmotstånd, vilket jag saknar när man bara pulvrar.

• bäckliljan

Isabellekaramell:
    Välkommen till tråden!
    Ska bli roligt att se dina framgångar med CK. Du och jag har nästan samma utgångsläge och målvikt.

Status
    Längd: 164cm
    Startvikt: 79,5 kg
    Nuvarande vikt: 72,9 kg
    1:a mål: 69,5 kg
    Drömvikt: 65 kg

Åh, vad gärna jag vill under 70-strecket. Men det går lite trögt tycker jag. Ska dessutom bo hos släktingar hela helgen, brukar finnas en massa god mat och vin. ska försöka ta mina 3 påsar och hålla mig till ett mål vanlig mat per dag samt avstå vinet. Vad tror ni om det? Tanken är att försöka stå still för att sedan kunna gå ren kur i nästa vecka igen.

• Donia

3de dagen idag...trött som attans....

hoppas detta går bra nu, e trött på att börja om från början hela tiden..

• Anja 19 juli 2008

Northland... tionde dagen... duktigt

Har du gått ner något så här långt? Nyfiken!

• Anja 19 juli 2008

yezziii

wow... 30 kg!!! Det är typ HUR MYCKET SOM HELST...

Stort grattis!!!

• Pentan
    yezziii skrev 2008-03-06 10:45:17 följande:
    Hej!!jag äter xtravaganza pulver e typ samma som cambridge 3 påsar om dagen.. =) jag har gått ner 30 kg sen i slutet av september.. och har ca 15kg kvar... men nu går det så segt.. finns väl inte lika mycket att ta av länge.. har nån något bra tips så man får igång förbränningen?
    Hej! Har du gått på ren kur sen i slutet av september??
  • RufsMaja

hej,

den hrä kuren verkar juh vara rena miraklet, men finns det några bieffekter av det?

Känns liksom lite för bra för att vara sant?

Jag väger nu 54 kg, vill gärna gå ner till 50.

Är dte så att om man kör kuren så äter man bara 3 soppor om dagen, inget annat?

Vad händer om jag blir jätte hungrig vid dag 4 och äter en köttbit?

Vad händer sedan efter kuren, äter man som vanligt då? går man upp allt igen??

Tacksam om ngn har gått igenom och kan detta och vill hjälpa mig??

• Gela14

Hej alla. Kul att hitta denna tråden. Jag är inne på min 16 dag idag. Jag har gått ner 5 kilo. Känns toppen men jag är nästan konstant sugen...jag har fått ta 2 ägg och lite broccoli om kvällarna de senaste dagarna. Men jag håller mig till det.
    Min startvikt var 77,8 är 174 lång. Så egentligen inte jättemånga kilo och eftersom jag lyckats med 5 kilo så var det okej enligt min konsulent att äta ett par ägg då och då....men kanske inte varje kväll?? Nån som kan tipsa mig att orka vidare?
    Är det farligt att inte dricka tillräckligt?..jag är inte matt eller huvudvärk..men kanske jag inte kommer upp i de liter.
    Mitt mål är att nå 65 ..då har jag en del kilo som är okej att gå upp.

• Anja 19 juli 2008

RufsMaja

54 kg är en så pass låg vikt, nästan oavsett hur lång du är (om du är vuxen) att cambridge inte riktigt känns som ett alternativ för dig? Någon får rätta mig om jag har fel men cambridge är ju en metod för att bli av med övervikt.

Är man så lågviktig som du så tror jag ärligt talat itne att det är speciellt sunt att äta cambridge!

Hur lång är du? Är ju endast om du är under 1.47 som du MÖJLIGEN skulle kunna gå ner ett par kilo utan att det vore ohälsosamt om man ser till BMI.

Är du normallång typ över 1.60 så har du väldigt lågt BMI redan.

Om du går in på en länk som handlar om cambridge så får du superbra utförliga svar på dina frågor

Det är för komplicerat att förklara (för mig iallafall, haha) varför man ej ska äta nåt annat alls under ren kur... hade med ketoner och sånt att göra och jag bemästrar inte det till fullo.

Man trappar ner kuren successivt och använder den sedan för att balansera så man håller sig på den vikt man vill stanna på.

• Pentan

Tränat i en halvtimme och ska nu fixa min andra soppa tänkte jag! hur går det för er andra i dag??

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9