• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • EllaM

Oj, jag betalar inte mer än 470 kr eller nåt sådant för en veckas måltider! Det tycker jag inte är så dyrt, eftersom jag normalt åt lunch ute varje dag och det blev betydligt dyrare.

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-05 00:14:46 följande:

Nu har jag beställt 21 måltider och ska imorgon kontakta konsulenten innan de skickar varorna. men fy f..n så dyrt! Nästan 600 kr för en veckas måltider!!!Läskigt nästan!
  • Anja 19 juli 2008

okej, men det låter ju helt ok!

Frakten kostade 95 kr så jag antar att det var därför det blev så dyrt! 570 eller 580 blev det. Så själva priserna i sig var väl kanske samma.

• EllaM

Grattis, vad härligt!!!

Nikajo skrev 2008-03-05 09:47:41 följande:
    Gått ner tio kilo nu!!! Såååå glad! Skall hålla ren kur till fredag, sen är jag i mål! Skall köra lite påsar för att byta ut nåt mål då och då, men nu är det träning på min nya crosstrainer som gäller!
  • Fejs

Skulle behöva en kick men vågar inte. Gick upp 20 kilo när jag inte åt förut så är rädd att det blir samma sak med kurer. Försöker kämpa även om inget händer än så länge...

• EllaM

Ja, det är klart att det blev dyrare då med frakt! Jag går till konsulenten i den staden jag bor i och köper, så det blir ingen frkatkostnad för mig.

Annars gillar jag nu när jag får kombinera med bars! Bra att ha en i väskan om man ska bort över dagen, eller dela på två och äta som mellanmål. I övrigt gillar jag cappucinon (blandar med 1 dl vatten och sedan med nästan 3 dl kaffe - perfekt på morgonen!), svampsoppan och kycklingsoppan, och sedan varm choklad (perfekt på kvällen att krypa upp i soffan framför tv:n med!).

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-05 10:53:38 följande:

okej, men det låter ju helt ok!Frakten kostade 95 kr så jag antar att det var därför det blev så dyrt! 570 eller 580 blev det. Så själva priserna i sig var väl kanske samma.
  • Anja 19 juli 2008

EllaM

tack för tipset!!

Fanns ju en massa bra tips inne på sidan www.viktklubben.nu där det stod vad man kunde göra med de olika pulvren för att hotta upp dem lite, göra dem lite mer lyxiga...

Såna recept som även fick följas om man kör ren kur. Stod bla kaffe och även lightläsk och lightcola, kardemumma och sånt som man kudne använda för att göra det lite mer omväxlande och smakrikt!

• Anja 19 juli 2008

Fejs

ojdå... hur gjorde du, alltså hur åt du då, när du gick upp 20 kg?

Det är ju en mardröm som man gärna inte vill uppleva så jag förstår om du blir nojjig...

jag gick ju upp samma, fast pga minipiller!

• Fejs

Jag var nere i en deppression och drack bara cola och åt ibland nån pizza eftersom jag inte orkade ta mig upp ur sängen. Min kropp sög ju i sig allt den fick då. Vet inte om den fortfarande är inställd på det...

• Nikajo

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-05 10:21:14 följande:
    [citat]
    NikajoÅååhhhhh så fantastiskt! Så underbart... längtar tills jag är där!Hur lång tid har det tagit? Hade du provat andra dieter innan?
    Har inte provat annat än träning innan, och det gick ej snabbt nog för mig. Behövde en kickstart! Jag körde ren kur 2,5 veckor först, sen åt jag normalt i tre veckor. Bytte ut frukosten mot en shake varje dag utom på helgen. Sen tog jag ren kur i två veckor nu, tills målet, under 60kg var här. 59,8 imorses! Skall köra ren kur till fredag, och sen kör jag med att byta ut en eller två mål tills jag är på 56kg i morgonvikt tänkte jag. Har även köpt en crosstrainer, som skall invigas ikväll!

• bäckliljan

Grattis Nikajo!!!!

Vad hände med vikten under de 3 veckor du åt normalt, och sen under de veckor du bytte ut frukosten stod du still eller gick du ner något?

Har själv gått på ren kur i 2,5 vecka och ska bo borta under helgen hos släktingar. Undrar lite hur jag ska göra?

Tips?
    Har gått ner nånstans 6-7 kg. Inte vägt mig på ett par dagar. Men jag har i alla fall minst lika mycket kvar, som måste bort innan jag är nöjd.
    Tacksam för råd!

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9