• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Silva79

Jag har fuskat och nu bestämt mig för att köra kombinerad kur istället. Ren kur var inget för mig. Vi ska äta två mål kur och ett mål gi-mat per dag har vi tänkt.

• JuniBruden6

ska imorgon börja ren kur ,,, måste gå,, testade för ngr veckor sedan men var då inne i en depp period,, nu känns det bättre,, ska köra ren kur i 2 veckor sen lägga in 1 mål mat per dag,,måste bli peppad peppad
    Kram till alla er

• bäckliljan

Ny rapport

Längd: 164cm
    Startvikt: 79,5 kg
    Nuvarande vikt: 73,6 kg
    1:a mål: 69,5 kg
    Drömvikt: 65 kg

Detta resultat efter 2 veckor på ren kur. Dock två snedsteg, förra måndagen då jag frossade rejält, det andra skedde igår efter att jag lagat middag till familjen. Det slank ner säkert 1 eller 1,5 kycklingfilé sammanlagt. Gick och småplockade hela eftermiddagen. Det luktade så gott att jag inte kunde motstå.

Egentligen skulle jag bara laga mat som jag själv inte är så förtjust i, men det känns lite taskigt mot dem. De ska ju inte behöva lida för min skull.

I går morse söndag visade vågen 73,0 kg. Så kycklingen smakar minsann inte lika bra idag, :(
    Fick mensen igår oxå, undrar om den har någon påverkan på vikten, aldrig tänkt på det förut???
    Jo, att jag brukar känna mig mer svullen och så, men vad som händer på vågen vet jag inte.

Vad ska man trycka på för att få in smiliesen i texten, funkar inte när jag bara klickar på dem.... Tips?

• Silva79

Skit också, har med mig hur många påsar med shakes som helst till jobbet, glömde dock shakern hemma. Får helt enkelt äta vanlig mat idag. Faen! Får väl ta en shake ikväll istället, suck. Måste kolla upp mitt extremt dåliga minne snart!

• EllaM

Börja nu! Bättre att du når din målvikt tidigt och lär dig hålla den, än att du bantat precis innan bröllopet. Det är ju ändå en omställning för kroppen att gå ner i vikt, och det är bättre att kroppen är stark och i balans på den stora dagen. Man är ju tex rätt känslig vad det gäller alkohol när man inte ätit så mycket...

Ajjse skrev 2008-03-02 18:25:24 följande:
    Alla ni som kämpar, jag beundrar er!! Undrar om jag vågar mig på detta..Hur länge kan man hålla på med kuren? Jag ska inte gifta mig förrän i september, det kanske är för tidigt att börja??
  • EllaM
    bäckliljan skrev 2008-03-03 07:37:36 följande:
    Fick mensen igår oxå, undrar om den har någon påverkan på vikten, aldrig tänkt på det förut??? Jo, att jag brukar känna mig mer svullen och så, men vad som händer på vågen vet jag inte.
    Jag brukar också bli mer svullen, samlar på mig mer vätska än jag brukar etc. Helt normalt att gå upp lite i vikt när man har mens, det är vätska och inte fett!
  • EllaM

Jag har en shaker på jobbet och en hemma, och när jag köpt mat tar jag med mig veckans lunchranson till jobbet (plus ett antal bars som man ju kan äta när man går på ren kur). På det sättet behöver jag inte tänka så mycket på morgonen innan hjärnan vaknat och så vet jag att det alltid finns lunch på jobbet!

Silva79 skrev 2008-03-03 07:41:16 följande:
    Skit också, har med mig hur många påsar med shakes som helst till jobbet, glömde dock shakern hemma. Får helt enkelt äta vanlig mat idag. Faen! Får väl ta en shake ikväll istället, suck. Måste kolla upp mitt extremt dåliga minne snart!
  • Silva79

Får kanske skaffa en shake till. Och kanske köpa några bars också att ha när man är glömsk.

EllaM skrev 2008-03-03 08:31:51 följande:
    Jag har en shaker på jobbet och en hemma, och när jag köpt mat tar jag med mig veckans lunchranson till jobbet (plus ett antal bars som man ju kan äta när man går på ren kur). På det sättet behöver jag inte tänka så mycket på morgonen innan hjärnan vaknat och så vet jag att det alltid finns lunch på jobbet!
  • Ajjse

Ska ta reda på mer om hur det fungerar med Cambridge.
    Testade GI förra våren och gick ner 6 kg, med den här gången verkar det inte bita.. Inte fel att testa något nytt!

EllaM skrev 2008-03-03 08:28:01 följande:
    Börja nu! Bättre att du når din målvikt tidigt och lär dig hålla den, än att du bantat precis innan bröllopet. Det är ju ändå en omställning för kroppen att gå ner i vikt, och det är bättre att kroppen är stark och i balans på den stora dagen. Man är ju tex rätt känslig vad det gäller alkohol när man inte ätit så mycket...
  • Pentan

Brudar!!! Hur går det?

Här kommer en gammal CK;are som i dag med buller och bång startar om med ren kur!

Har veckan som gått provbakat och fixat mat inför min dotters dop som var i lördags. Så mycket gott har det blivit.

Drömmen vore att ta 2 månader på ren kur! Men jag startar med 2 veckor...
    Viktrapport kommer snart, men har gått upp allt jag tappade sist...

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9