• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Nikajo
    Silva79 skrev 2008-02-26 22:01:26 följande:
    Jag börjar min första kur imorgon, något man ska tänka på förutom att försöka få i sig förbannat mycket vatten. Det är faktiskt vattenbiten som känns jobbigast för mig...
    Tänk på vattnet, och väg dig varje morgon. Det är det som håller min motivation uppe! Tipsar även att mäta sig innan man börjag, så du ser resultat. Dom fyra första dagarna är västr, så håll ut! Sen går det av bara farten! Lycka till!
  • Nikajo

Tredje dagen, och ligger på minus 3,5kg!

• Silva79

Vägde och mätte mig i morse. Jag är mitt i mensen just nu, känns som att man både väger mer och är större då, vikt och mått kanske inte stämmer så bra.

Nikajo skrev 2008-02-27 08:02:48 följande:
    Tänk på vattnet, och väg dig varje morgon. Det är det som håller min motivation uppe! Tipsar även att mäta sig innan man börjag, så du ser resultat. Dom fyra första dagarna är västr, så håll ut! Sen går det av bara farten! Lycka till!
  • Silva79

Faen, kom precis på att jobbet bjuder på käk imorgonkväll på ett möte som vi har 1 gång om året. Jag har sett fram emot detta ganska länge eftersom det brukar vara ganska god mat (enbart huvudrätt). Började ju med ren kur idag, är det katastrof om jag fuskar lite enbart i morgonkväll, ska ju givetvis bara ta en liten portion med mycket kött och grönsaker isf.

• bäckliljan

Är tillbaka på spåret igen.
    Måndagen slutade i katastrof. Ni som har följt tråden såg att jag käkade 3 kokta ägg. Om det ändå stannat vid det...

Dum som jag är, så tyckte jag att dagen redan hade skitit sig, kan lika gärna synda lite till. Mycket riktigt, det slank ner 4 mackor med ost + kanske 8-10 godisbitar. Otroligt gott.

Sansade mig på eftermiddagen och kvällen och fortsatte med mina påsar. Vill ju inte gå upp allt när jag kämpat på ren kur i en vecka, -4,9 kg.

Men synden kostade!

Igår visade vågen 75,3. Urtrist! Men dagen gick bra tog mina påsar och drack bra med vatten.

I morse visade vågen 74,9, så det känns som att jag är "back on track".
    Undrar hur det gått om jag inte hade slarvat?
    Ska försöka köra rent tills på måndag i alla fall.

Lycka till allihop!

Nikajo:

Grattis! Vilken början!

• Nikajo
    bäckliljan skrev 2008-02-27 10:47:26 följande:
    Är tillbaka på spåret igen. Måndagen slutade i katastrof. Ni som har följt tråden såg att jag käkade 3 kokta ägg. Om det ändå stannat vid det...Dum som jag är, så tyckte jag att dagen redan hade skitit sig, kan lika gärna synda lite till. Mycket riktigt, det slank ner 4 mackor med ost + kanske 8-10 godisbitar. Otroligt gott. Sansade mig på eftermiddagen och kvällen och fortsatte med mina påsar. Vill ju inte gå upp allt när jag kämpat på ren kur i en vecka, -4,9 kg.Men synden kostade!Igår visade vågen 75,3. Urtrist! Men dagen gick bra tog mina påsar och drack bra med vatten.I morse visade vågen 74,9, så det känns som att jag är "back on track".Undrar hur det gått om jag inte hade slarvat?Ska försöka köra rent tills på måndag i alla fall.Lycka till allihop!Nikajo:Grattis! Vilken början!
    Tackar! Det är viktnedgången som håller min motivation uppe. Kvällarna har varit för jäkliga rent ut sagt!
  • bäckliljan

Hej allihop!

Ny rapport. Kört ren kur i 10 dagar, förutom mitt snedsteg i måndags. Idag visade vågen 74,4 kg, alltså - 5,1 kg.

Längd: 164cm
    Startvikt: 79,5 kg
    Nuvarande vikt: 74,4 kg
    1:a mål: 69,5 kg
    Drömvikt: 65 kg

Lite besviken att det bara var 0,5 kg ner sen i går. Men men om jag kämpar på och tar påsarna + mycket vatten i dag kanske det har hänt mer i morgon. Hoppas hoppas!

Förresten hur gör ni med kaffe och te? Vilka mängder är okej?
    Nån som vet?

• maj bruden

Rooibos te kam man dricka hur mkt du vill det är utan kofein.
    Kaffe är också ok men är vattenurdrivande så man ska dricka vatten till kaffe.

• EllaM

Började äta lite igår för att trappa upp. Ett kokt ägg och lite räkor och kräftstjärtar. Strax under 100 gr totalt. Fick nästan lite dåligt samvete, fast det borde jag ju inte ha eftersom jag ska gå över till kombinerad nu. Tycker bara min viktnedgång gått så himla långsamt på ren kur, så jag är rädd att den ska stanna av helt nu när jag börjar äta lite igen. Fast får ser till att komma igång med träningen istället.

Vågen stått still i flera dagar. Supertrist. Gått ner ca 0,2 kilo om dagen senaste tiden, utom just de sista dagarna. Mitt fett måste sitta stenhårt!! Kan det ha att göra med att jag inte lyckas få i mig så mycket vatten?

Idag ska jag i alla fall iväg och väga mig och köpa mer mat. Får se vad vågen hos konsulenten säger, och framförallt vad som hänt med fettprocenten.

• Nikajo
    EllaM skrev 2008-02-28 16:56:49 följande:
    Började äta lite igår för att trappa upp. Ett kokt ägg och lite räkor och kräftstjärtar. Strax under 100 gr totalt. Fick nästan lite dåligt samvete, fast det borde jag ju inte ha eftersom jag ska gå över till kombinerad nu. Tycker bara min viktnedgång gått så himla långsamt på ren kur, så jag är rädd att den ska stanna av helt nu när jag börjar äta lite igen. Fast får ser till att komma igång med träningen istället.Vågen stått still i flera dagar. Supertrist. Gått ner ca 0,2 kilo om dagen senaste tiden, utom just de sista dagarna. Mitt fett måste sitta stenhårt!! Kan det ha att göra med att jag inte lyckas få i mig så mycket vatten?Idag ska jag i alla fall iväg och väga mig och köpa mer mat. Får se vad vågen hos konsulenten säger, och framförallt vad som hänt med fettprocenten.
    Hur länge har du gått på ren kur?
Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9