• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • bäckliljan

Frågar igen då jag inte fått något svar ....

Hur gör ni för att få in smilies-symbolerna i texten??

Jag lyckas bara få in den som är till vänster om där det står när jag gjort mitt inlägg i tråden.

• Pentan

Fan är det någon mer som kan tänka sig att köra typ länge på ren kur, alltså mer än 5 veckor?

Jag skulle vilja, men vet inte om jag fixar det!

Jag SKA ta 20 kg nu - är så jäkla less på det här! Nån som hakar på ett storprojekt??

• sofiaaaa
    Pentan skrev 2008-03-04 22:40:52 följande:
    Fan är det någon mer som kan tänka sig att köra typ länge på ren kur, alltså mer än 5 veckor?Jag skulle vilja, men vet inte om jag fixar det! Jag SKA ta 20 kg nu - är så jäkla less på det här! Nån som hakar på ett storprojekt??
    Jag har tidigare gått på ren kur i sex veckor, det enda jag "syndade" med var sockerfria tuggummin då och då. Det funkade och jag var jättesnygg som tärna på ett bröllop men jag var nog ingen vidare trevlig person under den perioden och dessutom var det såklart väldigt jobbigt. Av den anledningen svor jag på att aldrig någonsin äta ren kur igen och gör därför heller inte det nu. Det här är min ytterst subjektiva uppfattning. Lycka till alla ni andra!!!
  • Donia

Tjenare!!!

Idag är min första dag...vart svårt..o haft abstines för mat..:S
    Men motiveardes av vädret=)..dessutom tänker jag på min resa till Spanien..får skärpa mig och fixa detta..10 kg att gå ner..

hoppas på der det bästa denna gången, kan inte göra mycket mer än dt..

Jag hoppas verkligen att det går bra för er tjejer...tänk vad livet hade varit enkel om vi inte haft detta att tänka på:S

• Anja 19 juli 2008

Hej

jag sitter här och kämpar desperat med gråten pga av min vikt och undrar vad jag gör för fel...

Jag brukade väga runt 60 kg, är 168 cm lång men efter barn nr 2 och nr 3 som kom tätt så väger jag 83 kg.

Det är ett år emellan de sista två barnen och jag gick upp mycket under graviditeterna, sedan minipiller direkt på det (bara dom gick jag upp 19 kilo på, EFTER att sista barnet föddes)

De gav mig ett sug och en hunger som inte var att leka med och min ämnesomsättning sjönk drastiskt (vilket ingen talat om för mig att den kunde göra förrän jag var på återbesök hos min barnmorska ohc hon blev helt chockad över hur snabbt jag hade gått upp i vikt. Så jag slutade med pillrena. Då vägde jag 94. Har kämpat mig ner till 83.

Har nu ätit nutrilett i 8 veckor och inte gått ner ett enda gram.

Tror ni att cambridge skulle funka bättre? Har fått för mig att de innehåller färre kalorier.

Men hur får man tag i det? Måste man verkligen gå hos någon sån där typ av coach? Eller hur funkar det egentligen.

jag skulle vara så nöjd om jag bara kom ner till 75 kg, ännu hellre 70. Min ursprungsvikt på 60 kilo drömmer jag bara om. Den är inte ett realistiskt mål för mig... iallafall inte till bröllopet.

Vad tror ni?

jag har gjort allt... kört GI, tallriksmodellen, nutrilett och naturdiet, långa promenader, går 10.000 steg om dagen osv osv...

Känner att jag knappt orkar vara duktig längre utan vill bara falla ner i självömkan och äta äta äta... tröstäta alltså.

Så korkat men ack så vanlig reaktion när det gäller mig. Man ger ju upp när man inte ser några resultat.

Någon annan som känner igen sig, som hade testat allt utan att det hände något men som gick ner med cambridge??

Dela hemskt gärna med er och om ni vet någonstans man kan köpa cambridge utan att behöva gå till någon och betala massa pengar (som jag inte har) så snälla berätta.

Mycket tacksam för svar

Anja

• Anja 19 juli 2008

Har ni några prisuppgifter som ni skulle kunna dela med er av?

Har hittat konsulent här i Lund drä jag bor, kollade på cambridge-hemsida men jag vågar ej kontakta förrän jag vet på ett ungefär vad det kostar! Är så pinsamt att inse att man inte har en chans att ha råd...

• Anja 19 juli 2008

Nu har jag beställt 21 måltider och ska imorgon kontakta konsulenten innan de skickar varorna.

men fy f..n så dyrt! Nästan 600 kr för en veckas måltider!!!

Läskigt nästan!

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9