• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Nikajo
    bäckliljan skrev 2008-03-05 11:21:35 följande:
    Grattis Nikajo!!!!Vad hände med vikten under de 3 veckor du åt normalt, och sen under de veckor du bytte ut frukosten stod du still eller gick du ner något?Har själv gått på ren kur i 2,5 vecka och ska bo borta under helgen hos släktingar. Undrar lite hur jag ska göra?Tips? Har gått ner nånstans 6-7 kg. Inte vägt mig på ett par dagar. Men jag har i alla fall minst lika mycket kvar, som måste bort innan jag är nöjd.Tacksam för råd!
    Vikten gick upp två kilo när jag åt. Dert är normalt, och är mest vätska man samlar på sig igen. Försvann snabbt igen vid ny kur. Så jag räknar med att gå upp två kilo igen när jag slutar, och har därför lite marginal ner.
  • MyStyle

GRATTIS NIKAJO!!! Jättekul! 0 Önskar jag oxå vore färdig nu efter mina tio kg, men egentligen har jag iaf 10 kg till men kör bara fyra kg till på ren kur.

Anja 19 juli 2008- välkommen till tråden. Jag köper i Malmö hos en bra konsulent för 460 kr/låda.
    Jag har oxå testat allt, känns det som. Jag tycker bara att cambridge funkar för mig. Efter graviditeten gick jag 12 veckor med syrran, vi gick båda ner ca 16 kg. Sen var jag så himla trött på det att jag inte brukade allvar när jag började äta igen, gick därför upp hälften igen.
    Denna gång började jag efter nyår, gick ner ca 7-9 kg (pendlade två kg hela tiden) på 4 veckor.Höll mig till ck och vatten, nån gång då och då tog jag läkerol oxå. Men jag ville inte fresta mig själv med lightläsk och sånt. Tog sen uppehåll tills förra helgen och nu har jag passerat tio kg strecket.
    Tänk bara på att inte träna för hårt när du går kuren. När du tränar drick några liter vatten extra. Annars blir FÖR hungrig och får huvudvärk och diverse, o då blir de till sist att man äter. Hoppsan vad långt det blev, hoppas du orkar läsa allt

• Isabellekaramell

Hej alla!!

Jag har varit inne här och läst lite och jag tycker verkligen att ni är jätteduktiga!

Själv har jag köpt cambridge och jag börjar på måndag, ren kur. Har aldrig gjort det förr så det ska bli spännande att börja och nu när jag har varit här inne och läst era inlägg känner jag mig jätte inspirerad!

Just nu väger jag 79 kg. Är 164 cm. Målvikten är 64 kg, så jag har en bit att gå, men kan ni så kan jag.

Konsulenten sa att de första dagarna är värst. Är det så? För jag hoppas verkligen att hungern avtar efter ett tag för annars kan det nog bli riktigt jobbigt. Vad tycker ni?

Kramar och pepp!

• Anja 19 juli 2008

Isabellekaramell

shit, jag börjar oxå på måndag, ren kur...

vi har nog ungefär samma BMI. jag väger 83 och är 168 lång. har aldrig testat detta förr...

Läste att dag tre ska vara värst coh att det sedan vänder...

Vi kan ju peppa varandra!

Det viktiga är att dricka MASSOR, minst 3 liter vatten om dagen! Det måste ju dämpa hungern!

Jag lider mest av att man inte ens får tugga sockerfritt tuggummi!!!

• Pentan

Hej alla nya!! Det kommer gå superbra för er, från den här tråden kan man finna massa stöd när det är jobbigt.

Jag har bytt ut frukosten sen i måndags, inte gett något direkt utslag på vågen, då de övriga måltiderna inte varit de bästa... Men det har förberett mig ändå och nu i dag kör jag igång med ren kur!

Känner mig laddad och lite nervöst förväntansfull inför den nya fina kropp jag vet att jag kommer få!
    För det är det jag gillar med Ck - man går ned i vikt!!Gör man det rätt så går man verkligen ned i vikt.
    Men viktväktarna kan man stå still tycker jag, träning måste ökas efter hand för att ge resultat, vitaminer och andra piller fungerar nästan aldrig!
    Men det här är vår egen mirakelkur!!
    Du kan inte låtabli att gå ned i vikt om du håller dig till dina soppor och ditt vatten.
    Det är för mig en tröst när det är jobbigt!

Kämpa kämpa, som Gunde sa!!

Hej hopp!!

Kom i håg nu är snart våren här, ta fram typ H&M katalogen och frossa i sådana kläder du inte skulle sätta på dig nu, men som när du är klar skulle se grymt bra ut på dig! Kanske till och med köpa ett plagg i 3 strlk mindre?? Som sporre att ha till våren..?

• Pentan

Här kommer lite "fakta" ang sockerfritt tuggumi...
    (Hittade på nätet)

Tänk på att det på förpackningen anges vad 100 gram av varan ger i energi. En påse Stimorol väger 29 gram och innehåller ca 20 bitar. Det är alltså 1.5 gram styck.

100 gram ger 66.1 g kolhydrater, alltså ger en bit mindre än ett gram kolhydrater (för Stimorol, jag skulle tro at de flesta sockerfria tuggumin är likvärdiga) Du ska behöva tugga en sjuhelvetes massa tuggummin för att det ska märkas på blodsockret och/eller vikten på grund av kolhydraterna.

• Northland

Hejsan!
    Hittade denhär tråden idag, himla kul! Jag går också på CK, dag 10 ren kur idag! Har ungefär 30kg att gå ner, så det kommer bli en lång resa för mig. Kul om det finns flera som har ungefär samma grej framför sig, så jag är glad att jag hittade hit

• AoM

Jag kommer börja med min första ren kur (första liknande diet ngnsin) den 24 mars, dagen efter att vi kommer hem från semestern!

Har förstått att första dagarna är värst, har ni något tips på hur man tar sig igenom dem lättast?

• Silva79

Jag tyckte att dom första 3 dagarna var hur lätta som helst, men dag 4 (lördag) gick det åt skogen. Kan ha berott på att det var enkelt sålänge man jobbade (och hade en massa annat än hunger att tänka på) men när helgen kom så var hungern det enda som existerade i mitt huvud. Vi går nu på kombinerad kur istället. Två mål CK-pulver på jobbet och ett gi-mål på kvällen.

AoM skrev 2008-03-06 09:40:58 följande:
    Jag kommer börja med min första ren kur (första liknande diet ngnsin) den 24 mars, dagen efter att vi kommer hem från semestern! Har förstått att första dagarna är värst, har ni något tips på hur man tar sig igenom dem lättast?
  • yezziii

Hej!!

jag äter xtravaganza pulver e typ samma som cambridge 3 påsar om dagen.. =) jag har gått ner 30 kg sen i slutet av september.. och har ca 15kg kvar... men nu går det så segt.. finns väl inte lika mycket att ta av länge.. har nån något bra tips så man får igång förbränningen?

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9