• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • lilo2

hej alla cambridge kämpar...

idag är de min 11 dag har gått ner hitt tills 6 kg,de känns bra men man är så ivrig o hoppas på alla alla kg ska rasa ner fortare.Jag har inte funskat en ända gång under 11 dagar så hoppas jag ska kunna fortsätta kämpa tills jag nåt min vikt.

önskar alla lycka till
    fortsätt KÄMPA
    //lina

• MyStyle

Idag är sjätte dagen sen omstarten och jag har tappat "vattenkilo" dvs 2,5 kg.
    I förrgår åt jag dock kvällsmat, så lite ångest får man, vet heller inte när ketosen infaller nu efter mitt lilla snedsteg. Vet dessutom att jag kommer äta imorron eftersom det är party (planerat sen länge). Så vi får se vad som sker nu, men jag är under 70 strecket iaf. Och det är ju kul med andra ord 1,5 kg från mitt tredje delmål...
    Men vi får väl se på söndag!

• MyStyle

Ojojoj, vad deppigt det lät nu när jag läste det. Det var inte meningen
    Jag menar, jag kämpar på!

Hur går det för er andra?

• Pentan

Hej hopp!!

Käkade ren kyckling i går kväll, så det känns ok. Tänkte dock köra rent från och med i dag eller måndag, har inte bestämt mig än. Men jag tar oavsett minst 2 soppor ändå och kanske lite rent kött på kvällen.

Har just tränat i 30 min. Tar inte ut mig så mycket, utan bara för att komma igång och få rutin på det. Kör crosstrainer i 20 min, sen armar och mage i 10 min.

-1 kg sen i går. Skönt med vattenvikten som går så fort ur kroppen!

• Pentan

MyStyle

Härligt att du är igång!!

• Anja 19 juli 2008

Jag har funderat mkt kring det här m tre måltider...

Är det viktigt hur och när man intar dem, för jag inser att jag inte kommer klara att bara äta tre ggr om dagen, igång som man är alltid och tre barn och ett hem coh jobb osv...

Kan man dela upp måltiderna i två så att man äter sex gånger? Då blir det ju ett mer regelbundet ätande, samma kalorimängd och näringsmängd men ämnesomsättningen borde ju hållas på en högre nivå när man gör så eftersom man när man går ner i vikt utan cambridge, eller kurer, bara genom att äta vanligt mat, SKA äta ofta och ltie för att hålla förbränningen på max...

Kan det göra någon skada på själva viktminskandet? förändrar det något?

Någon som vet?

• lilo2

Hej alla kämpare där ute.
    Är de nån som kan svara mig snälla på varför inte min vikt har rört sig nåt på tre dagar..först gick de fort ner för men nu står den helt stil o de har den gjort i tre dagar blir som rädd att jag inte gå ner mer eller vad handlar de om..
    känns som jobbigt o gå på cambridge o veta att man verkligen kämpar men de händer inget..
    idag är min 12 dag

snälla svara om ni vet varför

MVH
    // lina

• Anja 19 juli 2008

Tror att man har såna där platåer ibland, för att sedan, om man härdar ut, få en skjuts neråt, så kämpa på...

Det är inte så att du druckit för lite?? För det är jätteviktigt att verkligen dricka så mkt som man ska för att vikten ska röra sig neråt! Annars binder kroppen vätska desperat + att tarmarna inte kan göra sig av med maginnehållet lika effektivt = innehållet är kvar i tarmarna längre och allt "fett" och energi och sånt från innehållet hinner sugas upp. Inte för att där är mkt fett i cambridge men ändå, haha... Innehållet väger ju en del oxå!

Så härda ut och DRICK DRICK DRICK... om några dagar rör det säkert på sig igen

• Anja 19 juli 2008

Någon som kan svara på min fråga här uppe, om ifall det är ok att dela upp måltiderna för att få äta fler ggr under dagen!

det blir ju ändå samma mängd kalorier etc...

• lilo2

Hej anja
    min konsulent sa till mig att man ska dela upp de i sex gånger om man vill så de ska gå ut märkt...
    då får du väl ta hälften av påsen o hälften vatten...

lycka till

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9