• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Phafos

Vi skall gifta oss i varberg
    min hemort, annars bor vi i kungsbacka...
    Du kommer säkert att lyckas

JAg ska ner 10 om inte mer HUPPAS JAG..he...he

• fiffinurlig

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-13 14:19:44 följande:

Alltså rätta mig jättegärna om jag har helt fel om det här m ketosen!!!För detta är bara vad jag lyckats komma fram till på nätet... Skulle vara superbra om någon som visste säkert, kunde berättta om man sabbar ketosen ifall man äter något liiiitet, typ ett ägg och några räkor, alltså helt kolhydratfritt...För jag är ju inte säker på att det är rätt men jag kollade MÅNGA olika källor på nätet och kom till denna slutsats. Blir dock så osäker för ketos är ju det man vill uppnå Så hojta till om ni vet
    Kroppen försätter sig i KEtos när glykogendepåerna är tömda. Du kan inte sabba Ketosen genom att äta något litet kolhydratsnålt.
    Det är kolhydraterna som gör att man faller ur ketosen och det kan altså inte hända med proteiner och fett.
    Detta förklarar ju att man går ner ganska mycket om man helt struntat i kolhydrater i kosten som Atikinsdieten tex.
    När jag gick på ren kur så åt jag ibland en skiva ost, en bit grillad kyckling eller ett kokt ägg och ketosen sabbades inte..
  • Anja 19 juli 2008

AAAah THANKYOU... precis som jag trodde och det är så jag gör oxå... En bit kycklingfilé, en bit oxkött, några räkor eller ett ägg om jag verkligen vill coh är sugen...

Mitt logiska tänkande sa mig att det var ok men man vill gärna höra det från någon annan oxå

Tack för ditt svar

Jag håller på att göra fransk rostbiff i ugnen och jag vill såååå gärna kunna ta en skiva sen när resten av familjen äter middag

Hur är det med champinjoner... oxå ok?? Har gjort helstekta champinjoner och zucchini med vitlök och olja i en form. Kan jag äta även lite av detta?

• Gela14

hej..jag har gått kuren i tre veckor mer eller mindre ren kur. De sista dagarna kom äggen och nu är det kyckling, kött som gäller..fortf 2 påsar om dagen. Kan någon tipsa mig om vad jag kan äta i middagsväg för att äta rätt. Kyckling, kött, fisk, ägg vet jag..plus sallad till det..men finns det ngt annat som är bra....gröna oliver ska inte ha mycket kolhydrater har jag hört...ngt i godis väg som kan fungera nån gång i veckan...?...wokade grönsaker?..borde väl vara okej?...

• fiffinurlig

Hm..

Gela14 skrev 2008-03-13 17:11:16 följande:
    hej..jag har gått kuren i tre veckor mer eller mindre ren kur. De sista dagarna kom äggen och nu är det kyckling, kött som gäller..fortf 2 påsar om dagen. Kan någon tipsa mig om vad jag kan äta i middagsväg för att äta rätt. Kyckling, kött, fisk, ägg vet jag..plus sallad till det..men finns det ngt annat som är bra....gröna oliver ska inte ha mycket kolhydrater har jag hört...ngt i godis väg som kan fungera nån gång i veckan...?...wokade grönsaker?..borde väl vara okej?...
    Vad man kan äta som är kolhydratfattigt i matväg? Några förslag:
    Omelett, ägg i alla dess former, fetaost (den feta sorten) Avocado med majonäs, sallad (se upp för majs som är inlagd i socker), soppa (Inga rotfrukter dock), makrill i tomatsås..

Som godis funkar det ju med frön och nötter. Kanske lite keso med hackade nötter..Eller en sån där kesokaka om man tycker om det (blir lite som ostkaka) med lite vispad osötad grädde till..
    Min favvogodis är low-carb-negerbollar. Då tar man helt enkelt lite smör+kakao+sötningsmedel och sen bakar man in sånt som man tycker är gott typ hackade nötter, frön, cocos eller annat kolhydratsfattigt..mumma.
  • Isabellekaramell

Välkommen till tråden Phafos!!

Idag har jag nästan inte känt någon hunger alls! Har tom suttit på donken och tittat på när tjejkompisen åt Mcfeast-meny! Det var inte så jobbigt som jag trodde. Jag satt där med min kaffe och tänkte på hur mycket fett jag bränner :)

Har dock känt mig ganska matt, men jag antar att det är normalt...

Om kolhydratfattig mat:
    Kalkon är jättegott, fettsnålt och proteinrikt. Det är mitt tips. Med lite keso blir det gottgott.

Anja:
    Ställde mig också på vågen idag (kunde inte låta bli) och jag hade gått ner 2 kg!! Vet att det bara är vatten men det känns så himla kul!

Igår kändes det så himla jobbigt men nu ser jag ljuset igen...haha!

Vi är så himla duktiga allihop!

• Anja 19 juli 2008

Näää vad häftigt isabellekaramell

vi började samma dag och har båda gått ner 2 kg, hihi...

Vi får hålla tummarna att vi forsätter i samma takt

• Nilsa in love

Yippey!

Efter många försök följer faktiskt Cambridgekuren, 2 eller 3 påsar om dagen. Ser genast resultat och är så glad!
    Nästa vecka ska jag vara ÄNNU duktigare!

• lilo2

hej alla :)
    de här är min 18 dag
    gått ner hitt tills 8 kg,
    jag är så less på de här så de inte klokt.
    tycker inte om cambridge längre :(
    jag är rädd att jag ger upp.
    för jag skulle behöva gå ner tio kg till
    vet inte vad jag ska göra(känner mig svag nu)

• EllaM

Ge inte upp!!

Äter du ren eller kombinerad kur? Om du äter ren kur, pröva att gå över till kombinerad. Då får du äta ett nyttigt mål om dagen, och det blir lättare att hitta motivationen att fullfölja sin viktminskning! Du kan alltid ta en nys väng med ren kur lite senare om du skulle vilja.

Och tänk vad duktig du varit! 8 kilo!!! Jag har hållt på en månad och fortfarande inte gått ner mer än 5 kilo. Fokusera på det positiva - du är jättestark som fixat detta och klart att du fixar resten också!

lilo2 skrev 2008-03-14 09:14:07 följande:
    hej alla :)de här är min 18 daggått ner hitt tills 8 kg,jag är så less på de här så de inte klokt.tycker inte om cambridge längre :(jag är rädd att jag ger upp.för jag skulle behöva gå ner tio kg tillvet inte vad jag ska göra(känner mig svag nu)
Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9