• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Tesan

Jag skickade detta mail till cambridgekuren.se ang. vätska:

Hejsan

Jag har en fråga. Vad får man egentligen äta/dricka då man går på ren kur?

Jag har tidigare lärt mig att det är påsarna som gäller och utöver det vatten, kolsyrat vatten, kaffe & the´i måtliga mängder.

Är med i ett forum där vi diskuterar cambridgekuren och där påstås att det är ok att dricka alla light läsk. Stämmer det? Känns som att sötningsmedlet borde få en ur ketosen. Hur ligger det till eg.?

Tacksam för svar snarast!

Mvh. Therese

Och detta blev svaret:

Hej Therese,
    på ren kur dricker man 3 Cambridge måltider och vatten. Kolsyrat vatten, kaffe och the utan mjölk och socker i måttliga mängder går också bra.

Mvh
    Niina
    CKSAB

• Tesan

Så man undrar ju hur det är med lightläsk eg. :-/

• EllaM

Jag känner igen mig helt! Stod stilla sista dagarna jag körde ren kur, gick som planerat över till kombinerad och har nu stått still i 1,5 vecka. Visserligen hade jag två ätardagar i helgen, men jag stod helt stilla innan dess också. Eller rättare sagt, jag kan pendla upp några hekto, men jag kommer inte mer nedåt än den nivå jag var på när jag gick över till kombinerad. Supertrist. Jag hoppas dock att min ätarhelg i kombination med lite mer träning under veckan ska få fart på ämnesomsättningen. Bara att hålla ut och kämpa på!!

Nu har jag visserligen inte så mycket att ta av så (det är mer trivselkilon som ska bort, ingen övervikt alltså), men om man står på 3 påsar plus en måltid på max 400 kcal, så är det ändå långt under dagsbehovet och man tycker att man borde rasa i vikt... Vi får sötta varandra när det känns tungt!

beabride skrev 2008-03-18 14:30:47 följande:
    Hej,jag har stått stilla på vågen i 3 dagar och jag går på ren kur! Motivationen tryter rejält kan jag säga. Är det någon annan som känner igen sig?
  • beabride

trist/skönt (om ni förstår) att det finns flera som har samma dilemma som jag. Just när man går på ren kur känns det så hårt att stå still, jag menar man äter ju inget! Man vill ju ha lite lön för mödan så att säga. Det känns som då kan jag ju lika gärna äta, men jag ska hålla ut. Jag har lovat mig själv att hålla ut till min första målvikt hur lång tid det än tar!

• bäckliljan

Isabellekaramell:

Skitbra! -3,9kg efter 1 vecka, det är helt fantastiskt! Bra jobbat, kämpa på denna veckan oxå så kommer du att se otroliga resultat.

Tesan:
    Tack för svaret. Vet ju egentligen med mig själv att jag dricker för lite vatten och för mycket kaffe, te, light drycker osv. Sen fuskar jag ju lite med en ck-bar + lite ägg eller kyckling per dag oxå. Är så j-la hungrig och har varit så sen i söndags.

Käkade 2 st tortillas i lördags kväll, och det märks tydligt att jag gått ur ketosen, hoppas bara att jag går in i den snart igen.

• Phafos

Hej!
    BRA JOBBAT ALLESAMMANS.......SJÄLV DRICKER JAG FÖR DÅLIGT....MEN MAN FÖRSÖKER SÅ GOTT MAN KAN....

TESAN:
    ENLIGT MIN KONSULENT SKA MAN INTE DRICKA LIGHT ELLER ANDRA DRYCKER ÄN VATTEN, KAFFE TE NÄR MAN GÅR PÅ REN KUR, ..MEN DET ÄR SVÅRT ATT VETA NÄR VI FÅR OLIKA SVAR...

LYCKA TILL!

• Anja 19 juli 2008

Jag tror att de säger att man ej får dricka lightläsk just för att underlätta för oss, att vi ej ska ha sötsug, vilket man ju fortsätter ha om man dricker lightläsk...

Däremot har det ju ingen påverkan på ketosen, så det gör lixom ingen skada, däremot kan ju motivationen påverkas pga lightprodukterna eftersom de gör att vi lättare kan "falla dit".

Så tror jag iallfall...

så om man vet med sig att man klarar att inte falla, trots lightprodukter så kan man nog dricka dem med gott samvete då de inte påverkar ketosen ett smack

• Isabellekaramell

håller med om att det inte kan sabba viktminskningen. Det är ju liksom inga kalorier. Sötningsmedel är sockerarter som inte människokroppen kan ta upp...

• spanska flugan

hej alla!

Jobbigt att stå still som jag läser att några gör men då väntar ett "ras" inom kort - håll UT!

Här går det bra, inne på dag 4 och jag tycker att det funkagerar helt ok! jag mår redan bättre mentalt att jag är på gång och gör ngt av min stora övervikt, san känner man sig ju redan lite lättare då vatten som legat och spännt runnit av en del. MEN det är mucho kvar av mig....

Anja: Vilken kärlekssaga!

Isabellkaramell: grattis till nedgången ! Jättebra ju !

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9