• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Phafos

lilo2: Jätte duktig tycker jag du är så tappa inte hoppet, vilka smaker äter du?

• lilo2

ellam och phafos..
    tack för erat stöd, de betyder otroligt mycke..
    jag kör renkur
    de rekomenderade mig att jag skulle göra de tills jag nådde min målvikt o sen trappa upp...
    jag dricker chocklad mint,jordgubb,vanil,banan..
    men nånting så less man har på alla dessa smaker har druckit hittills 54 påsar
    :(

TACK FÖR ERAT STÖD..
    ÖNSKAR ER OCKSÅ ALL LYCKA ME DE HÄR..
    kÄMPA

//LINA

• Pentan

Hej babes!!
    Kört kombikur i 1½ vecka, kommer bryta den nu och köra igång igen på måndag!

Ses då!

Lycka till alla och ha en trevlig helg!!

• Isabellekaramell

lilo2:

Jag förstår precis hur du känner. Försök att visualisera ditt mål. Tänk på hur fin du kommer att vara nära du når ditt mål och framförallt hur bra du kommer att må.

Om du känner att du måste tugga på nåt innan du blir galen, unna dig nåt proteinrikt typ ägg, kyckling m.m.

Kämpa på, du har ju varit jätteduktigt så varför inte fortsätta.

Peppa peppa!!!

• LovelyDi

Hmm... såg att jag tagit av Vi-siblin och inte Visiblin-s... tror ni att det gör ngt?

Imorgon vägning och mätning, men trots att jag hållit mig strikt till ren kur så känns det inte som att det hänt någonting alls... :( Men vi får väl se...

Är det någon som smakat banan eller vanilj?

• spanska flugan

Jag är med igen!

Idag - ren kur, har inte varit tillräckligt stark att fullfölja så jag tog återigen en paus och åt som vanligt, dvs helt fel men jag mådde bra och det var inte SÅ superdåligt (typ vecko-borden i "du är vad du äter" ) men ändå en o annan godis bit samt vin till helgen, smarriga kalororika maträtter...ja, jag tror ni fattar.

Men jag gör ett försök till (att äta kombinerat funkar inte - det är allt eller inget för mig).

vikt idag: 104,4

vad duktiga ni alla är som kämpar!

Trevlig helg

• Anja 19 juli 2008

Spanska flugan

fattar precis hur du känner... så funkar jag med och jag har lite ångest idag, för jag har REDAN lyckats sabba min kur lite, men jag SKA ta nya tag imorgon (idag mår jag så jä..la dåligt och har redan ätit vanlig frukkost m barnen)...

Vi var på släktmiddag igår och det blev så jä..la jobbigt, för det första glömde jag påsen med mina pulver som jag hade ställt innanför dörren när vi skulle gå, suck...

så jag var vrålhungrig... tänkte att jag enbart skulle äta kött och grönsaker men det doftade så otroligt ljuvligt från potatisgratängen med grädde och vitlök etc så jag tog en sked potatisgratäng coh sedan till efterätt även en sked gräddglass med varma hallon. Sedan det värsta... vi drack vin typ HELA natten och spelade spel och hade så jä..la roligt.

Så jag blev hmmm GANSKA berusad, därav mår jag så sjukt dåligt idag att jag knappt vet var jag ska bli av...

men ett misstag = inget misstag. Nu är det nya tag...

är fortfarande peppad OCH SKA KLARA detta...

Tror att jag har lagt på mig mina två tappade kilon igen efter gårdagen...

På det igen alltså... Nu ska jag köra "ren kur" hela veckan med ett mellis bestående av ett hårdkokt ägg och fem-sex räkor

Skönt att få vräka ur sig här inne... jag är så besviken på mig själv samtidigt som det hade varit så jä..la trist att sitta med ett förb... pulver igår på en födelsedagsfest lixom!

• Isabellekaramell

Helgerna är värst, helt klart!

Jag har nästan fallit för en frestelse idag. Var på fest hos en kompis idag (skulle bara titta förbi en liten stund). Där hade dom tacopaj, guacamole och tortillachips! Och jag som avgudar allt mexikanskt!! Efter ca 2 timmar på festen tog jag en tugga av tacofyllningen och den var så god - gräddfil,köttfärs och salsagoja. Men jag fick så dåligt samvete att det bara blev en tugga - som tur var. Det gunde lika gärna ha gått åt skogen. Sen satt dom och käka chips och dip, drack vin och åt chokladpraliner. Jag fixade inte att sitta och titta på så jag åkte hem ganska tidigt. Känns som att man måste vara jätte osocial för att klara ren kur - men det är det värt. Ska försöka inte gå på fler tillställningar förrän jag nått mitt mål.

• Anja 19 juli 2008

isabellkaramell

så duktigt av dig men jag fattar hur du menar...

Har varit hur stark som helst i dessa situationer tidigare i veckan när det fikats osv och jag VAR faktiskt duktig på festen oxå när alla kakor, godbitar osv kom fram. Tog ingenting...

men idag har jag mått så sjukt dåligt, varit sååå illamående så tanken på att dricka pulver fick det att vända sig i min mage så jag har ätit helt vanlig kost idag.

Tog banne mig t.om av barnens godis. Imorgon får vi besök så jag har bestämt att jag kör igång på måndag igen...

Då är det stenhårt... för jag är trots allt fortf jättemotiverad så jag är inte så oroad att jag ska pajja det...

min svärmor som jag inte träffat på ett tag utbrast igår när vi sågs "oj vad du måste ha gått ner i vikt" sånt blir man glad av...

har ju gått ner typ 14 kg sedan förra sommaren och det syns nu

• Anja 19 juli 2008

sedan i somras alltså (inte förra sommaren)... eller rättare sagt sedan oktober eller nåt sånt...

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9