• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Pentan

Hej tjejer!!

Startar oxå med ren kur idag!
    100 kg på pricken... Ingen höjdare men snart är det väck!

Har inte tagit min första soppa än, bara druckigt massor...

Hur går det för er??

• Anja 19 juli 2008

Börjat dagen med ett ägg, 6 räkor och en massa vatten och en kopp kaffe... ska ta min första soppa nu till lunch (jag kör ju ej helt ren kur utan äter typ ett ägg och något annat proteinrikt/fettsnålt/utan kolhydrater per dag)för att få tugga så jag pallar hålla på med kuren och för att inte bli sådär läskigt yr och matt som jag blev av helt ren kur...

• Anja 19 juli 2008

Vägde 83,5 imorse...

Så nu är det vägen mot 75 kg (första målet) som har påbörjats!

Förra året vägde jag 95 så det GÅR ju...

• Anja 19 juli 2008

mmm ätit dagens lunch... en halv påse kakao och en halv påse banan... riktig vinnarkombination tycker jag

Jag blandar m nästan dubbelt så mkt vatten som man ska. Blir ingen saltsmak alls... 4 dl vatten till en påse! Helt perfekt konsistens och smak blir det då!

(bara ett tips till dem som har svårt att få ner pulvret). Sedan blir det ju faktiskt nästan en halvliter extra vätska på tre påsar så blir det inte riktigt lika kämpigt att få i sig allt vatten man ska dricka.

Får ni allihop verkligen i er 3-4 liter vatten om dagen! Jag kämpar som en galning för att få i mig 3 liter men kommer sällan upp i mer än 2,5 liter och då tycker jag att jag har varit SKITDUKTIG!

Nu har jag förberett middag åt familjen. Pannbiffssmeten står i kylen, morötter och potatis är skalade osv... Lite småjobbigt att laga och fixa riktig mat när man inte själv får äta den eller ens kan provsmaka den. Pannbiffar som luktar såååå gott när man steker dem. *dregglar lite*

• Pentan

Jag tycker att det är lite som terapi att få hålla på med mat! Lagar gärna och har oftas inga problem att hålla mig i från maten. Men ska dock säga att jag är lite frånvarande vid middagsbordet när jag går på rent. Jag brukar faktiskt låta sambon och hans två tjejer äta i fred så kan jag göra annat under tiden. Lite tråkigt, men det är under en sådan kort period. Och det gör inget för dem, får de ha lite pappatid!
    Men det är supermysigt att mata min lilla 6 mån tjej, då känns det som om jag oxå ätit!

Kakaomint till frukost! Mums!
    Ska testa öka vattenmängden lite - bra tips!
    Jag dricker ganska mycket pepsi max, så jag har inte så svårt att få i mig. Men endast 3 liter vatten hade nog varit tufft!

• Anja 19 juli 2008

Mmm ska oxå köpa hem lite pepsi max men jag kan lixm inte få i mig såna mängder koffein varje dag. Då blir jag superspeedad

• bäckliljan

Vägde mig i morse 72,0 kg, (fredag morgon 71,2 kg) så det märks ju att jag käkade tortillas i lördags. Men men det var det värt.

Märker att jag gått ur ketosen för jag är så hungrig och sugen hela tiden. Det är lite jobbigt. Men jag kämpar med pulver och vatten.

Målet är fortfarande att nå under 70 kg till påsk.
    Borde väl inte vara omöjligt, eller?

Pentan:
    Jag brukar också sitta med vid middagen och mata min 1-åriga kille. Perfekt då man är med vid måltiden men för upptagen för att kunna äta själv.

• Tesan

Hejsan alla!

Ny i denna tråd men gammal cambridgeanvändare, med i äldre trådar som rör cambridge och deltagare i årets cambridgekund 2005!

Måste få fråga, var har ni hört att det går bra att dricka pepsi max? Jag har läst och hört (av min (dåvarande) konsulent) att man endast kan dricka vatten eller kolsyrat vatten (loka, ramlösa etc.).

Mitt knep att få i mig all vätska var att alltid ha en halvliters flaska med vatten med mig. Så drack jag en halvliter innan den första påsen på dagen. Sedan en halvliter till shaken, sedan en halvliter mellan, en halvliter till andra målet, en halvliter mellan och så en halvliter till sista målet. Alltså 3 liter!!!

• beabride

Hej på er alla Cambridge användare!
    Jag är ny här på tråden men har använt cambridge ett tag. Jag har gått på ren kur nu sedan 1 mars och jag känner att jag behöver lite peppning, tycker att det går sakta den här gången!

• Phafos

TESAN:

Jag har inte heller hört att man får dricka något annat än vatten, kolsyrat vatten eller alternativt med lite lime eller citron i vattnet.
    Ifall man går på ren kur ska man inte inta något annat än pulver påsarna alternativt att man tar en extra på /dag. Har jag hört från min konsulent...men jag vet inte om det stämmer?

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9