• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Pentan

Billigare än på Apoteket och där hette de förut Ketostix - så det är nog samma produkt! Har dock alltid funnits på de apotek jag handlat på - Sthlm city...

• Anja 19 juli 2008

Vad är tecknen på att man är i ketos... jag fryser, har iskalla händer, kan inte somna och känner mig lite speedad.

är det ketos? Eller hur märker man det... och ja, den dåliga andedräkten är ju för jä..lig! Men kan den verkligen ha kommit så fort eller är det bara något i påsarna som ger andedräkten?

Sen måste jag kommentera en grej...

Satt o läste på cambridgepaketen nu...

Alla smakerna innehåller enbart sötningsmedel, förutom jordgubben, den innehåller SOCKER och sötningsmedel!!!

Den kan man alltså inte äta när man kör ren kur eller???

• Pentan

Jo du kan äta alla soppor, det är ok! De är väl utformade så att det sockret inte ska påverka nämnvärt!

Och JA det låter som att du är i ketos!! Exakt samma symptom får jag oxå!

• Anja 19 juli 2008

Okej...

Jag tog faktiskt ett par räkor nyss, frusna *asg* snacka om desperat. Men jag klarar inte att inte få tugga NÅGOT...

Sen står jag inte ut m att gå och lägga mig hungrig...

Kunde verkligen inte somna igår, både för att jag var speedad och för att jag var så hungrig att jag höll på att bli tokig...

Kunde knappt stå ut för det absolut enda som hela tiden dök upp i mitt huvud var BURGER KINGS CHILI CHEESE...

fattar ni... där ligger man hungrig på gränsen till vansinne och så ser man detta framför sig, det var så att jag både kände lukten och smaken...

fattar inte varöfr just BK:s chili cheese lixom??? haha

Visst, jag älskar dem de är såååå goda, men varför ploppade dom upp just då. så elakt!

• Anja 19 juli 2008

Usch jag mår faktiskt inte riktigt bra... gör precis som jag ska, äter tre påsar, delar upp två av dem (morgonpåsen) och (eftermiddagspåsen) i två portioner och äter lunchpåsen som en måltid... Dricker massor av vatten etc...

men idag när jag cyklade barnen t dagis så höll jag på att svimma, fick gå av cykeln och lägga mig på en bänk som tack och lov fanns i närheten. Kände att allt bara snurrade av ansträngningen...

Vi har rätt långt t dagis, det är lite uppförsbacke hela vägen och ALLTID kraftig motvind (bor ju längst ut vi fälten och i SKÅNE så det är väl bara normalt ) men jag kände redan igår att det var otrolgit mkt svårare och tyngre att cykla och jag fick stanna och gå flera ggr, men idag, fy det var riktig otäckt.

Så jag har bestämt mig för att lägga till ett LIIIITET mellis bestående av ett hårdkokt ägg och några räkor varje dag.

Det borde väl inte ta mig ur ketosen? är ju knappt några kalorier alls...

Eller??? Ville ju verkligen fixa den rena kuren men kan ju trots allt inte riskera att må så här och att typ ramla med mina barn där bak när jag cyklar!

Är detta något som är vanligt i början kanske, så att det går över sen??

Isåfall kanske jag kan härda ut några dagar till utan ägg och räkor och se om det blir bättre. Någon som vet!??

Ska man ligga under 500 kcal för att vara i ketos?

• Anja 19 juli 2008

Suttit och sökt på coh läst om ketos...

Ketos handlar ej om kaloriintaget utan om att man ska ligga under 100 g kolhydrater om dagen, att kroppen ej ska få kolhydrater!

För eftersom hjärnan försörjs genom kolhydrater, kräver dessa, så måste kroppen försörja hjärnan m omvandlade fetter istället, därav förbränner man det lagrade fettet om man heller inte intar några fetter som med CB. Skitbra...

Alltså gör inte mitt ägg o mina små räkor något för att ta mig ur ketosen Det är inga kolhydrater! Whiiiii...

Då ska jag unna mig ett ägg och 5-6 räkor om dagen så att jag mår bättre fysiskt.

Det borde ju vara ok, eller hur?

• Nikajo

Nu har jag beställt mer shakes på nailsbodybeauty.se. Dom har fraktfritt! Jag byter ut frukosten mot en shake nu, och en lunch lite då och då. Är nöjd med vikten nu, minus 10 kilo, så nu gäller det att hålla den. Pepp på er som kämpar på!

• Isabellekaramell

Dag 2: Känner mig ganska trött och slut. Var helt färdig efter promenaden med hunden. Längtar efter dag 4 och piggheten som förhoppningsvis kommer att infinna sig.

Vaniljsmaken var jättegod men mintchoklad var helt fruktansvärd...klarade inte av att dricka den.

Igår kväll tog det jättelång tid att somna - pizza, bullar och mackor var allt som fanns i mitt huvud. Jag fryser också om händerna. Kvällarna är helt klart jobbigast, men jag försöker tänka på mitt mål och hur jag vill se ut, då går det ett tag till, så jag kämpar på.

Pepp till er alla...det här fixar vi!!

• EllaM

Veckans träningsmål redan uppnått (och hinner nog träna minst en gång till). Mitt mål att dricka minst 2 l vatten per dag går inte lika bra. Vågen står helt still.

• Anja 19 juli 2008

isabellekaramell

jag säger som du... Längtar till dag 4. idag har jag inte alls upplevt samma hunger som tidigare dagar. Skönt...

Så jag hoppas det blir bättre...

Ställde mig på vågen imorse! Minus 1,5 kilo på tredje dagen! KÄnns toppen även om jag vet att det bara är vätska *asg*

Ska inte ställa mig på vågen nu, förrän på måndag har jag bestämt... blir så fixerat då och känns skitjobbigt om man en morgon inte väger mindre än morgonen innan

ska hålla mig till att väga mig på måndagar...

Är det förresten någon som kan svara mig på mina frågor som jag ställde innan... om ketos och ifall det händer nåt om man tex tar några räkor eller ett hårdkokt ägg? Är ju typ inga kalorier och det är ju inga kolhydrater alls så det BORDE inte ta en ur ketos, men jag vill gärna veta vad ni tror

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9