• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Cissit

Undrar hur lång tid det kan ta att gå ner mina ca 8 kilo jag har kvar...tänkte satsa på att kanske gå ner 10 till så man har lite marginal när man börjar äta lite mer normalt sen igen... Vad tror ni, hur lång tid kan det ta om jag lyckas gå på ren kur?

• Anja 19 juli 2008

Ja det undrar jag oxå! Hur lång tid borde det ta om man har "normal" ämnesomsättning (fast jag undrar banne mig om jag har det sedan jag åt minipiller för den verkar vara sååå mkt lägre nu ) och kör helt ren kur.

Jag väger 83 till mina 168 cm, dvs BMI mellan 29 och 30 eller nåt.

Hur lång tid skulle det ta mig att gå ner 10 kg tror ni???

Är det 1-4 kg per vecka det sägs att det är normalt med cb, ren kur?

isåfall skulle det ju ta som minst 2,5 vecka (tvivlar faktiskt starkt på att jag skulle kunna gå ner så fort) och max 10 veckor!

alltså tio veckor, det är 2,5 månad. Inte så jä..la mkt.

Varför är det då såååå SANSLÖST svårt att motivera sig att hålla sig till ren kur så länge!

• Djinni
    Pentan skrev 2008-03-24 21:13:38 följande:
    DjinniMen gud vad roligt!! Är det du?? Nu fattade jag att det är din blogg jah följt ang din viktminskning!!! Ha ha!! Fan vad roligt. Jag har aldrig skrivit på din sida eller så, men var inne titt som tätt och kollade hur det gick för dig!!Grattis till hur jäkla fin du har blivit!!
    Haha vad roligt att du följt min resa.. ja du.. varför jag har gått upp? troligtvis för att jag inte har lyckats ändra mitt levnadssätt och min ätstörning. för en sån måste det vara.. och som du säkert läst så vägde jag vid start 132.5 kg!!! usch.. nåja det mesta är borta nu.. men 25 kg till så =) lycka till nu!
  • Anja 19 juli 2008

Djinni jag skulle oxå så jättegärna vilja läsa din blogg. Behöver verklgien inspirationen!

men jag kommer ej in, behövs anv.namn och lösen. Du får jättegärna messa mig privat om det är ok för dig att jag läser din blogg.

• Djinni

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-24 23:31:41 följande:

Djinni jag skulle oxå så jättegärna vilja läsa din blogg. Behöver verklgien inspirationen!men jag kommer ej in, behövs anv.namn och lösen. Du får jättegärna messa mig privat om det är ok för dig att jag läser din blogg.
    min blogg ligger på jennystara.blogg.se, börja läs från början av oktober 2006 =)
  • Thiaa

Hej hej!

Jag har läst ALLA inlägg och trådar här nu, tog typ en vecka eller två, men jag blir så motiverad av att läsa om alla som delar med sig av sina erfarenheter.

Själv så har jag ätit ren kur nu i två veckor och jag mår förmodligen bättre än vad jag förtjänar. Pigg som en mört hela tiden och får verkligen så mycket saker gjorda hela tiden. Ett exempel är att jag har städat ur min klädkammare och slängt över 5 sopsäckar med gamla kläder. Har velat göra detta så läng och nu är det gjort! Lätt som en plätt var det! Nu måste jag bara fokusera på att inte vänja mig vid att vara så pigg, utan se till att aktivera mig hela tiden.

Vad gäller mat och pulver så älskar jag det. Det är så skönt att slippa tänka på mat och vad man ska äta hela tiden. Och så sparar jag grymt mycket pengar på detta i och med att jag nästan alltid äter ute annars!

Här är lite uppgifter om mig:

Längd: 164 centimeter
    Startvikt: 85 kilo
    Startdag: 10 mars
    Nuvarande vikt: 79 kg
    Målvikt: ingen aning... allt e bättre än inget!
    Mål: 2 maj åker jag till USA, då har jag inte planerat att packa pulver i väskan direkt! :)

Hjälper ni mig igenom detta tro?? :)

• Anja 19 juli 2008

Thiaa

vad du gör mig peppad!!!

Jag är 168 och hade imorse startvikt (börjar om idag) 83,3 kg. Att komma under 80 kg har varit min dröm länge nu och till bröllopet den 19 juli vill jag väga max 75, helst under det

Klart vi hjälper dig igenom detta. Lika mkt som du hjälper oss. Bara ditt inlägg peppade mig ytterligare nu när jag precis druckit min chokladshake och sitter här med mitt svarta kaffe *asg*

Välkommen hit!

• Anja 19 juli 2008

Djinni

Jag försökte gå in via länken på din pres-sida men det går inte! Däremot funkade länken du gav här, (samma länk) hur bra som helst. Testade igen sen att gå in via pres-sidan men det kommer upp en ruta där man ska skriva in anv-namn och lösenord. Skitskumt...

har nu läst igenom stora delar av din blogg... säger bara wow.

Du är en inspiration! Verkligen.

och vilken wowsnygg bild på dig och din man. Så underbar han verkar vara dessutom!!!

Stort grattis till all din viktminskning!

• Anja 19 juli 2008

Jaha, då har jag druckit morgonens chokladshake och det svarta kaffet...

jag kör bara halva portioner morgon och "kväll" och så kör jag en hel till middag m familjen, så det blir fem måltider om dagen. Det tycker jag funkar bäst... Hur gör ni?

Alltså:

frukost: halv påse + kaffe och vatten
    lunch: halv påse + vatten
    Middag: hel påse + vatten, kaffe på maten
    Mellanmål: halv påse + vatten
    Kvällsmat: halv påse + vatten

= tre påsar och så får man i sig extra mkt vatten på köpet. Dessutom blandar jag en halv påse med nästan 3 dl vatten så en HEL påse blir för mig 6 dl vatten, så jag får i mig en massa extra vatten gratis + att jag tycker att shakerna blir sååååå mkt godare när de är mer utspädda...

Har ni några knep som ni vill dela med er av?

• Vixxen

Hej, känner mig såå omotiverad just nu.. Vägde 76,6 på konsulentens den 17/3 och började då med ren kur. Vägde mig sedan där den 20/3 och vägde då 74,1. Men så idag när jag väger mig hemma så väger jag 73,5... jag la på grejer som jag visste vägde 2,5 kg på vågen för att kolla om den visade rätt, och det gjorde den.. så nu undrar jag om jag inte ens gått ner ett kilo på 4-5 dagar..? Eller? Jag har inte fuskat en enda ggn.. GRR!!

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9