• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • dragonesse

Hej allihop!

Idag gör jag en nystart och börjar ren kur igen! Vill få bort de där sista kilona nu! Väger 69 och vill ner till 60-62 (helst 55 kg men då kommer nog min bröllopsklänning bli för stor så det får vänta! ) innan jag är nöjd. Började på 80 kg i höstas men har alltså gått ner 11 kg redan. Börjar faktiskt känna mig lite som en "smal person", härligt!

Första dagen har varit jobbig, stressigt på jobbet så jag hann inte med att ta lunch. Rättare sagt, jag drack min shake vid datorn men fick ingen paus. Känner mig lite lagom seg nu om man säger så... Ska inta middagsshaken nu och kollar drömskt bort mot frysen, där det finns kladdkaka... Usch. Jag VILL ju gå ner och vet att det här funkar, önskar bara att jag var i ketos nu...

Lycka till alla ni andra! Heja heja!

• Nikajo

Längtar till ketosen! Jag är på dag fyra och jag är sååå hungrig! Magen skriker efter mat! Vet ju att förhoppningsvis imorgon, eller åtminstone på lördag är det ketos. Det gäller att bita ihop!

• Silva79

Jag syndade idag, är på dag 2... Men det var inte för att jag var hungrigare än vanligt utan för att vi hade möte med jobbet där dom bjöd på mat. Har längtat efter denna middag i flera månader så jag kunde faktiskt inte avstå. Jag får helt enkelt hålla kur en dag extra istället.

I övrigt när brukar hungern sätta in, har inte känt så mycket alls, tvärt om faktiskt.

• EllaM
    Silva79 skrev 2008-02-28 19:53:00 följande:
    I övrigt när brukar hungern sätta in, har inte känt så mycket alls, tvärt om faktiskt.
    Jag kände heller ingen hunger alls början. Första veckan gick hur lätt som helst! Det var under andra veckan som hungern började sätta in för mig (tvärtemot vad det ska vara, för då ska man ju vara i ketos). Jag är inte helt säker på att jag faktiskt någonsin hamnade i ketos. Det där är nog väldigt individuellt! Sedan kan det kanske också vara så att man känner mindre hunger första dagarna för att man är så himla motiverad och peppad då. Var bara glad så länge du inte känner så mycket hunger, för då har du lättare att hålla dig utan fuska. Lycka till!!
  • Nikajo
    EllaM skrev 2008-02-29 07:16:04 följande:
    Jag kände heller ingen hunger alls början. Första veckan gick hur lätt som helst! Det var under andra veckan som hungern började sätta in för mig (tvärtemot vad det ska vara, för då ska man ju vara i ketos). Jag är inte helt säker på att jag faktiskt någonsin hamnade i ketos. Det där är nog väldigt individuellt! Sedan kan det kanske också vara så att man känner mindre hunger första dagarna för att man är så himla motiverad och peppad då. Var bara glad så länge du inte känner så mycket hunger, för då har du lättare att hålla dig utan fuska. Lycka till!!
    Hungern brukar vara värst tredje till femte dagen. Sist jag gick på ren kur, var det mindre jobbigt än denna gången. Nu har jag bara tänkt på mat, och vart så hungrig om kvällarna. Nu känns det bra igen, det är morgon, och jag har klarat en dag till.
    Minus 4,2 kilo på dag fem! Bra resultat!!!
  • bäckliljan

-5,6 kg på 11 dagar.
    Gött!
    Bara 4,4 kg kvar till mitt första mål. Tjoho!

Tycker det går lite långsamt nu, bara ca 0,5 kg per dag.

• Bluerose

måste man äta massa soppor? Det är bland det värsta jag vet.

• Silva79

Det finns typ milkshakes också. Jag provade svampsoppan och tyckte den var gräslig. Shakesen är dock helt ok, jag gillar vanlij och choklad bäst.

Bluerose skrev 2008-02-29 09:27:34 följande:
  • Nikajo
    Bluerose skrev 2008-02-29 09:27:34 följande:
    Nej. Kör med bara shakes om du vill. Det är samma innehåll. Jag varvar lite. Gillar kycklingen bäst, med curry i. Vanilj och mintchoklad av dom söta.
Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9