• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • tofflisar

Hej tjejer! Min dator är på service och jag hittade inte mitt loggin hit på sambons.. men nu så! Har gått ner 15 kg på 7 v. Känns segt, trodde det skulle gå fortare. Men jag är jätteglad för de kilon jag tappat!! Ska ta lite nya tag med träningen på måndag tänkte jag! Kram på er alla!!

• EllaM

Tofflisar, var jättestolt över dig själv! Det är ju ändå över 2 kilo i veckan!!

Här går det segt, har hållt på i två veckor och minskat 3 kilo, och det är ändå på ren kur och i början av kuren, då det ju ska gå fortast... jag hoppas på att min kropp är segstartad och att det är det som det beror på.

• fdLadye

Tofflisar: HEjja bra gjort. Du ska verkligen vara stolt=)
    Själv stog vågen på Prick 100kg i morse och det gör mig superstolt med.
    För så "lite" har jag inte vägt på 3 år!
    Och nu har jag gått ner 9,1kg.På 3 veckor!
    det är kanoners.
    Jag vill ner till högstadievikten på 65kg. Det vore toppen att väga det igen=)

• bäckliljan

Tofflisar: Herregud, det är ju helt suveränt! Grattis!

EllaM: Kämpa vidare bara! Ge inte upp för att det tar lite tid ... Tänk på var du hade varit om du inte hade kört kuren alls... Go girl!

Orkade inte hålla mig i morse, utan vägde mig...
    75,9kg YEEES!!!! Jag är på gång, jag är laddad lalala.

Har idag lyckats motstå diverse frestelser ska ni veta.
    När sambon kommer hem efter jobbet med färska chokladbollar från kondiset & ikväll när han ringer hem en pizza. Gissa om den luktade underbart. Men jag lyckades stå emot, mycket tack vare (antagligen) att jag vägde mig i morse. för jag vill inte sabba min bra början och riskera att komma ur ketosen (heter det så).

Var och handlade nytt idag... choklad igen men 5 st mintchoklad också, hoppas verkligen att den är god.

Kämpa vidare nu. nu fixar vi helgen i första hand!

• dragonesse

Nu har jag tagit paus över helgen, det var redan planerat sedan länge eftersom vi ska ha fest imorgon. Det var dock inte planerat att jag skulle börja äta lite smått redan i förrgår kväll, men trots det blev det inget extra utslag på vågen. Tack för den! Vägde 67,4 imorse (start på 70,6), får se vad vågen visar igen på måndag när helgen är över! Är dock förberedd på flera kilo plus eftersom man går upp vätskan, men så länge midjemåtter är detsamma så är jag nöjd!

Lycka till ni andra över helgen!

• MyStyle

Hej alla!

Har bestämt mig för att börja om imorron! Ska köra två veckor till (eller hur länge jag nu måste köra för att gå ner fem kilo till). Har märkt att det funkar för mig, med ett par pauser på vägen. När jag gjorde detta för två år sen så var jag nästan lite militant och sa: nä, allt ska bort på en gång! Jag orkar inte pausa emellan jag vill att allt ska bort på en gång!
    Och visst jag gick ner 16 kg men när jag väl började äta sen så sabbade jag allt. Men det har jag faktiskt inte gjort denna gången. Så här har det sett ut för mig:
    Började efter nyår och höll på i ca fyra veckor, då jag gick ner nånstans mella sju och nio kilo. Pendlade hela tiden där emellan. Sen försökte jag starta om, men det ville sig inte riktigt. Och man har ju knappast råd att både äta cambridge och mat när man ska gifta sig (inte vi i alla fall). Så jag sa: Nä, jag tar en paus! Har nu tagit en paus på kanske tre veckor, och nu ser jag en lucka då vi inte ska göra nåt särskilt på två helger, och då tyckte jag det passade utmärkt.

Ska därför köra två veckor nu och hoppas på fem kilo, sen får vi se om jag orkar längre eller jag vill ta en paus eller jag kanske klarar det så bra så jag blir sporrad att gå ner mer... Vi får se.

Lycka till alla! Ni är jäkligt duktiga

• fdLadye

jag väger 2SIFFRIGT. Jag väger 2 SIFFRIGT.
    Vet ni jag är så jäkla glad.
    Det har jag inte vägt på evigheter=)
    Fatta hur lycklig jag är=)

• fiffinurlig

Jag hänger på MyStyle och börjar om imorgon efter en lång paus..
    Det har funkat jättebra även för mig att pausa, även om jag har fuskat rejält några gånger så visar vågen ungefär samma som förut..Imorgon drar jag igång!

• Silva79

Har nu funderat på att prova cambridgekuren länge, min faster gick ner 50-60 kilo med den (hon hade mycket att ta av). Jag behöver bara gå ner 5-10 kg och min bättre hälft vill gå ner ungefär lika mycket. Vi bor utanför Ljungby i småland och jag hittar ingen konsulent i vårt område, någon som vet vem/var vi får tag på en?

• lilo2

Hej där..
    Jag är en tjej som har funderat länge på prova cambridge..
    har hört att de är igentligen inte rätta sättet o gå ner i vikt men jag är ivrig o få gå ner i vikt nu till sommaren.
    ska ringa en konsult idag

är 164
    väger 75 kg
    vill gå ner till 60 kg.
    kommer gå då på ren kur,tror ni de är möjligt till sommaren!!

hoppas jag kan få hjälp av er alla o stötta varandra

ha de gott nu alla

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9