• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Jag ska bli Pers fru

Har fortfarande inte nallat något kex.

• fdLadye

jag är sugen på sushi och sallad...
    det är mysko att man är sugen på "nyttiga" saker och inte känner för att sula i sig ett skrovmål hur som helst.
    IDag fuskvägde jag mig.
    Nu har jag totalt gått ner 5,4kg=)
    Det är himla bra=)
    Jag är så stolt över mig själv.
    Jag klarade tom av frestelsen att inte svulla i mig semla och bulle när vi var hos svägerskan och fikade utan jag satt glatt med en shake med banansmak=)

• EllaM

Jag ska bli Pers fru: Åh, vad duktig du är!

Jag har ännu inte blivit utsatt för några direkta frestelser. Fika med några tjejkompisar ikväll blir första prövningen... Kommer nog att hinka te som en galning!

• dragonesse

Hej!

Här är en till som gör en nystart! Gick ner från 80 till 69,5 i höstas, gick upp till ca 72,5 (jul och lite annat kom emellan) och ska nu göra ett försök till! Min målvikt är egentligen 55 kg till mina 157 cm men då jag redan har köpt klänning och inte vill känna mig superstressad att gå ner massor har jag satt ett mål på 62 kg nu. Tror det blir rätt lagom. Klänningen går att sy in 8 cm sa de, och den var lite för liten när jag provade. Hoppas det blir bra!

Började ren kur igår och ska köra i tre veckor, med ett kortare avbrott i mitten då vi ska ha fest. Mår rätt bra hittills men är riktigt hungrig, längtar till helgen då jag definitivt är i ketos!

Startvikt 70,6 kg (gick ner två kg över helgen pga magsjuka, hmm...), får se vad vågen visar om en vecka! Ska bli skönt att komma under 70-strecket igen i alla fall...

• Donia

Hejsan allihopa!!..kämpar med vikten med, så känner mig så gott som hemma här..=)

Kör inte CK, jag kör nutrilett då det är billigare...är inne på min andra dag, o känner att jag behöver bli motiverad..:S..

Hur går det för er härinne?..Kramar!

• fdLadye

Det går bra=)
    Ska till konsulenten i morgon eller på måndag har inte bestämt mig än=)

Hur ser veckans viktminskning ut tjejer?

• Pentan

Fuck!! Jag har inte startat om ÄN!!!!!

Men i morgon...
    Jag lovar!!!

• Donia

Idag är det dag 3 på ren kur. Känns bra, helt otroligt att man redan känner sig smalare, och gladare för den delen=).

Har tio kilo att gå ner.. o våren e här, inte vill man gömma sig när solen skinner så vackert som idag=)..finns det någon annan som är lika positiv som jag? Hoppas det!..

• EllaM

Idag var jag hos konsulenten och köpte mer mat. Dag 6 är det för mig idag. Hade gått ner 2,2 kilo, varav 1 helt kilo i fett. Kan det verkligen stämma?? Tycker det mesta borde vara vatten.... Men jag klagar så klart inte!

Går fortfarande förvånansvärt lätt. Är sugen på tomater och sådant som är syrligt, typ vinegrettdressing och citron och sådant, men inte värre än att jag lätt kan stå emot. Helt otroligt att det redan snart gått en vecka! Måste "fuska" lite med bars till lunch ett par dagar nästa vecka då jag är på resande fot, men det känns helt ok. Kanske tom tar en tredje vecka på ren kur om det fortsätter gå så här lätt!

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9