• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Pentan

fiffinurlig

grattis på födelsedagen!!!!
    :-d :-d :-d

• 080426

Grattis på födelsedagen Fiffinurlig ;)

• MyStyle

Grattis i efterskott, Fiffinurlig!

Alla ni som är inne i en svacka nu, det kommer och går det där. Men ni verkar ju äta nyttigt, och det är ju bra! Jag beundrar er lite att ni klarar det. Jag är snarare sån att jag har VÄLDIGT svårt för att äta rätt så det är tio gånger värre för mig att gå kombinerad kur. Jag får faktiskt fler sug då. Men jag har oxå haft det lite sisådär, förra veckan åt jag två kvällar, det konstiga var att jag hade lättare för att börja om sen. Så det är inte hela världen att man äter då och då. För min del har det gjort att jag hållt motivationen uppe.
    Jag tycker vi är j..ligt duktiga allihop, för det är minsann inte alla som klarar ens en hel dag på ren kur.
    Så fortsätt kämpa alla, även om det tar lite längre tid så går det nog ändå snabbare än om vi skulle gått ex. viktväktarna.
    Ha de bra allihop! Kram på er!

PS! När solen tittar fram blir vi säkert lite mer motiverade!

• fiffinurlig

Tack för alla lyckönskningar..

Jag lyckades faktiskt ta mig igenom kalasdagen i lördags med att äta- Ingenting. Inte ens fruktsalladen nallade jag av -stolt! Och jag kände mig faktiskt inte så jättesugen heller

Dagsvikt 97,3. Minskning efter v. 3 = 7,3 kilo
    Jag antar att jag kanske har bundit en del vatten iom att jag börjat äta lite + att jag drack vin i fredags..Men jag lägger in xtra motion istället och fortsätter på kombinerad kur en vecka till..

Hur går det för er?

• Nikajo

Nu har jag ätit som vanligt i helgen, förutom cambridgefrukost, och gått upp 2,4kg!!! Skall köra kombinerat nu, cambridge frukost, lätt nyttig lunch och cambridge till kvällsmat. Hoppas det blir bra.

• Pentan

Jag kan ärligt säga att det inte går så bra nu....
    Det började för ett tag sen då jag köpte en ny digitalvåg, min gamla flippade ut och började visa olika varje gång man ställde sig på den. Kunde visa fel med 2 kg...

Så den nya skickade upp mig 3 kg från det jag trodde att jag vägde... Lusten och energin bara rann av mig. Blev ledsen och deppig och inget var roligt längre.
    Så det satte mig i en dålig spiral och jag har ännu inte hittat tillbaka till orken. Har startat många dagar med en soppa för att äntligen starta på ren kur. Men efter ett par timmar så har jag övertalat mig själv att börja äta...

Känns så jäkla hopplöst! Men jag vill ju verkligen gå ned i vikt, jag vill verkligen klara av det här. Men jag kan inte just nu, i alla fall har jag den inställningen i huvudet!
    Hur ska jag bli positiv igen? Hur ska jag orka...

Ledsen om det blev lite deppigt, men ni är verkligen jätteduktiga och jag hoppas det går bra för er!!

Kram

• Pentan

Nej nu jäklar...
    har bokat möte med Lena på www.viktklubben.nu som konsulent och ska gå på enskilda samtal med henne 5 gånger. Första gången i morgon tisdag! Behöver hjälp med det här, kommer inte klara kuren ensam känner jag.
    Är glad för att jag tagit steget att be om hjälp och stöd i min viktminskning!

• Nikajo

Bra Pentan! Strongt gjort! Du kommer att klara det. Lycka till!

• Pentan
    Nikajo skrev 2008-01-28 14:16:10 följande:
    Bra Pentan! Strongt gjort! Du kommer att klara det. Lycka till!
    TACK snälla!!
  • spanska flugan

ja du pentan - det går ärligt talat inget vidare här heller och jag överväger också konulationssamtal .

fattar inte...jag verkar inte bry mig om att jag väger tresiffrigt ...jag har 0 motivation och verkar trivas hur bra som helst i min tjockisvikt (men det GÖÖÖÖÖR jag ju inte)

ÅÅÅÅÅ

jag ska göra ett sista försök med rent (har ju bara lyckats köra komb och sen vanligt av o till)jag kör denna vecka ut sen ringer jag med!

tycker alla som orkar är SÅ beundransvärda!

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9