• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • o O

Är det bara jag som har enorma problem att öht komma åt BT och denna tråden? För det mesta kommer det bara upp en blank sida. Har Firefox, om det spelar nån roll.

Igår kom jag hem senare än planerat och var vrålhungrig, så jag åt tyvärr. Men idag är jag tillbaka på pulver igen.

• fiffinurlig

o O skrev 2008-01-23 13:58:22 följande:

Är det bara jag som har enorma problem att öht komma åt BT och denna tråden? För det mesta kommer det bara upp en blank sida. Har Firefox, om det spelar nån roll.Igår kom jag hem senare än planerat och var vrålhungrig, så jag åt tyvärr. Men idag är jag tillbaka på pulver igen.
    Jag har både problem att komma åt BT och alla trådar väldigt ofta..Men det är någon bugg i BT-servern troligen..Jättetråkigt är det iallafall..

Även jag trillade dit på en lunch idag. Visserligen åt jag en liiiten portion men det var mer än den biten lax eller kyckling som jag hade lovat mig själv att hålla mig till *suckar*
    Jag tror att min motivation börjar tryta pga. att jag hamnat på någon sorts viktplatå och har stått still på vågen sen i lördags..Det känns jättekasst, för man försakar ju en hel del och så helt plötsligt så släpper det inte...GAH!!
    Om ni har någon motivation till salu så betalar jag bra idag
  • MyStyle

Har varit en helt ok dag idag. Har varit ledig och bara pluggat inför tentan, så de e kanske därför. Men upptäckte att mitt BMI ÄNTLIGEN är under 30 29,6
    Kollade på GAPs hemsida och där var ett par jeans jag vill ha och jag vill inte beställa i xl, så de va en liten morot...

• Pentan

Här kommer lite "fakta" ang sockerfritt tuggumi...
    (Hittade på nätet)

Tänk på att det på förpackningen anges vad 100 gram av varan ger i energi. En påse Stimorol väger 29 gram och innehåller ca 20 bitar. Det är alltså 1.5 gram styck.

100 gram ger 66.1 g kolhydrater, alltså ger en bit mindre än ett gram kolhydrater (för Stimorol, jag skulle tro at de flesta sockerfria tuggumin är likvärdiga) Du ska behöva tugga en sjuhelvetes massa tuggummin för att det ska märkas på blodsockret och/eller vikten på grund av kolhydraterna.

• Pentan

Startar om med ren kur i morgon efter en rejäl svacka. varit deppig och ledsen, har ätit men ändå ingen större fara. Har även ställt undan vågen, min sambo gömde den...

Så nu bär det av igen!
    Kram

• Pentan

Ska bara väga mig 1 gång i veckan...

• 080426

Dag 11
    Viktminskning: 4.3

Nu börjar även jag stå stilla på vågen *suck*
    Är så fruktansvärt trött på att dricka dessa påsar. Får knappt i mig den tredje på kvällen. Brukar sluta med att jag bara dricker halva. Funderar på att äta något på lördag kväll och sen börja om med ren kur på söndag bara för att få upp motivationen lite.

Är också intresserad om någon har någon motivation till salu *skrattar*

Hur går det för er andra?

• Nikajo

Dag 19 idag! Minus 6 kilo! I helgen åt jag mitt första ägg. Mums! Igår tog jag en macka och lite mörk choklad, och en kopp the med mjölk och socker! Känndes mycket syndigt!!! Beställt en laddning med påsar för tre veckor nu. Skall köra kombinerat härdanefter.6 kilo kvar till målvikten! Har ju till maj på mig, då jag gifter mig.

• fiffinurlig

PENTAN: Välkommen tillbaka till tråden..Jag har saknat dig
    Jag har också kännt mig deppig och ledsen de senaste dagarna..Jag kallar det för BLÄ-dagar och min sambo säger att jag är negativ Ibland känns allt så orättvist..Även om jag lyckas komma ner till idealvikt med den här metoden så kommer det att vara supersvårt att hålla vikten sen..Har man en gång varit överviktig så måste man i resten av sitt liv tänka på allt man äter..Man blir som en nykter alkoholist som alltid måste vara på sin vakt..Jag ÄLSKAR mat och tycker att detta är det jobbigaste av allt..

Igår åt jag lunch (liten portion) och till middag /kvällsmat åt jag två kokta ägg och en halv burk makrill i tomatsås..SÅ skönt att ta en paus från pulvrandet en stund..Idag fyller jag år så jag lyxade till lunchen med äggröra, två paprikaskivor och en liten bit fetaost+ att jag drack kaffe med en skvätt mjölk.
    Det som är konstigt är att jag har stått still på vågen i fleera dagar och nu idag så hade jag gått ner några hekto..

Jag kommer att gå på kombinerad kur nu..Får se hur många mål som byts ut det beror på från dag till dag..Om jag återfår motivationen så kanske det blir ren kur igen om ett par veckor..
    Tills dess kör jag GI-mat och små portioner..

Vad äter ni andra som äter kombinerat?

080426 skrev 2008-01-24 11:55:05 följande:
    Dag 11Viktminskning: 4.3Nu börjar även jag stå stilla på vågen *suck*Är så fruktansvärt trött på att dricka dessa påsar. Får knappt i mig den tredje på kvällen. Brukar sluta med att jag bara dricker halva. Funderar på att äta något på lördag kväll och sen börja om med ren kur på söndag bara för att få upp motivationen lite. Är också intresserad om någon har någon motivation till salu *skrattar*Hur går det för er andra?
    Ja visst blir man trött..Jag hade också svårt att få i mig den tredje shaken och min sambo fick hela tiden tvinga mig att äta den..Det är ju inte så bra att bara äta två direkt..
Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9