• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • fdLadye

Nu har jag gått min första dag på cambridge kuren...
    Det var inte så svårt som jag trodde
    men oj så mycket vatten man måste hinka i sig

• Pentan
    fiffinurlig skrev 2008-02-01 08:34:30 följande:
    Igår mätte jag mig för att jämföra med måtten som jag beställde klänningen i (för ca 3 veckor sedan, en vecka efter CB-start) och det fattas bara ett par cm för att den ska passa Jag har tappat så mycket som 10 cm runt höfterna..
    Faaaan vad grym du är!!!! GRATTIS!!!
  • Pentan

5 Dagar på ren kur.
    En skum fråga, är det möjligt att gå på ren kur men att INTE hamna i ketosfas?? Mina stickor ger nämligen bara lite i utslag på ketoner i urinet, och det gör mig förvånad och lite orolig. Normalt brukar det vara kraftigt utslag på stickorna och man stinker aceton ur munnen, men nej...
    Tror ni det kan vara möjligt - eller vad är det annars??

• fdLadye

Pentan: Vad är det för stickor du har? Och beror det inte på hur mycket glykogen(hette det så) du hade i levern eller var det njurarna man hade innan ketosfasen inträffade...

• spanska flugan

Pentan: det borde ligga ngt i det fdLady skriver - men jag har även läst att det (koncentrationen) beror på hur utspätt det är i urinen. Har man väldigt hög halt av ketoner ska det kunna vara ett tecken på uttorkning. Det kanske är en kombination av att du just kommit in i ketos samt att du dricker bra?

Kolla imorgon igen vetja!

Vad händer på vågen då? (eller du kanske inte skulle "tjuvkolla" förrän det gått en vecka..? Förlåt om jag tjatar i så fall )

Här har jag ocxå tagit 5 dagar och -4,0 i vikt.

Like it.

• Pentan

Hej igen och TACK för era svar!
    I dag enligt min våg är det -3,6 kg så jag är jätteglad att jag tappar vikt! Ska väga mig hos konsulenten på tisdag. I dag gav stickorna utslag som de ska så jag blev verkligen lättad! Men bra åsikter ni hade, ska ha med mig dem och inte hänga upp mig på så mycket, om viktminskningen fungerar så är jag nöjd med det!

Hur går det för er??¨
    Jag känner mig väldigt tillfreds med kuren och ser inga problem att hålla på en vecka till. Hade middagsbjudning i går, men jag satt och matade bebisen och drack vatten!

Hoppas ni haft en bra helg!!

• Pentan
    ganka skrev 2008-02-01 11:25:00 följande:
    jag har kört kombinerat i 3 veckor nu.. -10kg!!superglad!
    Gud vad du är duktig!!! Stort grattis!!!
  • fiffinurlig

Här är en som hänger sig kvar i tråden trots att jag inte pulvrar just nu...

Jag kan inte förmå mig att komma igång helt enkelt.
    Jag antar att måndag är en bra dag att ta tag i det igen.Det gäller ju bara att bestämma sig

Pentan: Hur mycket har du gått ner totalt? Gick du upp något under din matsvacka eller lyckades du hålla dig still?

Ni är jätteduktiga allihopa! Kämpa på! Jag joinar er snart igen *lovar*

• Pentan

Så här har det sett ut för mig viktmässigt:

Start 5/1 102,2 kg
    9/1 bröt av med mat 98,4 kg
    14/1 99,0 kg startade om på kombinerad kur
    20/1 köpte jag en ny våg som skickade upp mig till 98,5 kg Samma dag visade den gamla 96,2 kg. Men det pendlar så konstigt fram och tillbaka att jag nu bara väger mig på de nya.
    Svullade på kvällen för jag tyckte synd om mig själv...
    De följande 8 dagarna pendlar jag mellan ren kur, kombinerad kur och ingen diet alls...
    29/1 första mötet med viktkonsulenten
    Vågen hemma 101,3 kg men det var för att jag hade en rejäl syndar kväll dagen innan med pizza och saker så jag gick på vad den visade dagen innan 28/1 100,6 kg.
    Hos konsulenten 103,9 kg men vägde mig med kläder och stövlar.
    I dag 3/2 97 kg

• fdLadye

Jag ska till konsulenten på onsdag.
    Det går faktiskt grymt bra förutom den där äkliga andedräkten jag har.
    Jag känner just nu att jag skulle kunna hålla på ett bra tag.
    Men det är bara för att jag tycker det är så gott.
    Eller jag är nog chokad av smaken jämfört med nutriletten=)
    jag undrar vad konsulentens våg står på när jag ska dit=)

Vilken smak tycker ni tjejer är godast?

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9