• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • ganka

jag har lyckats hålla min vikt i 3 veckor nu..
    avbröt cambridge helt å hållet, då det blev mkt intriger i min m2b´s familj över vårt bröllop.. suck..

innan dess körde jag ren kur i 5 dagar, och kombinerad kur 1½ vecka... gick ner 9.5kg under den tiden... och har nu i 3 veckor hållt den vikten.. känner mig jättestolt.!

ska komma igång med ren kur så fort allt lugnat ner sig.

/sandra

• o O

Jag har gått på Modifast sen den 4e februari, men går imorgon över till Cambridge, då jag börjar tröttna på det begränsade sortiment Modifast ger. Vet inte vad jag gått ner, då jag inte kan väga mig än, men jag känner både på mina mysbyxor (som har en fast dubbelknut i midjan) och min förlovningsring att jag gått ner i vikt. :)

Vet inte hur aktiv jag kommer vara härinne dock, då BT blivit så segt och annorlunda från hur det var innan. Men jag lovar att titta in och uppdatera då och då, iaf.

• spanska flugan

Håller med om att det allt som oftast är segt här ofta har jag inte kommit hit ens...

Men de senaste tillfällena har det funkat - så nu kanske jag hänger här mer!

Här går jag och väntar på en försvunnen mens??? Börjar känna av att den ev är på G men pga att jag misstänker att jag KAN vara gravid har jag inte vågat gå på rent senaste veckan - dock tror jag att jag INTE är det men bara misstanken gör att jag inte vill riskera.
    Jag har ändå inte gått upp mer än 2 kg (som man ska då man börjar äta igen =vatten + kolhydratförrådet) inget mer.
    Jag har alltså ätit bara mat.

Tycker det känns ok och hoppas på att jag får ett svar i helgen så jag kan fortsätta min kur.

ha det bra alla!

• MyStyle

Hej, det var ett tag sen jag skrev. Går inte på ck just nu. Gick först fyra veckor, tog sen en tillfällig paus sen gick jag ca 1-1½ veckor till. Men tar en paus igen. Ska dock börja om igen om någon vecka. Kände efter förra omstarten att jag behövde en längre paus. Har dock inte gått upp något sen jag slutade har gått ner ca 9½ kg. Vet inte riktigt var jag kommer stanna får se vad jag känner när jag landar där. Men kan nog inte gå under 60 innan bröllopet med tanke på klänningen. Men egentligen ligger nog drömvikten på 50 kg. Men som sagt får se. Ni är jätteduktiga som klarar det! Kämpa på! Även alla som är i samma sits som mig själv, Kämpa På!

• fiffinurlig

Tänk vad lika vi är allihopa Vi pausar och sen fortsätter vi, och så pausar vi och så fuskar vi lite..
    Tappra är vi allihopa som inte har gett upp striden mot fettet.

Jag har, som många andra, haft planer på omstart länge nu..Kanske är det bara en av alla mina ursäkter, men nu har familjen varit sjuka i omgångar i flera veckor och jag har inte orkat dra igång nån kur igen..En halvsur mamma är ju inte precis vad man behöver när man är sjuk.. Nu har jag dessutom haft magsjuka så jag behöver få i mig en massa nyttigheter som är bra för magen *suckar*..Så fort jag har hämtat mig så SKA jag köra igång igen..Jag MÅSTE!

• fdLadye

Ouff i helgen har jag fuskat...
    Det blev smörgåståra igår, vi firade min sambo. Och idag pizza vi håller på o flytta o jag glömde cambridge grejorna.
    Ajaj...men i morgon ska jag ta nya tag som attan!

• dragonesse

-2,8 kg under första veckan! Jag är supernöjd! Med tanke på att jag dagarna innan hade varit magsjuk och på så vis gått ner 2 kg är det över förväntan tycker jag! Dagens vikt blev alltså 67,8 kg, så lite har jag inte vägt sen 2002... Jisses.

Är det förresten fler som får problem med magen på cambridge? Hade lite problem förra gången, men inte alls som nu! Magen är i uppror hela tiden, och (sluta läs ni som är känsliga!) avföringen är totalt flytande. Lite jobbigt, trodde det skulle blivit bättre efter en vecka... Kan ju vara så att magen inte kommit i balans än efter magsjukan, men ändå? Det är ju en vecka sen? Jag sover till och med med en handduk på natten efter ett otrevligt uppvaknande förra veckan... Så ska det väl inte vara?

• Donia

Hejsan allihopa..va tråkigt att dt inte är så många som skriver här...har tittat in på de föregående trådarna, där var det fullt ös=)..

imorrn skulle det bli min första vecka på ren kur, men så fel jag hade:S...i lördags efter att jag var ute o festade( nykter) blev jag så trött av allt dansande att jag åt...hmm tråkigt:S sen dess har dt fortsatt...

men snart är dt mars, man vill inte gömma sig i stora tröjor, tråkigt att behöva göra det:S..

imorrn börjar allvaret....hoppas fler skriver bara så man blir mer peppad...vi får kämpa ihop tjejer...snart blir det finare väder, visst vill man känna sig fin då=)...

Massvis med kramar

• Bluerose

Hej, nu har jag läst så mycket positivt om denna kur så jag hoppas på att någon kan svara mig vad det kostar egentligen?

• dragonesse

Det kostar 450 kr i veckan att gå på ren kur. Då äter man bara cambridge.

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9