• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • fdLadye

jag gillar banansmaken och choklad med mint.
    den enda jag inte gillar något vidare är den där grönsakssoppan

• MyStyle

Hejsan!
    Det var ett tag sen men nu är det dags igen. Denna helgen har varit väldigt annorlunda. I fredags var vi och åt på restaurang sen drack vi öl och lite drinkar. På lördagen kände jag mig konstig hela dagen, men eftersom jag lovat en kamrat i flera veckor att vi skulle käka lite och kanske gå ut och dansa så åkte jag hem till henne kl 18. vi käkade och drack lite rödvin. Men efter maten och ett halvt glas vin började de köra i magen. Jag blev väldigt illamående och kräkig. Så kl halv nio fick jag ringa min sambo så han kom och hämtade mig. När jag kom hem gick jag och la mig o sov hela natten förutom när jag vaknade och behövde spy. Åt nästan ingenting på hela söndagen. Vågade inte. Troligtvis hade vår dotter smittat mig. Men nu börjar jag om på cambridge. Det förde ju med sig att jag inte gått upp nåt i alla fall, men däremot har helgen varit rent värdelös och jag är fortfarande så trött så jag inte hörde väckarklockan i morse. OJ, VAD GNÄLLIGT DET BLEV! Det var inte riktigt meningen Nu är det nya tag i alla fall. Tröttnade lite eftersom min vikt hamnat på en slags platå, och hur kul är det när man har 20 kg kvar till målvikt! Jaja, nu är det snart sommar + att så fin som jag kände mig i fredags har jag inte känt mig på länge. O tänk då om jag lyckas gå ner en storlek till, det är såna grejor som sporrar mig just nu...

• Nikajo

Över en vecka sen jag slutade min rena kur. Gick ner 6 kg, och nu har jag gått upp ett, så total viktnedgång efter 2,5v ren kur minus 5kg. Känns bra! Nu tar jag pulver på morgonen, och äter lunch och middag som vanligt. Skall köra en kuromgång till i tre veckor i mars tänkte jag. Skall ner 8 kg till 17 maj, så jag tar det lite lugnt. Har köpt en brudklänning med korsettsnörning bak som har mellan 36-40 i storlek, så jag har mitt på det torra!
    Heja er som kämpar på!

• Pentan

1 vecka på ren kur avklarad! Tror aldrig jag har orkat köra så länge som denna gång, max 6 dagar tror jag mitt rekord låg på förut.
    Ska väga mig hos konsulenten i morgon, men på min våg i dag 96,2 kg = 4,4 kg minus på en vecka.

Hade min första jobbiga dag i går, men det var nog många faktorer som spelar in. Sovit dåligt då min dotter blivit förklyd och hostig, trött och låg energi. Orolig över min farmor som ligger på sjukhus pga hjärtat. Allmän oro över pengar framtid osv...
    Men jag är glad över att må mycket bättre i dag och inte se några problem med att gå på ren kur!

MyStyle

Tråkigt att du blev sjuk, men det är rätt att ta nya tag!! Grattis till klänningen!!

• Nilsa in love

Okej!

Här kommer Nilsa med sin dåliga karaktär och gör ett försök till! Är ledig 4 dagar från jobbet så det känns perfekt att dra igång en hyfsat ren kur nu! Tänkte leva på pulver dygnet runt förutom typ en halv portion middag på kvällen.
    Håller jag mig veckan ut så har jag lovat mig själv att jag ska få äta vad jag vill under melodifestivalen på lördag.

Kram.

• Jag ska bli Pers fru

Startade förra lördagen så det är drygt en vecka sedan. Vägde in på 97.3 kg. Vägde 93.2 i morse. Har alltså gått ner 4.1 kg hittills! Och då var jag "tvungen" att fuska lite i helgen... Vågade inte ställa mig på vågen och se domen först men tog sats och då hade jag gått ner 1 hg istället. Hmm.

Det är andra gången jag kör kuren men förra var jag nog inte mentalt redo. Nu är jag däremot så laddad som jag aldrig varit förut och det känns kanon! Det enda är att det är grönjävligt jobbigt att bre macka till lilltjejen till kvällens fika... då skriker magen. Inte av hunger utan av vanan, dock, för hungrig blir jag inte. Vattnet är heller inga problem, och jag dricker vanligtvis bara typ 1 glas till måltiden. Har karaff stående och vet att jag måste tömma den före kl 12/15/17/19. Så på så vis sopar jag i mig 4 liter om dagen.

Tjocksmockar, förenen eder. =) Kom igen nu, tjejer! Puss, Elli

• fdLadye

I morgon ska jag till konsulenten och väga mig.
    Men jag känner att det händer saker för jag har dragit in flera hål på bältet=)
    Det känns super.
    Jag hoppas att vågen visar nått med.

• spanska flugan

Å vad kul och peppande att se era resultat tjejer!
    Ni ligger lite under mig och det ger en extra jävlar anamma att fortsätta.

Här är det stilla för 3e morgonen i rad på 98,4 kg
    -4,0 första veckan - helt ok !

Godnatt!!!!

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9