• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • fiffinurlig
    Nikajo skrev 2008-01-19 14:09:48 följande:
    Jag har bara 5 kilo kvar till min målvikt, så jag kör rent i tre veckor bara, sen räcker det.
    Okej då förstår jag! Grattis till dig!

Idag när jag ställde mig på vågen vägde jag helt plötsligt 97,8 mot 98,5 igår..7 hg över natten bara..Det var precis likadant förra fredan..Undrar om kroppen är van vid att jag normalt sett svullar (eller fredagsmyser som vi så fint kallar det) på fredagar och därför går på högvarv

Dom där byxorna i strl 46 som var mitt första klädmål har jag nu på mig och dom sitter perfekt.. Yey! Fattar egentligen inte hur för jag har ju än så länge "bara" tappat knappt 7 kilo och ändå är jag mycket mindre runt om än jag var förut..Att några kilo gör SÅ mycket..

Nu håller jag på att steka min middag. Blir lax idag med med ett par tärningar fetaost. JAg går ju ner lika mycket iallafall verkar det som så jag fortsätter att prova i helgen så får vi se hur det går
  • MyStyle

Hejsan!

Det var några dagar sen jag skrev. I torsdags och fredags åt jag kvällsmat. Det var otroligt gott. Men nu är jag tillbaks på ren kur igen. Gick upp knappt ett kg. Men det är OK tycker jag. I övrigt har vågen stått still iom att jag fått mens, och vips så var jag inte lika hungrig längre. Magen kurrar inte så nu som den gjorde innan. Jag borde ha förstått det...
    Jaja, dag 18 snart till ända.
    Ha det bra!

• Nilsa in love

Jag beundrar er!

Här har ni tjejen med världens svagaste karaktär. Ha ha! Körde cambridge morgon och lunch idag men så föll jag till föga ikväll igen... Jäkla sambon!
    Nu ska jag dock köra på: måndag, tisdag och onsdag. På torsdag morgon får vi gäster som stannar över helgen så då funkar det inte. Herregud, vad dålig jag är.

Kanske borde vänta tills de har åkt och köra igång på allvar nästa måndag? Börjar bli dyrt att hatta omkring så här som jag gör....

• 080426

Jag har klarat en hel vecka på ren kur ;)

Startvikt: 72.2 kg
    Vikt idag: 68.8 kg
    Viktminskning: 3.4 kg

• o O

Sådär ja, efter lite förvirring så har jag nu skapat ett nytt konto här på BT. Någon hade tagit mitt gamla nick som jag haft sen -03. >_

• serafin

I dag är jag tillbaka - förra veckans planerade avbrott på tre dagar blev en hel vecka långt av flera olika anledningar. Men från och med i dag pulvrar jag vidare. Hade skönt nog fortfarande en marginal till min gamla originalvikt på 1,5 kilo och har nog dessutom en del mensvikt runt höfterna just nu ...

Ska försöka hinna läsa ikapp vad som har hänt den här veckan - jag har hållit mig borta för att inte få dåligt samvete för min paus.

• 080426

Någon mer än jag som upplever att man får dålig andedräkt när man går på ren kur?

• o O

080426 - Ja, det får man pga ketosen, som man hamnar i efter ca 3 dagar på ren kur. Det är väl den största nackdelen med att gå på ren kur. Det du kan göra för att motverka det en aning är att borsta tänderna ofta och, om du klarar av det utan att falla tillbaka, använda sockerfria tuggummin och halstabletter.

• fiffinurlig

Välkommen o O till tråden

Vad kul med en "gammal" ck-are som kan komma med en massa tips till oss andra

Tråkigt att du föll tillbaka i gamla hjulspår efter en sån strålande viktminskning, men gud vad lätt det är att göra det.
    Ibland får jag stoppa mig själv när jag kan tänka saker som att "Nej jag FÅR inte äta dom där chokladbollarna när jag pulvrar MEN vänta bara tills jag har pulvrat färdigt DÅ ska jag minsan äta ett helt paket" Man är ju så otroligt dum!! Men man har ju inte blivit så här överviktig för att mat är gott, utan för att man har ett osunt förhållande till maten

Jag pulvrar på iallafall..Jag kör mitt race med 2 soppor och ett protein+lite fett-mål..Har stått relativt still på vågen ett par dagar men jag hoppade 7 hg från fredag till lördag så det blir väl ett nytt hopp snart (förhoppningsvis)..
    Jag känner mig glad och pigg. Min sambo märker en stor förändring. Han tycker att jag har minskat jättemycket i omfång och säger att jag verkar gladare och mer tillfreda nu

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9