• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • fiffinurlig

Hej hej!

Jag har inte nån ny vikt att rapportera men jag var iaf. duktig och var ute och gick i 40 minuter rask takt innan frukost i morse..Det känns kan man ju säga när man bara får i sig 450 Kcal på en dag och inte har några kvar på morgonen..

Nu ska jag belöna mig själv med att frossa i en massa bröllopstidningar som jag fick låna hem från svägerskan

• LOOM

Dag 7
    Startvikt: 99,1
    Vikt idag: 95,3
    Viktminskning: 3,8

Tack för alla tips med light dryck! Jag testade ett glas Fanta light det var riktigt gott och jag kände inget av mer hunger. Skönt att få en frisk smak i munnen tycker jag

I övrigt har helgen gått riktigt bra tycker jag. Vad ute 30 min och promenerade i lördags i regnet och 1,5 timme igår. Igår på eftermiddagen var vi hemma hos några kompisar som hade dukat upp värsta smörgåsbordet och jag slank dit på en grov macka med ost och gurka. Skulle kännt mig oerhört oartig om jag inte tog den där mackan med tanke på att de dukat upp allt det för oss... Ja, jag har lite dåligt samvete men försöker att låta bli för jag tycker att jag varit riktigt duktig i alla fall
    Tyvärr syntes ingen nedgång på vågen imorse och man får väl tolka att det bero på mackan?!
    Liiite konstigt ändå med tanke på vår långa och raska promenad på 1,5 timme innan?! Hmm...

Hoppas på ett hopp nedåt imorgon!

• Pentan

Hej hoppar på tåget efter ett par dagar med vanlig mat. Kom ur fas men har dock hållt mig till bra "smal" mat.

Vikt i dag 99.0 kg
    Startar med renkur igen!

• Nikajo

Inne på dag 9 och har gått ner 4 kilo! Tjohoo! Ser skillnaden på att magen är platt och midjan blivit riktigt markerad. Jag kör ren kur. Inte smakat på något överhuvudtaget sen starten. Känner att om jag gör det, så blir det svårare att hålla mig. behöver börja motionera mer, så from ikväll blir det motionscykeln hemma.

• serafin

Även jag trillade dit under kvällen i går. Jag var, av ej pulverrelaterade anledningar, tvungen att ta medicin som bara inte går att ta på fastande mage. Det var bara att äta lite mat. Men jösses vad lite som gick ner innan det var fullt!

Jag ligger iaf bra till - har som mål att gå ner 4,5 till på torsdag och har redan gått ner 4,4. Att komma tillbaka på spåret och tappa ett hekto till borde jag kunna hinna.

I dag är det pulver som gäller igen!

• Nikajo

Grattis ganka, och ni andra med förståss! Bra kämpat över helgen tycker jag.

• Pentan
    ganka skrev 2008-01-14 14:30:15 följande:
    tjohoo...7kg på 1 vecka!!STOLT
    Wow grattis!! Hur känner du av din viktminskning? Kläderna, hållningen, är du mer rörlig ock aktiv, syns det mkt på kroppen?
  • LOOM
    ganka skrev 2008-01-14 14:30:15 följande:
    tjohoo...7kg på 1 vecka!!STOLT
    WOW!!! Det var ju massor!! Grattis!

Imorgon bitt ska jag väga mig igen, då har det gått exakt en vecka, hoppas på att hamna på -4 kg...
  • ganka
    Pentan skrev 2008-01-14 15:09:27 följande:
    Wow grattis!! Hur känner du av din viktminskning? Kläderna, hållningen, är du mer rörlig ock aktiv, syns det mkt på kroppen?
    Jag har ett par byxor som jag fick igen med nöd o näppe dagen innan jag började..fick dra in magen lite.
    Nu får jag igen byxorna UTAN att dra in magen, vilket känns toppen.
    Mer rörligare vet jag inte.. jag är mer motiverad till att motionera.. och jag går ca 6h/dag i mitt jobb, så jag får mkt motion där också.. mycket trappor.

känns verkligen toppen nu!
Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9