• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Inova

Hoppar också på den här tråden. =)

Startvikt: 74,3 kg
    BMI: 27,6
    Längd: 164 cm

Jag ska köra på ren kur i två veckor, är idag på dag tre.
    Min sambo och jag ska till Thailand i två veckor så målet är att ha gått ner några kilon tills vi åker den 24 feb.

Jag har tidigare gått ner ca 10kg med CK men det var flera år sedan.

• tofflisar

Tänker på mat hela tiden just nu! Är så sugen på kött *s* Igår vr det nära att jag trillade dit men jag lyckades hålla mig../-5,7 kg på 8 dagar

• fiffinurlig

Kämpa på tjejer!!!!!Vi SKA klara detta! Ni är ju mina stöttepelare så lägg inte ner nu!!!

Tänk så här:

* Hur kommmer du att känna dig om du, på din bröllopsdag, eller annan dag som är DITT mål, fortfarande har storlek godzilla och måste klämma ner dig i en mindre smickrande plus-size-klänning..Och sen ska du leva med bilderna från denna dag i resten av ditt liv..VILL du det?

Jag vill det absolut inte och jag SKA lyckas!!!!!!!Tamejfan

From. idag så ska jag INTE väga mig varje dag. Nästa invägning blir när det har gått en vecka altså morgonen dag 8..Och då ska jag fasiken vara under 100

• MyStyle

Serafin:
    Tack för tipsen, ska prova dela upp maten på sex gånger när jag har långa dagar. För de dagarna är värst. Ska dra ner på vattenintaget, har druckit mer när jag har varit hungrig det är därför det blivit så mycket.

Ganka:
    Skönt att höra att jag inte är ensam... Det är tufft. Får hoppas att magen vänjer sig snart.

De dagar ni väger er, väger ni er på morgonen då?
    Skönt att kunna gå in på denna tråden och prata av sig och få råd! Ni är guld värda

• Nikajo

Jag väger mig på morgonen. Idag hade jag gått ner totalt 2,4kg sen starten. Skrev fel igår att jag hade - 2,kg. Skulle vara -2,2kg. Sen under dagen dricker jag ju så mycket, så det kan ju inte visa rätt vikt då. Fniss!
    Jag bara måste kika in här titt som tätt, för att kolla hur det går för er alla. Det är peppande, och det behövs kan jag säja!
    Jag är inne på dag 5, och hittills var gårkvällen värst. Var hungrig, och inte ens the var gott!
    Idag har dett gått riktigt bra tills nu. Magen börjar kurra igen, suck! Skall dricka lite till tror jag.
    Hur gör ni med promenader, som ju skall vara så nyttigt? Jag kommer ju knappt utanför dörren förrän jag behöver kissa igen. Har 30 min med bilen till jobbet, så det brukar vara knappt jag fixar det vissa dagar! Haha! Blöja nästa eller?

• MyStyle

Ha Blöja, ja de skulle varit en syn det
    Toalettbesöken blir faktiskt färre, men nu i början står jag faktiskt på steppen här hemma. Är ju inte så lätt om man kanske inte har nån , men det är bekvämt särskilt nu när det är så kallt. Tror att nån gång efter dag 6 ska man nog inte behöva springa så mycket på toa. Men det är nog individuellt...

• fiffinurlig

Jag var ute och promenerade en timma idag med min syster. I lugn takt iofersig, men konsulenten sa att första veckan ska man ta det försiktigt. Nästa vecka tänkte jag börja lite hårdare med crosstrainern och snabba promenader. Jag är också ofta kissnödig, men det blir bättre och bättre..

Idag: Dag 6 så känns hungern hanterlig..Känner mig lite trött och nertyngd idag men det kan ju bero på att jag behöver mer vatten...Sambon jobbar sent idag så jag är hemma själv med barnen. Har tagit fram en matlåda att värma till dom till middag. Blir inte lika jobbigt när man inte behöver laga maten.

Min konsulent sa att om hungern är ohanterlig eller om man har ansträngt sig fysiskt så KAN man ta ett kokt ägg..Hon påstog dessutom att eftersom ägg är hårdsmält så tar det ung. lika många kcal för kroppen att bränna det som det innehåller..låter lite för bra för att vara sant men

• fiffinurlig

Idag ska jag beställa min klänning med tillhörande bolero. Finns i galleriet om nån är nyfiken Jag är så pass säker på att jag klarar det här så jag beställer ett par storlekar mindre på klänningen..Sen har jag inget annat val än att banta mig ner i den *fniss*

• serafin

MyStyle,
    Jag väger mig på morgonen i slutet av badrumsbestyren. Det optimala vore ju på morgonen efter att man har gjort nummer två, men så bra kontroll har jag inte över magen att jag kan bestämma tidtabellen, tyvärr.

Nikajo,
    Nä, man behöver inte springa lika ofta på toa efter några dagar. Men det blir ju ändå oftare än normalt och jag tycker dessutom att det oftare är lite panikartad nödighet. Någon blöja behövs nog inte! :) Dessutom kan man ju ta det lite lugnt med vattendrickandet en stund innan man vet att man ska göra något - kanske ta med en vattenflaska på promenaden i stället?

Fiffinurlig,
    Ägg låter läskigt för magen när man inte har ätit vanlig mat på ett tag! Det är ju väldigt kaloririkt också ... Nä, jag håller mig till räkor eller en ostbit om jag måste äta något. Men tack för tipset.

• LOOM

Nästa onsdag är jag hembjuden till en kompis efter jobbet, jag fasar redan över detta. Inte för att träffa henne utan för att hantera maten jag vet att hon kommer att servera. Jag har försökt att säga att det inte behövs men vill ju inte vara otrevlig, hon lagar så gärna så... Och jag vill inte berätta för henne om Cambridge.
    Det var det här jag menade med det sociala livet, att det kan bli lidande. Jag vill ju så gärna träffa henne...

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9