• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • fiffinurlig
    LOOM skrev 2008-01-10 16:09:21 följande:
    Nästa onsdag är jag hembjuden till en kompis efter jobbet, jag fasar redan över detta. Inte för att träffa henne utan för att hantera maten jag vet att hon kommer att servera. Jag har försökt att säga att det inte behövs men vill ju inte vara otrevlig, hon lagar så gärna så... Och jag vill inte berätta för henne om Cambridge. Det var det här jag menade med det sociala livet, att det kan bli lidande. Jag vill ju så gärna träffa henne...
    Kan du inte hitta på en vit lögn om att du ska hem till gamla mormor eller nån annan och äta och att det går bra med en slät kopp kaffe när ni träffas..Eller kan du säga att du är fastande inför en provtagning kanske..hmm knivigt det där
  • LOOM
    fiffinurlig skrev 2008-01-10 16:19:35 följande:
    Kan du inte hitta på en vit lögn om att du ska hem till gamla mormor eller nån annan och äta och att det går bra med en slät kopp kaffe när ni träffas..Eller kan du säga att du är fastande inför en provtagning kanske..hmm knivigt det där
    Ha ha!! ja visst är det lite klurigt! Jag tror jag ska försöka få det till en kopp kaffe eller te och kanske komma dit lite senare, när de har ätit...

Nu till helgen har jag förlagt de sociala aktiviteterna till dagtid och då går det ju att gå på café och bara ta en te

Detta smusslande....
  • tofflisar

Har varit o tränat nu. Har förbrännt lika många kcal jag får i mig på en hel dag

• fiffinurlig

tofflisar: Vad tränar du? Hur orkar du..När man går på Cambridge så säger dom ju att man måste äta något mer om man tränar för annars bränns musklerna..Hur funkar Xtra?

• tofflisar

På Xtra säge de att man kan träna efter ork. Känner mig pigg så jag tränar lite medelintensivt. Idag blev det 30 min på cykel (på lagom nivå för att bränna mycket fett), 20 min cross trainer och 20 min styrketränng (armar). Står nte o flåsar på max med 180 i puls utan försöker lägga mig runt 130 kanske..

• tofflisar

Det är så skönt nere på Xtra-gymmet.. Bara tjockisar

• fiffinurlig
    tofflisar skrev 2008-01-10 20:54:53 följande:
    Det är så skönt nere på Xtra-gymmet.. Bara tjockisar
    Ååååh, ett sånt gym vill jag oxå ha i stan.. *avis*

Var iofersig ute på promenad idag men imorrn ska jag tamefasiken ställa mig på crosstrainern och köra

Hur många kalorier får man i sig med Xtra-pulvret? *nyfiken*
  • fiffinurlig

Godmorgon på er!

Hoppas att det går bra för alla! Här flyter det på iallafall..Dricker mineralvatten till frukost idag-namnam
    Ska väl ta en shake snart men vill inte äta för tidigt för då blir det så långt till lunch.

Åkte dit på att ställa mig på vågen idag igen iallafall
    Startvikt 5/1: 104,5
    Vikt idag dag 7: 100,5
    Viktminskning: 4 kg

Jag som tänkte mig att vara under 100 imorgon, men det får nog bli ett nytt mål efter helgen istället.

Min konsulent sa att man går ner ung. hälften av första veckans viktminskning andra veckan. Har det stämt för er som hållit på förut? Jsg tycker att det skulle kännas lite futtigt med ca ett par kilo i veckan, med tanke på vad man försakar menar jag..

• tofflisar

Man får i sig 500 kcal med Xtra-pulvret. Ja, det är verkligen skönt med ett tjockis-gym

Väger mig oxå varje dag *suckÄ Kan inte låta bli. Men så länge vikte går nervarje dag känns det ju bara kul

Dag 10: - 6,4 kg

Tror det kommer bli mer än hälften av första veckans viktnedgång för migandra veckan. Gick ner 5 kg första och har ju redan gått ner 1,4 kg till. Hoppas på 3 kg denna veckan och 2 nästa.. då blir det 10 kg på 3 veckor Hade varit jäkligt skönt!!

• fiffinurlig

mhm 1o kilo på tre veckor hade varit underbart
    Det får bli en långpromanad idag med barnen och bränna lite fett!!

Ska mäta mig för klänningen nu. Får sån ångest. Jag hade ju tänkt att mäta en klänning som jag hade på mig när jag vägde ca 80 (möjligen 85 om jag har korsett) men den klänningen får jag inte ens på mig!!!!! Man måste dra den över huvudet och den fastnar halvvägs ner..GAH! Funderar på att mäta den+lägga till några cm...Blä vad svårt!

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9