• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • LOOM

tofflisar: 4,5 kg på 6 dagar är ju jättemycket!!! wow!
    När du träfar, tar du en påse extra och delar före och efter träning?

• tofflisar

LOOM: nej jag äter bara mina 3 påsar/dag. Dricker dock extra mycket vatten de dagar jag tränar och så tar jag inte ut mig riktigt så mycket som jag kanske skulle gjort annars

• fiffinurlig

Jag köpte också en crosstrainer till mig själv i julklapp..Men just nu känner jag att jag inte orkar..Skulle man kanske kunna ta tex ett kokt ägg eller en bit kyckling eller annat proteinrikt innan eller efter träningen eller förstör jag..

JAg tycker att det på det stora hela känns ok. Första dagen var jag jättefrusen men det gick över. Nu känner jag mig inte så hungrig heller, men det kommer och går..
    Det där med att man ska känna sig lite euforisk eller hög när man kommer in i Ketosfasen är det så för alla er andra? Jag känner ingen skillnad och har inte en MASSA energi utan känner mig svag stundtals..Kanske skulle man åka iväg och köpa sånadär stickor på apoteket i eftermiddag..

Ni har säkert skrivit det tidigare men hur länge ska ni köra ren kur?
    Jag skulle vilja gå ner 15 kilo dvs till 89 kilo på ren kur och sen ta resten på kombinerad..För som det känns nu så orkar jag inte vara utan mat hur länge som hellst. Bara jag ser på ett matprogram så får jag ångest och tidigare idag satt jag och matade lillkillen med köttbullar och potatis..Var nära att jag stoppade i min egen mun och då äter jag inte ens rött kött annars...sugen är man

• MyStyle

Hejsan!
    Vad duktiga alla är
    Jag var hos konsulenten och fyllde på förrådet så jag passade på att väga mig samtidigt fast jag inte gått en hel vecka än. 3,8 kg på 5,5 dagar jag blev superglad! Sist jag gick kuren hade jag gått ner 3,9 på två veckor.
    Denna gången hittar jag hela tiden saker i vardagen som motiverar mig, kan bara vara småsaker. Ex att jag tittar i den nya h&m-katalogen m.m
    Vad motiverar er?
    Det är så skönt att kunna gå in här och läsa era framgångar bara det är motivation i sig tycker jag.
    Idag titta solen fram, det är oxå motivation!
    Kämpa på tjejer, ni är superduktiga!!!

• MyStyle

Fiffinurlig:
    Ta dig ett ägg när du har tränat om du känner dig svag. Tror inte du går ur ketosfasen för det. En person på 73 kg ska äta mellan 450-500 kcal och 50 gr kolhydrater per dag för att vara i ketos. Och det är ju 450 i de 3 påsarna. Det står på denna sidan: www.viktklubben.nu/viktklubben/faq.shtml
    Det är inte bara du jag känner ingen skillnad när jag hamnar i ketosfasen heller mer än att ibland frysa, känner mig inte ens piggare inte än i alla fall. Men det kanske kommer. Tänkte faktiskt oxå köpa såna där stickor.
    Jag har inte riktigt bestämt mig för hur länge jag ska köra, hade satt sex veckor, men jag börjar med tre så får jag se hur länge jag orkar. Kan ju va att man behöver ta det i omgångar, men helst vill jag bli färdig direkt denna gången. Är så rädd för att jag inte ska bruka allvar när jag börjar äta, som jag gjort tidigare...

• tofflisar

Jag har tänkt köra 10-15 veckor på ren kur. Det beror lite på hur det funkar. Känner mig inte heller euforisk som det har beskrivits, men min energinivå ligger precis som vanligt. Är absolut inte tröttare, har inga problem med huvudvärk etc.. Jag vill helst ta 30 kg på ren kur för jag har 45 kg totalt att gå ner. Men om jag mår dåligt avbryter jag och börjar med kombinerad. Frysandet känner jag igen! Mycket filtar i soffan framför TV:n på kvällen

• Pentan

Ja jäklar vad kall man blir!!
    enligt mina stickor som mäter ketosen ligger jag mycket bar till. Det går på en färgskala, ju mer lila desto starkare är ketosen i kroppen!

MimmiMusen

Inte behöver du be om ursäkt för att du är deppig! Vi är ju här för att backa upp i alla humörslägen!! Du är jätteduktig!

Har inte heller några problem med huvudvärk, tack för det! Och känner mig riktig pigg i dag, kan vara för att bebisen somnade vid halv tio och sov till halv sex på morgonen, med endast ett matstopp vid elva! Hallelulja!! Rent religöst att få sova så länge i sträck!!

Berätta hur går det annars för er???

Själv tänker jag satsa på 29 kg minskning med Cambridge.

Serafin

Hur har din vännina klarat av en så stor viktminskning på så kort tid? Har hon lyckats hålla vikten? Tyckte hon att kroppen tog mycket stryk?

STYRKEKRAM TILL ER ALLA!!!

• Pentan
    Pentan skrev 2008-01-08 15:03:50 följande:
    Själv tänker jag satsa på 29 kg minskning med Cambridge.
    Ooops menade 20 kg
  • ganka

en sak jag missat kolla upp...
    jag ska köra ren kur 4 veckor..
    men hur länge kan man hålla på med ren kur egentligen?

• serafin

Pentan,
    Hon pulvrade bort det mesta under en relativt många veckor och hade tur nog att få riktigt bra resultat. Hon gjorde det klassiska och gick upp 5-10 kilo direkt efter när hon firade i flera veckor. Men sedan började hon träna osv och såvitt jag vet har hon hållit vikten någorlunda sedan dess! Hon tränade en del under tiden (visste inte att det kunde vara skadligt), som sagt.

Utöver stretchmärken vet jag att hon drogs med väldigt utdragna förkylningar, flunsor, öroninflammation, halsfluss etc som mer eller mindre avlöste varandra, och hade lågt blodtryck med yrsel och svimmningar, under åtminstone ett halvår därefter, men om det berodde på pulvrandet vet vi inte. Men nog var det lite mysko att allt kom just då.

Jag tar det säkra före det osäkra och håller mig borta från intensiv träning och slutar dessutom bums om jag ser tecken på stretchmärken. Jag vet också att jag inte kommer att pulvra under så lång tid, jag kommer att göra kortare uppehåll då och då.

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9