• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Pentan

Dag 2 även för mig!

Vikt i morse (ja jag vet jag väger mig varje dag - kan inte låta bli...)
    100,6 kg!
    Vattnet i kroppen bara rasar av mig! Känns härligt uppmuntrande

Start
    Dag 1: 102,2 kg
    Dag 2: 100,6 kg
    Minus -1,6 kg

Kämpa emot era djävlar på axeln som viskar om god mat i ert öra!! De är bara där för att se till att vi ska dras med våra gamla tunga kroppar som vi är så missnöjda med! Och det vill vi ju inte - eller hur....????!!!!!

Tänk framåt, vi har inte sagt adjö till mat för evigt!
    Skriv en lista på allt du blir sugen på och som du vill stoppa i dig. Ta sen en titt på den listan och tänk hur kroppen skulle se ut om man ätit allt det där och hur jäkla skönt det känns att ha stått emot!!

Peppar peppar nu kör vi!!!
    Fan va snygga vi är i vår!!!! Ska unna mig en grymt snygg vårkappa minst 3 strl mindre...

• Nikajo

Pentan! Härlig kille du har! Uppmuntran är ett jätteplus från respektive.
    Jag tog min första pulverpåse i morses. Cappuchino som kall shake och en kopp svart kaffe till. Smakade helt OK. Tror jag kan fixa tre veckor tack vare variationen av smaker, och att man kan ha kall eller varm "mat". Har provat Naturdiet förr, och vem kan leva på sött i flera veckor?! Inte jag iallafall. Nu skall jag väga in mig, och ta lite mått.
    Höres!

• tofflisar

Hej tjejer! Vad alla kämpar bra!
    Själv har jag gått ner 3 kg på 4 dagar. Vatten men vad fasen

Kommer blogga under resans tid till målvikt så för er som är intresserade av att läsa om en tjockis kamp gå in o kolla

• fiffinurlig
    tofflisar skrev 2008-01-06 12:36:57 följande:
    Hej tjejer! Vad alla kämpar bra!Själv har jag gått ner 3 kg på 4 dagar. Vatten men vad fasen Kommer blogga under resans tid till målvikt så för er som är intresserade av att läsa om en tjockis kamp gå in o kolla
    Kul att du skriver i din blogg..Det ska jag absolut följa..HAde också funderingar på att blogga, men jag hinner knappt med allt annat som ska göras ju

Nu måste jag säga att det faktiskt känns bättre..Undrar om jag håller på att hamna i Ketosfasen redan. Humöret är bättre och hungerkänslorna har lagt sig..Var nyss ute på en långsam promenad med barnvagnen och nu har jag kokat mig en kopp kaffe och ska bara njuta medan lillen sover..

Idag har jag även hittat MIN klänning..SÅ glad..Ska skicka efter från Kina och har nu bestämt mig för den jag vill ha..
    Nu är problemet bara hur jag ska göra med storleken..Går det kanske bra att mäta en klänning som jag har hemma som jag hade när jag vägde minus 20 kilo och sen ta med korsettrygg så att den är reglerbar??Någon som har erfarenhet.

EN FRÅGA: OM man skulle vilja har något att tugga på i framtiden. KAN man byta ut en soppa mot en bar typ Nutrilett smartcarb eller liknande eller förstör man då?
  • Nikajo

Svar till fiffinurlig: Nej om du går på ren kur kan du inte äta bars. Sen när du börjar med kombinerad kur går det bra sa min konsulent.
    Jag är inne i dag ett än så länge. Käkade kycklingsoppan till lunch. Måste säja att jag blev positivt överraskad. Hade väntat mig varmakoppen pulversmak, men den var ju riktigt krämig och god. Nu är det lite jobbigt, då jag håller på att laga mat åt barnen. Kotletter, sås och potatis. Doftar ju så gott! Blir lättare när dom är i skolan, och dagis. Längtar till vardagen!

• Nikajo

Nu har jag klämt i mig middagen/kvällsmaten. Blev en svampsoppa. God den med. Har varit HUNGRIG idag! Fått i mig mina tre liter vatten, men känner av en lätt huvudvärk. Får se hur kvällen artar sig...

• Pentan

Det handlar ju om att hamna i ketos, man kan säga att det är endast socker och kolhydrater som får dig ur ketosfasen. Alltså kan du äta proteiner, rena utan tillsatser. Typ ett par räkor och rent kött.

Köp på Apoteket Ketostix (tror att de heter så) en liten sticka som du kissar på för att kolla om du har ketoner i urinet, bra sätt att ha koll på att man är i fas!

• ganka

Hej alla!
    har nyligen börjat med Cambridge...
    känns lite halvdant om jag ska vara ärlig.
    jag saknar att tugga.. hehe..
    brukade ha tuggummi i munnen jämnt förut :)

Började på 108... ska ner till 85kg innan bröllopet i augusti

• fiffinurlig

Dag 3:

Vikt: 102,5
    Startvikt: 104,5

Det rör på sig! Har precis slukat min morgonshake choklad och banan mixad med is..mmmm..Det smakar faktiskt nästan lika gott som på McD.. Synd bara att man måste vänta några timmar nu innan man får nästa.
    Igår kväll/natt var jag tvungen att "fuska" lite..Lillkillen höll mig vaken till 12 och jag hade ätit min sista chake vid 6, så jag var vrååååålhungrig. Tog en liten bit hårdost och en massa mineralvatten..Känner mig inte speciellt skyldig faktiskt eftersom ost inte innehåller så mycket kolhydrater.
    Har ätit enligt GI tidigare och där ska man ju också hamna i ketosläge under rivstarten så det borde vara samma regler här som där..

MEN någon sa till mig att anledningen till att man inte kan tex. byta ut en soppa mot en bar eller hellst inte ska äta något annat är att man ska ligga under 500 Kcal eller över 1000 annars riskerar man att må jättedåligt med huvudvärk, hunger osv. Någon som har koll?

Jag hoppas att det går bra för er tjejer! Vi följs åt mot snygga vårkroppen

• MimmiMusen

Hej!

Jag börjar idag på ren kur. Skall hålla på ungefär 2 månader eller tills jag fått bort 20 kilo.

Nu måste jag hålla ut första dagarna sen flyter det på av bara farten.

Jag är 165 cm och väger 80,4 kilo.

Kämpa på allihopa!

Mvh
    Mimmi

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9