• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Pentan

Hej tjejer!
    Härligt att det rör på sig i tråden!! Go go go!!

Dag 1 102,2kg
    Dag 2 100,6kg
    Dag 3 (idag) 99,7kg
    Härligt nu försvinner vattnet i kroppen och jag har landat på delmål ett - att väga under 100 kg! Minivågen för mig

Kram

• Nikajo

Måste köpa en digital våg, en vattenkokare till jobbet, och en bra shaker eller mixerstav att ha med i väskan.
    Vågen den analoga visar på - ett kilo idag, dag två! Vatten, men vad sen. Peppad blir man!

• Pentan

P.s har äntligen bokat datum för min dotters dop - 1/3-08. Så nu har jag ett närliggande mål att vara riktigt fin för. Hoppas kunna bli av med 1,5kg i veckan under de 8 veckorna som är kvar. Skulle inebära en vikt på 99,7kg - 12kg = 87,7 kg! Vore underbart!!

Fiffinurlig
    Kommer du ihåg vad du brukade ha för klädstorlek när du vägde runt 80 kg??

• Pentan

Nikajo

Satsa på en våg som oxå visar fett procenten i kroppen, det har jag och det ger verkligen en kick när den minskar!
    Finns även de vågar som visar vattenhalten har jag sett...

• fiffinurlig
    Pentan skrev 2008-01-07 11:42:14 följande:
    FiffinurligKommer du ihåg vad du brukade ha för klädstorlek när du vägde runt 80 kg??
    Jag hade storlek 42 upptill och 44 nertill. Men då har jag en bebiskasse på magen som tar lite extra plats
    Jag har en hel garderob med fina kläder i den storleken som väntar på mig
  • Pentan
    fiffinurlig skrev 2008-01-07 12:06:01 följande:
    Jag hade storlek 42 upptill och 44 nertill. Men då har jag en bebiskasse på magen som tar lite extra plats Jag har en hel garderob med fina kläder i den storleken som väntar på mig
    Kommer liksom inte själv ihåg och jag tänkte som sporre köpa ett fint vårplagg i den strl jag kan tänkas ha när jag väger 80 kg (172cm), men 42-44 låter rimligt. Har ju oxå en gravidmage som ska trimmas...
  • fiffinurlig
    Pentan skrev 2008-01-07 12:21:56 följande:
    Kommer liksom inte själv ihåg och jag tänkte som sporre köpa ett fint vårplagg i den strl jag kan tänkas ha när jag väger 80 kg (172cm), men 42-44 låter rimligt. Har ju oxå en gravidmage som ska trimmas...
    Sen beror det ju liksom på kroppsform också..När jag var "smal" i mina ögon så hade jag fortfarande rund rumpa och runda lår. Så jag är väl päronformad eller vad det kallas..

Nu har jag ätit lunch..Har blivit helt kär i shaksen så jag tog en med kakao och mintsmak..mmmmmmm..Tänk att man skulle kunna ta en sån här till kvällsmat även när man kör vanlig mat..Ja ni vet, istället för dom där mackorna som lätt slinker ner när barnen har somnat..Känns ju jättelyxigt och man får nästan lite dåligt samvete eftersom dom är så goda

Jag trodde förresten att tredje dagen skulle vara värst, men jag känner mig oförskämt pigg och även om hungern gör sig påminnd ibland så känns det inte alls farligt Hur går det för er andra??
  • LOOM

Vad peppande det var att gå in på den här tråden och läsa! Jag har själv c.a 25-30 kg att bli av med till mitt bröllop 30/8 och tänkte sätta igång med Cambridge snart.
    Har gått på det vid ett tidigare tillfälle och det gick riktigt bra efter att ha kommit igenom de där för dagarna Gjorde dock så att jag åt lite på helgen och det gjorde att jag tappade ketosfasen varje vecka och fick kämpa igen... Ska inte göra om det misstaget nu

• fiffinurlig
    LOOM skrev 2008-01-07 13:51:56 följande:
    Vad peppande det var att gå in på den här tråden och läsa! Jag har själv c.a 25-30 kg att bli av med till mitt bröllop 30/8 och tänkte sätta igång med Cambridge snart. Har gått på det vid ett tidigare tillfälle och det gick riktigt bra efter att ha kommit igenom de där för dagarna Gjorde dock så att jag åt lite på helgen och det gjorde att jag tappade ketosfasen varje vecka och fick kämpa igen... Ska inte göra om det misstaget nu
    Man KAN ju göra så att man på helgen unnar sig något som inte stör ketosfasen. En liten tallrik med kokt ägg, ost och en bit skinka eller kyckling..OM man vill altså..
  • Pentan
    fiffinurlig skrev 2008-01-07 14:25:45 följande:
    Man KAN ju göra så att man på helgen unnar sig något som inte stör ketosfasen. En liten tallrik med kokt ägg, ost och en bit skinka eller kyckling..OM man vill altså..
    Precis se bara till att de inte innehåller några tillsatser som olika sockerarter, potatismjöl osv. Ren protein! Måste inte vara magert, fett innehåller inga kolhydrater!
Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9