Tja, av dem som pulvrat som jag pratat med är det ganska få som går ner över två kilo per vecka. Min sambo, som ju är man, har sysslat med seriös skrotlyftning och har mycket mer muskelmassa, går ner strax över två per vecka. Det är snabbt! Min kompis som gick ner mycket med vlcd tränade ju som sagt (hon gick på Xtravaganza), men eftersom kroppen inte fick påfyllnad av kolhydrater efter träningen etc så var det ju inte bara fett hon tappade. Och så mådde hon som sagt riktigt dåligt i ett halvår efter, vilket läkaren sa _troligtvis_ berodde på den alltför hårda dieten och hur den utförts. Det tycker inte jag att det är värt.
När jag har tränat och ätit bra har jag som allra mest gått ner 1,2 kilo på en vecka, men det var en gång. Det är klart att man kan gå ner om man svälter sig och inte äter bra, men det är inte jag ute efter. Jag väljer pulver eftersom jag är garanterad ett någorlunda konstant resultat. Jag har aldrig med Viktväktarna, Viktklubb, GI-viktkoll etc etc gått ner ett kilo i veckan konstant! Oftast blir det några hekton i veckan i snitt - med pulver går jag ner över ett kilo varje vecka. Det gör stor skillnad.
Dessutom behöver jag en kickstart med pulver och känna att jag kommit en bit på väg. Det är alldeles för lätt hänt att jag unnar mig något som sedan rullar iväg och blir mer och mer när jag ska försöka äta mig smalare. Det är helt enkelt för nedslående att försöka bestiga det berget med sådana myrsteg. Jag behöver lite extra fart.