• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • spanska flugan

Å GRATTIS till era fina minskningar

själv ska jag väga mig imorgon men ligger nu på -2,6 och då har jag inet kört rent men from nästa vecka gör jag det. Ja, det var det enda sättet för mig att "gifta av mig" det värsta. har ju provat att påbörja detta ett par tillfällen men inte haft rätt motivation och då bara ätit vidare som vanligt. Detta har fungerat bra och -2,6 hittils är jag jätte glad över samt att NU känner jag att det är möjligt att fortsätta rent.

trevlig helg!

• MyStyle

Ok, har varit och vägt mig:

Dag 10
    Startvikt: 79,1
    Vikt idag: 73,5
    Viktminskning: 5,6 kg

Är ändå ganska nöjd. Ska dock försöka ta mej i kragen och motionera mer. De senaste dagarnas motion har bara bestått av promenad el. stepmaskin i ca 10 min...
    Ska nog lyckas ta mig förbi 6 kilo innan vägning hos konsulent (förhoppningsvis lite mer) och då har jag ju lyckats gå ner 2,2 kilo andra veckan *wohoo*. Det är värt de jobbiga stunderna minsann!

Serafin: Vad för typ av ost äter du? Bara jag vet vad som är bättre att äta om jag nu skulle trilla dit. Grattis till dina 4,4 kg!

• serafin

Nu har jag precis kommit hem efter en långpromenad. En timme och en kvart blev det och jag känner mig rätt stolt och mör just nu!

MyStyle,
    Det är ju ett närmast absurt bra resultat! Du har alltså gått ner över ett halvt kilo om dagen!! Det var jag glad om jag tappade på en vecka hos Viktväktarna, och då har jag mycket mer än dig att tappa.

Huvudregeln med ost är att det ska vara en hårdost. Ingen brie, mögelost eller liknande med andra ord och inte heller olagrade hårdostar som exempelvis gräddost. Sedan är det upp till hur din kropp fungerar - du kanske kan äta opastöriserade, mjuka ostar utan några som helst problem eller så kanske du knappt kan äta någon ost alls. (Räkor är det som ska vara säkrast att prova.)

• MyStyle

Serafin:
    Åh tack snälla, så hade jag inte tänkt på det. Men jag är rätt kort i rocken så, för min längd vägde jag rätt mycket. Tack för tipsen om osten! Kan vara bra att veta, för det är så jobbigt på kvällarna... Tyvärr så avskyr jag räkor, men vem vet, jag kanske är så hungrig så jag t.o.m provar det *hahaha*
    Vad duktig du e som går såna långa promenader!

• LOOM

Grattis till alla för era fenomenala viktminskningar!!

Hur är det light dricka, typ fun light, cola light? Är det ok att dricka det när man går på ren kur?

• fiffinurlig
    LOOM skrev 2008-01-12 17:54:51 följande:
    Hur är det light dricka, typ fun light, cola light? Är det ok att dricka det när man går på ren kur?
    Min konsulent sa PROVA..Ta en cola light och känner du att du blir hungrig, trött osv inom en timma så ska du inte dricka det! Då trillar man ur ketosen. Annars kan man dricka det. För mig går det bra med fun light och även att tugga sockerfritt tuggummi (tar dock bara ett halvt åt gången)..

Tack för alla gratulationer! Det behöver jag idag! Har varit en tung dag. Var tvugna att åka in med treåringen till akuten och det blev tal om operation. Nu blev det inte så och han mår bra men det blev nervöst och jobbigt att sitta och vänta på besked.

Efteråt åkte vi till McDonalds eftersom lillkillen fick önska precis vad han ville..Dom andra åt hamburgare och jag shakade i min vattenflaska som jag hade med mig och drack ramlösa..Det var hårt kan jag säga..Tänk en riktigt fet hamburgare..mmm

Nåja, jag kämpar på. Orkar inte med nån motion idag så det blir att däcka framför tv:n..

Appropå ost så äter jag ett par skivor varje dag Det är min belöning till mig själv..Och det verkar ju inte skada så mycket..
  • serafin

MyStyle,
    Haha, det var min första långpromenad sedan jag började pulvra, men tack för uppmuntran iaf!

LOOM,
    Meningarna går isär om det. Vissa säger att sötman skulle kunna dra igång sötsuget, andra tom att kolsyran på något oförklarligt sätt skulle få en att komma ur ketos ...

Med det sagt så har ingen av de pulvrare som jag har pratat med kommit ur ketos, blivit hungrigare etc av att dricka lightläsk. Jag dricker Sprite zero då och då för att lyxa till det lite (tänk att lite läsk och en annan smak kan göra så mycket - jag som inte ens är särskilt förtjust i läsk) och i går provade jag att dricka Fanta free.

Om du funderar på att prova så kolla att just den dricka du väljer inte innehåller kalorier. Under min förra pulverperiod drack jag ibland light-cider (alkoholfri, alltså), för den var ju sockerfri. Trodde jag. Tills jag insåg att den innehöll äppeljuice som ju av naturen innehåller fruktsocker. D'oh. Vad det gäller Coca cola är det också bra att tänka på att koffein är vattendrivande, så du måste nog kompensera vätskeförlusterna med mer vatten.

Jag tuggar för övrigt också sockerfritt tuggummi, och dricker ibland te med lite sötningsmedel, och har inte märkt någon skillnad med det heller. Däremot låter jag bli att tugga tuggummi om jag är på väg att bli hungrig eftersom det kan förvärra hungern för mig. Så gör jag också när jag äter vanlig mat.

• serafin

Usch, vad läskigt, fiffinurlig! Och vad skönt att han mår bra nu! *kramar*

• serafin

Inget nytt på vågfronten i dag, men jag kom nyss tillbaka från en mycket rask 45-minuterspromenad. Mycket stolt över mig själv!

Nu ska jag städa, så det lär väl gå åt några kalorier till det också.

• spanska flugan

Duktig du är serafin

Här har det stått still i 3 dagar nu...
    -2,6 första veckan - (ej rent)

Nu är siffrorna alltså:

Dag 8
    Startvikt: 104
    Vikt idag: 101,4
    Viktminskning: 2,6 kg

Men nu J'''ar är inskolningsveckan över
    Nu ska här köres så rent det går !!!

Mitt problem för en helt ren kur en hel vecka:
    Det är EN dag i vekan som jag äter pedagogisk lunch (är lärare) med elever som går i 6an och det har varit problem med mat och så med dem och det är VIKTIGT att alla äter...hmmmm, hur ser det ut om JAG då inte gör det eller alternativt tar och låtsas och sen SLÄNGER (som man heller helst inte ska göra...

Alernativet som jag ser det är att jag säger att jag ej betalar och att jag ska äta i personalrummet sen.
    Eller att jag äter en dag i veckan.

Ha det gott alla!

Hoppas nästa vecka blir framgångsrik för oss alla.

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9