• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • fdLadye

Oh jag vill oxå vara med ska börja med cambridge nästa vecka

• LOOM

Dag 10
    Startvikt: 99,1
    Vikt idag: 94,5
    Viktminskning: 4,6 kg

Välkomna alla nya pulvrare!!

En fråga om vatten: Har ni märkt någon skillnad på viktminskningen beroende på hur mycket vatten ni har druckit dagen innan?
    De senaste dagarna har jag inte kunna få i mig lika mycket vatten som innan. Har druckit c:a 2 liter per dag och dricker när jag känner mig törstig eller lite hungrig. Första veckan drack jag mellan 3 och 4 liter. Vågen rör sig inte i samma takt nedåt längre. Tror ni det beror på vattnet eller helt enkelt att viktminskningen går trögare andra veckan?

• Nikajo

Dag 12. Viktminskning 4,9kg. Jippi!

• Pentan

Dag 12
    Start 102,2 kg
    3 dagars avsteg med mat (bra mat dock)
    I dag 96,2 kg! Yes!!
    Känns så bra!! Och då äter jag två bitar laxfilé varje kväll till middag stekt i smör med bara lite pressad citron över. Mums!!

• Nikajo

Pentan! Käkar du dina tre påsar plus laxen eller byter du ut en påse mot lax. Nyfiken.

• fiffinurlig

Dag 13: Minskning 6 kilo idag.

Men nu börjar det kännas jobbigt faktiskt..Blir så TRÖTT på dessa shakar snart..Imorse kände jag mig illamående genom hela frukosten..Det är ju jättejobbigt för jag gillar ju smaken, men som sagt, det är jobbigt iallafall..Jag ska försöka mig på en svampsoppa till lunch och se hur det går..Får ha i en massa kryddor så kanske det smakar ok. *hoppas*

Annars tror jag att jag går in på kombinerad imorgon..Då gör jag som Pentan och försöker hålla mig till rent protein (och fett) till middag så får vi se..
    Jag är också nyfiken om du Pentan tar 3 påsar eller 2 om dagen..
    Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att ta bort 1 påse isåfall

• Pentan
    Nikajo skrev 2008-01-17 10:51:14 följande:
    Pentan! Käkar du dina tre påsar plus laxen eller byter du ut en påse mot lax. Nyfiken.
    Jag tar faktiskt bort en påse och tar bara 2 om dagen. I går blev det 1hg räkor och delade på en stor kalkonvinge (grillad på Hötorgshallen) med min sambo. Massa vatten, light läsk och 2 soppor.
    Brukar krydda laxen med flingsalt och vitpeppar. Ibland har jag med lite fetaost (1gr kolhydrater/100 gr) för att pigga upp tallriken. Funkar bra för mig och det är en fröjd att få äta med familjen på kvällen!
  • Nikajo
    Pentan skrev 2008-01-17 12:18:01 följande:
    Jag tar faktiskt bort en påse och tar bara 2 om dagen. I går blev det 1hg räkor och delade på en stor kalkonvinge (grillad på Hötorgshallen) med min sambo. Massa vatten, light läsk och 2 soppor. Brukar krydda laxen med flingsalt och vitpeppar. Ibland har jag med lite fetaost (1gr kolhydrater/100 gr) för att pigga upp tallriken. Funkar bra för mig och det är en fröjd att få äta med familjen på kvällen!
    Hmmmm...kanske något för mig? jag börjar lessna så på kuren, och är så sugen på riktig mat! Får se hur länge jag håller mig.
  • fiffinurlig
    Nikajo skrev 2008-01-17 14:06:27 följande:
    Hmmmm...kanske något för mig? jag börjar lessna så på kuren, och är så sugen på riktig mat! Får se hur länge jag håller mig.
    Instämmer...Jag kör rent fram till lördag iallafall. På söndag morgon har det gått exakt 2 veckor..Sen tror jag att jag slänger in ett mål vanlig mat..På torsdag fyller jag år och då hade det varit såååå gott med te. en bit kyckling och ett par tärningar fetaost..*dregglar*
  • Nikajo
    fiffinurlig skrev 2008-01-17 14:21:30 följande:
    Instämmer...Jag kör rent fram till lördag iallafall. På söndag morgon har det gått exakt 2 veckor..Sen tror jag att jag slänger in ett mål vanlig mat..På torsdag fyller jag år och då hade det varit såååå gott med te. en bit kyckling och ett par tärningar fetaost..*dregglar*
    Då har vi hållt på exakt lika länge du och jag! Jo på födelsedagen kan du ju lyxa till det iallafall. Det enda med att ta lite snedsteg jag är rädd för, är att jag missar lite i viktminskningen. Vill ju ner så mycket som möjligt på mina tre veckor!
Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9