Hej på er!
Igår bestämde jag mig att nä, nu jäklar måste något hända! Jag har inte så många kilon att gå ner, 12-13 kilo bara, och börjar äta nyttigt men faller innan veckan är slut in i gamla mönster med hämtmat och chips. Jag behöver en kickstart för att se att det händer något och för att få motivation. Därför har jag nu bestämt mig för att testa cambridge!
Det var så mycket att läsa i denna och andra trådar bakåt, så jag chansar på att någon vänlig själ kan ge mig lite info här!
Hur länge är vanligt att man kör på ren kur? Räcker två veckor? Det är vad jag tror jag klarar mentalt. Hur gör alla ni med jobb där man är borta mycket? Jag är ofta iväg på möten och annat där det ingår lunch, och lunchen blir ofta en del av mötet. Jag är ju inte överviktig (ligger precis på 25 i BMI) men vill ändå gå ner de här kilona som jag gått upp under de senaste 3-4 åren, och många av de "gubbar" jag då träffar skulle nog inte förstå varför jag inte äter lunch. Bättre då att bara peta i maten tror jag... Men svårt många gånger att få till att laga en soppa eller en shake. Och på ren kur fick man väl inte äta bars?
Kan man köra ren kur, säg i två veckor, och sedan köra kombinerad ett par dagar när jag är bortrest i jobbet, och sedan köra en ren kur igen i ett antal dagar? Eller är det bättre att köra ren kur en gång och sedan fortsätta på kombinerad kur? Det som känns svårast är att få det att funka i vardagen med ren kur. Middag ser jag bara fram emot att slippa laga! Tänk vad mycket tid man måste få över på kvällarna!
Tacksam om ni med erfarenhet vill dela med er. Jag tycker ni verkar vara så otroligt starka!