• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Nikajo

Hoho! -2kg i morgonvikt på min tredje dag! Peppad som f-n!

• spanska flugan

grattis Nikajo!

har har det gått ner 0,6 sen igår!

• LOOM

serafin: Jag har kort på Friskis och tänkte spinna en gång i veckan men det känns som jag ska vara lite försiktig med det med tanke på din väninna Däremot ska jag utöka promenad och simningskvoten, känns som att man vill röra på sig lite också. Är rädd att jag får en "sladdrig" kropp annars... någon som har erfarenhet?

Har nu tagit min första shake, en choklad blev det till frukost. Känns helt ok (dock endast en timme efter men men... ha ha).
    Har funderat lite på hur man ska tackla det hela på jobbet. Vi är oftast bara 4 pers som äter lunch ihop och det känns ok att säga det till dem, dock vet jag av erfarenhet att det blir så mycket tjat om denna dryck varje dag vilket är väldigt jobbigt. Luncherna fylls med prat om olika dieter och vilken som är bäst osv... Tror dock att jag på ett fint sätt ska säga ifrån att det räcker. Eftersom ajg gjort detta en gång tidigare på jobbet så borde de ju vid det här laget ha uttömt "diet-snacket"

• Pentan

FAN VAD DUKTIGA NI ÄR!!!!!!!

Dag 1 102,2 kg
    Dag 2 100,6 kg
    Dag 3 99,7 kg
    Dag 4 I DAG! 98,9 kg
    Jippi!!!

• fiffinurlig

Dag 4

Vikt: 101.5
    Startvikt: 104,5

Snart så joinar jag er under 100-sträcket.
    Jo jag vet att man kanske inte ska väga sig varje dag men det är motiverande och den motivationen behöver jag verkligen för att inte äta

• Vevan

Hej alla!
    Nu har jag läst lite om er & CB, ni inspirerar mig att börja!
    Niär JÄTTEDUKTIGA.....

Jag är 33 år och har 2 barn 5år & 11mån..
    Jag har överviktskilon sedan graviditeterna.
    Har några frågor ...

Är ni med i viktklubben och köper era påsar därigenom?
    Tränar ni samtidigt?

Hjälp.. lite nervöst är det måste jag erkänna..

Kram V

• serafin

Inget minus i dag, men i och med det insåg jag något skönt: Det gör mig inget den här gången! Jag vet att jag kommer att gå ner och är glad över det. Förut när jag har pulvrat har jag vägt mig många, många gånger per dag (visst, det var delvis av nyfikenhet över vad som händer med kroppen när man är i ketos, men delvis också för att jaga resultat) och blev besviken när jag inte konstant gick ner. Nu tar jag det på ett annat sätt - skönt! Snart kommer pms:en dock och då lär det bli temporärt jobbigt igen. haha

LOOM,
    Promenader och simning (i ett lågintensivt tempo, förstås) är nog bara super att göra! Vill själv utöka promenerandet. Att springa runt på badhus i baddräkt är fortfarande lite väl jobbigt psykiskt för att sådant ska bli av för mig.

Samma väninna fick en hel del stretchmärken när hon gick ner cirka 25-30 kilo på 2,5-3 månader. Det är något som oroar mig lite, för jag vill inte ha sådana där jag inte redan har dem ... Men, ser jag att sådant är på gång så drar jag i pulverbromsen fort som attan.

Men visst, den ökade blodcirkulation och underhållet av muskelmassan som lågintensiv träning ger kan inte precis skada för kroppens fasthet vid viktnedgång, precis.

spanska flugan,
    Det är bara min sambo som vet att jag pulvrar. Förra gången berättade jag också för min familj när jag hälsade på, men det hade jag inte gjort om det inte varit det enda sättet att komma undan maten. Jag har bett min sambo att inte berätta det för sin familj. På jobbet har jag aldrig berättat det - har fått smussla en del i stället.

• serafin

Vevan,
    Jag köper genom en konsulent i närheten som jag hittade på Cambridgekurens svenska hemsida. Det finns en lång lista där och vill du hellre köpa per post finns det åtminstone ett par ställen att beställa från.

Högintensiv träning (inklusive styrketräning) är som sagt inte bra när kroppen är i ketos, så jag håller mig till promenader. Jag tycker dock att promenader ger mycket större effekt när man är i ketos än normalt.

• MimmiMusen

Hej, tjejer!

Åhh va jag tycker att vi alla är duktiga!

Jag väger mig bara en gång i veckan så jag kan inte komma med några dagliga sifferrapporter, dessvärre!

Men lägesrapporten är som följer:

Inne på dag 2 och håller på att slita mig själv i stycken. Det är inte det att jag vill ha mat. Det som gör allt så jobbigt är min brutala huvudvärk, krampen i käken och frusenheten - jag sitter på kontoret i full mundering (kappa, halsduk och snart mössa) Usch... Önskade att jag var hemma så jag kunde gå in i duschen och värma mig och sen krypa ner i varma sängen och kolla på film resten av dagen. Tror även att det hänger ihop med att jag snittat på 4 timmars sömn senaste 2 nätterna - jag är trött och inte utvilad. Sen håller vi på att sätta budget på jobbet också och det är juh knappast uppiggande

Strunt samma - när jag kommer hem ikväll ska jag bara göra en enda sak och sen ska jag gå och lägga mig och sova minst 10 timmar.

Öhh... Nästa gång jag kommer in ska jag vara lite "peppig" av mig och inte så jäkla dyster. Men vad jag nog också ska nämna för att ni ska förstå varför jag e så butter är att jag idag har varit snusfri i en hel vecka.

Vad som dock är så bra men sååå sjukt är att vad jag än bestämmer mig för så lyckas jag med det just nu. Jag måste flyta på den här vågen en liten stund till.

Kram på er!!!

• tofflisar

Hej! Har jobbat några dagar så jag har inte läst i tråden. Kul att det går så bra för alla! Själv har jag gått ner 4,5 kg på 6 dagar. Ska egentligen väga mig imorgon för att kolla veckovikten men kunde som vanligt nte hålla mig Var skönt att jobba några hektiska pass och inse att min energi är som vanligt. Skulle inte funka med mitt jobb annars..

Jag styrketränar och kör med cross trainer. Tycker det funkar bra! Delar en påse så jag tar halva innan träning och halva efter.

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9