• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Silva79

Vi har nu beställt 6 paket (á 21 st påsar) på www.nailsbodybeauty.se. Fyllde i deras hälsoformulär. Vi tänkte köra 2 veckor ren kur och sen köra både kur och mat ett tag efter det. Jag väger 66 kg och är ca 162 cm lång, skulle gärna vilja gå ner till 60 kg, gärna lite till om det går.

• Nikajo

Idag kör jag igång en tvåveckors ren kur igen. Sist gick jag ner 6 kilo på 2,5v. Hållt vikten minus fem kilo sen dess. Nu skall jag ner 5 kilo till är det tänkt. Heja mig!

• bäckliljan

Hej allihop!

Tänkte rapportera läget. Kört ren kur i 1 vecka nu imorse. Vågen visade - 4,9 kg. Jippi!

Längd: 164cm
    Startvikt: 79,5 kg
    Nuvarande vikt: 74,6 kg
    1:a mål: 69,5 kg
    Drömvikt: 65 kg

Denna första vecka har mitt humör + hungern åkt berg- och dalbana vill jag lova, men jag fixade det. Faktiskt inte fuskat en enda gång.

Men idag vad gör jag då .... ?
    Jo sonen sjuk, suttit på akuten halva dagen utan att ta någon påse. Hämtade dottern på dagis på hemvägen. Gav dem lunch å själv tog min första påse för dagen. Bra så långt.

Kaffesugen så jag håll på att dö, och känner bara att jag måste få tugga något till kaffet. Hade ingen grillad kyckling eller räkor hemma så jag kokte lite ägg. Klämmer i mig tre stycken. Underbart!

Men sen kommer ju samvetet ikapp, har jag nu sabbat allt?
    Vad tror ni?
    Har jag kommit ur ketosen nu? Hur vet man det?
    Känner lite som att nu är det kört... kan lika gärna klämma i mig lite av varje... riktigt frossa loss på allt som finns hemma.

Hoppas på svar!

• bäckliljan

Klickade iväg mitt inlägg lite för snabbt...
    Ville också säga:

Nikajo:
    Jag hejar på dig. Har du alltså gått ner 11 kg totalt och ska ner 5 till? Suveränt!

Lilo 2:
    Kul, du och jag är lika långa, ska bli intressant att följa dig och dina resultat. Hoppas du börjar på kuren och att vi kan stötta varandra!

fd Ladye:
    Grattis, vad skönt! Kämpa på nu i samma goda anda mot ditt mål, du är redan på god väg!

Lycka till allihop!

• Nikajo
    bäckliljan skrev 2008-02-25 13:48:09 följande:
    Klickade iväg mitt inlägg lite för snabbt...Ville också säga:Nikajo: Jag hejar på dig. Har du alltså gått ner 11 kg totalt och ska ner 5 till? Suveränt!Lilo 2:Kul, du och jag är lika långa, ska bli intressant att följa dig och dina resultat. Hoppas du börjar på kuren och att vi kan stötta varandra!fd Ladye: Grattis, vad skönt! Kämpa på nu i samma goda anda mot ditt mål, du är redan på god väg!Lycka till allihop!
    Oj, jag var nog lite luddig. Nej jag gick ner 6 kg på min kur sist, och sen upp ett kilo när jag slutade. Alltså ner 5 kilo totalt, som jag lyckats hålla fast jag ätit normalt. Skall ner 5 kilo till nu. Är 168cm lång, och skall ner till 60 kilo är det tänkt. Min målvikt är 55 kilo, som jag brukade väga innan jag gått upp de senaste 3 åren lite sakteliga. Nu är det stopp på viktökningen. Tänkte stoppa innan det blir för mycket hull. Första målvikt 60 kilo alltså, here I come!
  • Silva79

Hmm, många är längre än mig och väger lika mycket eller mindre. Är jag tjockare än jag tror eller!?

• Nikajo
    Silva79 skrev 2008-02-25 15:00:58 följande:
    Hmm, många är längre än mig och väger lika mycket eller mindre. Är jag tjockare än jag tror eller!?
    Hehe! Vikten är ju beroende på hur man ser ut i övrigt. Tuttstorlek, benstomme mm.
  • fdLadye

Bäcklilja: Tacks så mycket.
    Jag var till konsulenten och köpte mer cambridge idag=)
    Jag börjar vänja mig nu.

Hur går det för dig då?

• dragonesse

Bäcklilja: du kan ha gått ur ketosen, men jag kan åtminstone äta ett ägg utan att gå ur ketosen, så det är nog lite olika. Ägg är ju ändå bra att äta jämfört med många andra saker, det är ju mest protein i dem.

• lilo2

hej alla som kämpar me cambridge..
    jag har ny köpt alla mina påsar för en hel vecka o börjar redan imorgon..
    jag håller tummarna att allt ska gå bra..
    men de jag vart förvånad över hos konsulten var att på min våg där hemma vägde jag 75 fast på hennes våg vägde jag 77 *suck*
    så nu har jag tydligen ännu mera o förlora än vad jag trodde..
    vill ju väga 60 så de verkar bli många veckor på cambridge.

fast nu får man väl inte deppa o verkligen ta tag i de här...

(bäckliljan)
    roligt o höra att du är på god väg grattis..
    men jag fattade de som att man förlorar 2,5 kg per vecka du verkar ha dock förlorat mera.

hoppas vi kan hålla kontakt o se hur de går för varandra

*peppar alla där ute*

heja heja heja

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9